
Škoda Enyaq je prvým elektromobilom Škody novej generácie. A hneď ním vstupuje do populárnej triedy SUV. Postavený je na elektrickej platforme EMP, podobne ako VW ID.3 či ID.4. Enyaq je dlhý 4 649, široký 1 879 a vysoký 1 616 mm. Dĺžkou je teda o 40 mm kratší ako nová Octavia, no rázvorom náprav 2 769 mm ju prekonáva až o 110 mm. V rodine SUV zas stojí medzi Karoqom a Kodiaqom, opäť ale s náskokom v oblasti rázvoru. Batožinový priestor ponúka 585 litrov. Na náš trh zamierili ako prvé verzie so zadným náhonom, troma kapacitami batérií, troma výkonovými verziami a troma úrovňami vybavenia. Okrem toho tu máme aj úvodnú „limitku“ First Edition. Najlacnejšou verziou je Enyaq 50 Studio s kapacitou batérií 55 kWh. Jeho výkon je 109 kW.

Štartuje na cene 34 590 eur. Podporuje nabíjanie s výkonom 50 kW. V základe má látkové čalúnenie, dvojramenný volant, udržiavanie v jazdnom prúde, tempomat, autonómne brzdy, výstrahu pred kolíziou, LED svetlá, infotainment s 10-palcovou obrazovkou a Bluetooth. Jazdí na 18-palcových oceľových diskoch. Prekvapením je dvojzónová klimatizácia či bezkľúčové štartovanie. Vyššia úroveň Loft sa kombinuje s akumulátormi s kapacitou 62 alebo 82 kWh. Výkon je potom 132 alebo 150 kW. Enyaq Loft s cenou od 39 900 eur pridáva 19-palcové hliníkové disky, chrómový paket, akustické okná, 13-palcový infotainment, bezkľúčové odomykanie, monitoring únavy vodiča, indukčné nabíjanie telefónov, dáždnik vo dverách, audio s ôsmimi reproduktormi či parkovaciu kameru.

Pri vyššej kapacite batérií je Loft ešte štedrejší. Prináša totiž reflektory Matrix LED s ostrekovačmi, chrómové lemy okien, 3-zónovú klimatizáciu, vyhrievané sedadlá aj volant, rekuperáciu ovládanú krídelkami na volante či systém voľby jazdných režimov Driving Mode Select. Verzia Sportline s cenou od 49 200 eur môže byť opäť kombinovaná s dvoma vyššími kapacitami batérií. Jej športový štýl zvýrazňujú 20-palcové antracitové disky Vega, športový nárazník a podvozok, čierne strešné nosiče, čierna maska a v kabíne zas čalúnenie anatomických sedadiel Alcantarou, trojramenný volant, dekorácie imitujúce karbón alebo hliníkové pedále. Najdrahšími verziami však budú úvodné edície First Edition a First Edition Plus.

Za lacnejšiu z nich s batériami 60 kWh zaplatíte 59 500 €. No výbavu obohacujú o 21-palové disky, adaptívny tempomat, asistenciu v dopravných zápchach, adaptívny podvozok, tepelné čerpadlo, ale aj o podporu nabíjania s výkonom až 120 kW. Infotainment s navigáciou a uhlopriečkou 13-palcov dopĺňa head-up displej s rozšírenou realitou a osem reproduktorov. Dostávate tiež elektricky ovládané sedadlá s pamäťou alebo elektrochromatické spätné zrkadlá. Škoda ponúka na Enyaq záruku päť rokov alebo 100 000 kilometrov. Rozšírená záruka vás chráni osem rokov alebo 160 000 kilometrov. Dopriať si môžete aj viacero akčných paketov, napríklad Comfort 50, Covenience alebo Assisted Drive.
Cenník Škody Enyaq iV
Verzia | Výkon | Kapacita Batérie | Cena |
---|---|---|---|
Studio 50 | 109 kW | 55 kWh | 34 590 € |
Loft 60 | 132 kW | 62 kWh | 39 990 € |
Loft 80 | 150 kW | 82 kWh | 47 490 € |
Sportline 60 | 132 kW | 62 kWh | 43 690 € |
Sportline 80 | 150 kW | 82 kWh | 49 200 € |
First Edition 80 | 150 kW | 82 kWh | 59 500 € |
First Edition Plus 80 | 150 kW | 82 kWh | 62 130 € |
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 649 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 879 |
Výška (mm) | 1 616 |
Rázvor náprav (mm) | 2 765 |
Objem kufra (l) | 585 – 1 711 |
Technické údaje
Verzia | 50 iV | 60 iV | 80 iV | 80× iV | RS iV |
---|---|---|---|---|---|
Pohon | 4×2 | 4×2 | 4×2 | 4×4 | 4×4 |
Max. výkon (kW) | 109 | 132 | 150 | 195 | 225 |
Krútiaci moment (Nm) | 220 | 310 | 310 | 425 | 460 |
0 – 100 km/h (s) | 11,4 | 8,7 | 8,5 | 6,9 | 6,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 160 | 160 | 160 | 160 | 180 |
Dojazd podľa WLTP (km) | 352 | 393 | 510 | 460 | 460 |