Škoda Kodiaq: Veľké SUV prišlo o silný diesel. Zato má svetlá Matrix

Po piatich rokoch prichádza Škoda s modernizáciou svojho najväčšieho SUV Kodiaq. Menil sa dizajn, motory aj bezpečnostné technológie. A najvýkonnejšia verzia RS presedlala na benzín.

15.04.2021 10:00
Vynovený Kodiaq pôsobí robustnejšie vďaka... Foto: Škoda-Auto
Škoda Kodiaq - 2021 Vynovený Kodiaq pôsobí robustnejšie vďaka kolmejšej maske, vyššie situovanej kapote aj novým nárazníkom. Svetlá sú odteraz štandardne full-LED a za príplatok aj s technológiou Matrix.

Kodiaq bol pre Škodu v roku 2016 prelomovým modelom. Po Yeti predstavoval druhé SUV v ponuke. Vznikol už ale na novej modernej platforme MQB a ako prvý model Škody ponúkol sedem sedadiel. Úspech na seba nenechal dlho čakať. Kodiaq tak začal schádzať nielen z montážnych liniek v Kvasinách, ale aj zo závodov v Číne, Indii a v Rusku. Do konca marca tohto roka dodala Škoda zákazníkom na celom svete viac ako 600 000 Kodiaqov. Je len logické, že po piatich rokoch prichádza veľká modernizácia, ktorá má Kodiaq udržať v dobrej kondícii. Bohužiaľ, už bez najvýkonnejšieho dieselu 2,0 bi-TDI Evo, určeného pre verziu RS. Tá presedlala po novom na benzínový 4-valec 2,0 TSI.

Ostrá verzia RS dostala nové aerodynamicky... Foto: Škoda-Auto
Škoda Kodiaq RS - 2021 Ostrá verzia RS dostala nové aerodynamicky optimalizované 20-palcové disky Sagitarius.

Pomerne rozsiahly facelift priniesol Kodiaqu kolmejšiu 6-uholníkovú masku a užšie svetlá. Tie sú už v základe vybavené full-LED technológiou a za príplatok aj technológiou Matrix LED. Vytvárajú efekt štyroch očí, pretože pri aktivovaných stretávacích svetlách svietia dva moduly súčasne. Nový je tiež nárazník s kryštalickou mriežkou a čiernym spojlerom. Kapota je situovaná vyššie, čo prepožičiava Kodiaqu robustnejší vzhľad. Zadný nárazník s difúzorom je lakovaný vo farbe karosérie a obsahuje čiernu lištu. Aj zadné svetlá dostali ostrejšiu grafiku. Dlhší strešný spojler s brzdovým svetlom v čiernej farbe zlepšuje aerodynamiku. Menil sa dokonca sklon zadného okna.

Vzadu je opäť nový nárazník, ale aj čierny... Foto: Škoda-Auto
Škoda Kodiaq - 2021 Vzadu je opäť nový nárazník, ale aj čierny spojler, ostrejšia grafika svetiel a aerodynamické plochy po krajoch zadných stĺpikov.

Facelift uzatvára vynovená ponuka kolies s priemerom 17 až 20 palcov, ktoré sú aerodynamicky optimalizované. Pre Kodiaq RS sú určené čierne dvadsiatky Sagitarius. Úplne nový dizajn majú osemnástky Askella, devätnástky Cursa a dvadsiatky Merope. V kabíne sa objavuje kontrastné prešívanie palubnej dosky, nové hliníkové dekorácie na dverách, nové materiály čalúnenia alebo ambientné osvetlenie, ktoré osvetľuje aj priestor nôh. Oveľa podstatnejšia je však ponuka ergonomických elektricky nastaviteľných sedadiel s ventiláciou, masážnou funkciou a perforovaným koženým čalúnením. Kodiaq preberá z novších modelov Škody dvojramenný volant, pričom na želanie ponúka športový volant s troma ramenami.

Interiér dostal nové druhy čalúnení a obkladov.... Foto: Škoda-Auto
Škoda Kodiaq - 2021 Interiér dostal nové druhy čalúnení a obkladov. Najväčšou novinkou je ale dvojramenný volant a ergonomické sedadlá s masážnou funkciou.

Volanty obsahujú kapacitné senzory, čo je výhoda pri využívaní funkcií asistenčných systémov. Napríklad pri udržiavaní v jazdnom prúde. Nové zadné senzory zasa monitorujú oblasť za vozidlom, takže Kodiaq môže reagovať aj na hroziacu kolíziu zozadu. Infotainment počíta odteraz so štandardne dodávaným digitálnym kokpitom s uhlopriečkou 10,25 palca od úrovne Style. Vo verziách Sportline a RS pridáva k štyrom druhom zobrazení aj zobrazenie Sport. Dotykové rozhranie je stále integrované v palubnej doske a má uhlopriečku osem alebo 9,2 palca. Pribudli novšie USB-C konektory, vrátane príplatkového v spätnom zrkadle. Špičkové audio Canton má výkon 575 W a desať reproduktorov vrátane subwooferu.

Najväčšou novinkou pod kapotou je  nahradenie... Foto: Škoda-Auto
Škoda Kodiaq RS - 2021 Najväčšou novinkou pod kapotou je nahradenie motora 2,0 Bi TDI (176 kW) za výkonnejší benzínový motor 2,0 TSI Evo (180 kW). Hovoríme, samozrejme, o verzii RS.

Pod kapotou našli miesto najnovšie motory radu Evo. Týka sa to 4-valcov 1,5 TSI, 2,0 TSI aj dieselu 2,0 TDI. Ich výkon siaha od 110 do 180 kW. Manuálna prevodovka je kombinovaná výlučne s najslabším motorom 1,5 TSI (110 kW). Všetky ostatné verzie disponujú 7-stupňovou prevodovkou DSG. Pohon 4×4 je štandardom pri verziách s výkonom od 140 kW, teda so silnejším motorom 2,0 TSI Evo (140 kW) a dieselom 2,0 TDI Evo(147 kW). Naftové motory majú optimalizovaný kľukový hriadeľ, vynovené turbodúchadlá a najmä systém dvojitej selektívnej katalytickej redukcie Twin Dosing, ktorá znižuje produkciu NOx. Prospieva aj lepšie riadenie teploty motora. Benzínové agregáty zas ťažia zo vstrekovania paliva pod tlakom až 350 barov. Slabší motor 1,5 TSI je navyše vybavený deaktiváciou dvoch valcov pri nízkom zaťažení.

Škoda Kodiaq RS - 2018 Čítajte viac Škoda Kodiaq RS: Ostré SUV príde o svoj jediný motor. ‘Zabijú‘ ho emisie

Na vrchol sa opäť postaví verzia RS. Tá ale prišla o úžasný naftový motor 2,0 BiTDI s dvojicou turbodúchadiel a výkonom 176 kW. Nahradí ho najvýkonnejšia verzia benzínového dvojlitra 2,0 TSI Evo, ktorá produkuje o štyri kilowatty viac, teda 180 kW. Škoda sľubuje lepšiu dynamiku aj z dôvodu, že benzínové RS je o 60 kg ľahšie a má tiež o 5,2 kg ľahšiu prevodovkou. Parametre tejto verzie, vybavenej štandardne 7-stupňovou dvojspojkou a pohonom oboch náprav, Škoda ale zatiaľ neprezradila. RS spoznáte ľahko vďaka špecifickému nárazníku s väčšími otvormi, lesklej čiernej maske či zrkadlám a strešným nosičom, ako aj reflexnej lište v zadnom nárazníku a spomínaným 20-palcovým kolesám Sagitarius s aerodynamickými krytmi.

Škoda Enyaq iV - 2021 Čítajte viac Škoda Enyaq iV: Elektrické SUV dorazilo na Slovensko. Cenou zahanbí aj Kodiaq

V interiéri je RS zušľachtené 3-ramenným volantom, sedadlám s integrovanými opierkami hláv, čalúnenými čiernym mikrovláknom Suedia a červeným prešívaním. Športový kokpit zobrazuje v móde Sport rýchlomer a otáčkomer v centre displeja. Vynovený Kodiaq príde na trh v júli vo verziách Active, Ambition, Style, Laurin & Klement, Sportline a RS. Zaujímavé je, že pre nízky záujem vypadáva z ponuky drsnejšia verzia Scout. Nepotvrdil sa ani príchod ekologickej plug-in hybridnej verzie Kodiaq iV s technológiou, ktorú už používa napríklad Seat Tarraco alebo VW Tiguan PHEV.

Škoda Kodiaq - 2021
Škoda Kodiaq - 2021
+19Škoda Kodiaq - 2021
Škoda
		Kodiaq RS - 2021
Škoda
		Kodiaq RS - 2021
+9Škoda Kodiaq RS - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda-Auto #Škoda Kodiaq RS #Škoda Kodiaq #Škoda #facelift
Články podľa značiek