Nie je tajomstvom, že Volkswagen sa chce stať svetovým lídrom udržateľnej mobility. V Európe plánuje zvýšiť podiel elektromobilov do roku 2030 na 70 a v USA a v Číne na 50 percent. Každý rok predstaví nový čisto elektrický model. A tým tohtoročným je ID.6, ktoré práve debutuje na autosalóne v Pekingu, jednom z mála, ktorý tento rok vôbec otvoria. Novinka stojí opäť na modulárnej elektrickej platforme MEB, podobne ako hatchback ID.3 a SUV ID.4, známe z Európy. ID.6 je ale akýmsi krížencom SUV a MPV. Ponúka totiž až tri rady sedadiel, čo znamená miesto pre siedmich cestujúcich.
V porovnaní s ID.4 je ešte o 30 centimetrov dlhší. Celková dĺžka sa tak natiahla až na 4 880 mm a rázvor náprav na 2 965 mm. Dizajn je podobný ID.4, no predná časť pôsobí o čosi robustnejšie, čomu pomáhajú väčšie plastové vložky v nárazníkoch, väčšie reflektory, svalnatejšie modelované blatníky aj kolesá s priemerom od 19 až do 21 palcov. Predĺžená strecha môže byť panoramatická, alebo za príplatok vybavená otvárateľným oknom. Prístup k tretiemu radu sedadiel uľahčuje posuvný druhý rad. Palubná doska je v porovnaní s ID.4 o čosi jednoduchšia, ale v infotainmente rozdiely Volkswagen nerobil. Aj ID.6 preto disponuje 12-palcovým displejom, hlasovým ovládaním aj head-up displejom s rozšírenou realitou.
Pripojenie na internet umožňuje aktualizáciu softvéru na diaľku a vzdialený prístup či ovládanie niektorých funkcií vozidla prostredníctvom smartfónu. Asistenčné systémy IQ.Drive podporujú vodiča napríklad pri jazde na diaľnici či v zápchach. ID.6 bude vybavené li-ion akumulátormi s kapacitou 58, alebo 77 kWh a najvýkonnejšia verzia s pohonom oboch náprav 4Motion poskytne výkon 225 kW a zrýchlenie na stovku za 6,6 sekundy. Maximálnu rýchlosť obmedzí ID.6 na 160 km/h. V ponuke však budú aj slabšie „zadokolky“s výkonom 135 a 150 kW.
Čítajte viac VW Polo: ‘Malý Golf‘ čaká facelift. Predstaví sa už vo štvrtokRýchlym rozširovaním ponuky elektromobilov chce Volkswagen dosiahnuť úspory z objemu výroby a poskytnúť prijateľnú cenu. Výrobu ID.6 Crozz a ID.6 X zabezpečia dva čínske závody v Antingu a Foshangu. O európskej verzii zatiaľ nepadlo ani slovo, ale vzhľadom na rozsiahlu unifikáciu možno očakávať príchod ID.6 aj na starý kontinent. Pravdepodobne s oneskorením. Prednosť dostane asinový elektrický sedan a kombi odvodené zo štúdií Vizzion Concept a Space Vizzion Concept z roku 2018, respektíve 2019.