Tesla to bude mať čoraz ťažšie. Elektrická konkurencia totiž pribúda rýchlym tempom. A nie je zanedbateľná. Dôkazom je nová luxusná limuzína Genesis G80 Electrified, ktorú predstavila prémiová odnož koncernu Hyundai-Kia na autosalóne v Šanghaji. Ako naznačuje názov, novinka vychádza zo sériového Genesisu G80, no 4– a 6-valcové motory nahrádza elektrickým pohonom. Po technológiu nemusel ísť pritom Genesis ďaleko. Využil modernú 800 V architektúru z nových elektromobilov Hyundai Ioniq 5 a Kie EV6, ktoré sú však na rozdiel od G80 postavené na čisto elektrickej platforme E-GMP.
Kde teda umiestnil Genesis akumulátory, zatiaľ nevieme a rovnako nepoznáme ani ich kapacitu. V každom prípade automobilka sľubuje dojazd 500 km podľa benevolentnejšej normy NEDC a 427 podľa kórejského certifikačného systému. Nádherná limuzína či skôr fastback bude poriadnym žihadlom. Vlastne najrýchlejšou verziou G80, o čo sa postará dvojica elektromotorov s výkonom 136 kW a krútiacim momentom 350 Nm. Spolu tu teda máme 272 kW a 700 Nm. Vďaka tomu zrýchli „kórejská Tesla S“ na stovku za 4,9 sekundy. Výhodou 800 V elektrickej siete je rýchle nabíjanie s výkonom až 350 kW. Takže dobitie z 10 na 80 % nemá trvať dlhšie ako 22 minút.
S energiou šetrí G80 Electrified tepelným čerpadlom, výkonnou rekuperáciou, solárnymi panelmi na streche, ale aj odpájaním predného elektromotora, keď nie je potrebná jeho činnosť. Majitelia budú mať dokonca cez systém DAS (Disconnector Acutator System) možnosť vyberať medzi zadným náhonom alebo pohonom 4×4. Genesis tiež sľubuje vysoký akustický komfort. Nielen kvôli tichým elektromotorom. G80 Electrified je totiž vybavené systémom aktívneho potláčania hluku ANC-R (Active Noise Control-Road), ktorý analyzuje zvuky od podvozka pomocou šiestich mikrofónov a následne generuje cez reproduktory zvuk v opačnej frekvencii.
Ďalšou luxusnou vychytávkou je adaptívny, elektronicky riadený podvozok Pre-view ECS (Preview Eletronic Control Suspension), ktorý upravuje činnosť tlmičov na základe informácií z navigačného systému, ale aj údajov pochádzajúcich z kamery, ktorá skenuje povrch vozovky. Tak ako Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5, môže byť aj G80 Electrified pojazdnou elektrárňou. Umožňuje totiž cez systém V2L (Vehicle to Load) napájať zariadenia príkonom 3,6 kW. To je dosť na väčšinu spotrebičov či dokonca celú domácnosť. Nechýba ani záplava asistenčných systémov na úrovni SAE 2, teda podpora jazdy na diaľnici či v zápchach alebo výstraha pri vystupovaní a cúvaní.
Čítajte viac Hyundai: Kórejský koncern vyvíja revolučný lak. Má nabíjať batérie Dizajnom sa pritom elektrická verzia príliš nelíši od klasického Genesisu G80. Rozdiel je v podstate len v zaslepenej maske, ktorej štruktúra dokonale maskuje kryt nabíjacieho konektora či aerodynamicky optimalizovaných 19-palcových kolesách. Podobne je to v interiéri, ktorý využíva najmodernejší infotainment s digitálnym kokpitom a 14-palcovou centrálnou obrazovkou. Electrified však viac akcentuje ekologické materiály. Čalúnenie využíva kožu farbenú prírodnými pigmentmi a na dekorácie je použité recyklované drevo či textílie vyrobené z PET fliaš. Genesis G80 Electrified je len prvým krokom Genesisu k elektrifikácii. V budúcnosti sľubuje ďalšie čisto elektrické modely.