Ferrari predstavilo úžasný motor. Čoskoro bude minulosťou

Dvanásťvalce sú dnes vymierajúcim druhom. No rozlúčka s nimi je priam veľkolepá. Platí to aj o novinke z Maranella, ktorá korunuje kupé 812 Superfast v „limitke“ Speciale Edition.

26.04.2021 12:00
debata
Ferrari 812 Superfast Speciale Edition prešlo... Foto: Ferrari
Ferrari 812 Superfast Speciale Edition - 2021 Ferrari 812 Superfast Speciale Edition prešlo rozsiahlym aerodynamickým tuningom na hrane toho, čo je legálne pri autách schválených do bežnej premávky.

Spaľovacie motory mieria do minulosti. O tých veľkých a silných ani nehovoriac. Stále sú tu však prémiové značky, ktoré si napriek trendu elektrifikácie dovolia „provokovať“ úžasnými 12-valcami. Napríklad Rolls-Royce, Bentley, Lamborghini, Mercedes-Maybach a v neposlednom rade Ferrari. Nepochybne ide o ich poslednú generáciu, žiadne nové nevzniknú, a tak sa s nimi lúčia ladením do absolútnej dokonalosti. Platí to aj o motore, ktorý predstavuje Maranello v „limitke“ Ferrari 812 Superfast Speciale Edition.

Srdcom 812 Speciale Edition je vyladený... Foto: Ferrari
Ferrari 812 Superfast Speciale Edition - 2021 Srdcom 812 Speciale Edition je vyladený 12-valec s objemom 6,5 litra, ktorý točí neuveriteľných 9 500 otáčok za minútu. Aj bez turbodúchadiel posiela k zadným kolesám 620 kW.
Ferrari SF90 Spider - 2021 Čítajte viac Ferrari SF90 Spider: Úžasných 1 000 hybridných koní prišlo o strechu

Jej srdcom je vidlicový 12-valec s uhlom rozovretia 72 stupňov a zdvihovým objemom 6,5 litra. Žiadne turbodúchadlá tu ale nehľadajte. Toto je atmosférická klasika. A keďže tento vznešený agregát dostal množstvo nových komponentov, nové časovanie ventilov aj nový výfukový trakt, môže si dovoliť točiť adrenalínových 9 500 otáčok, kým zasiahne obmedzovač. Je to o rovných 1 000 viac ako pri „bežnom“ kupé 812 Superfast. Výsledkom je nárast výkonu o 30 koní.

V interiéri sa objavujú najmä nové panely dverí... Foto: Ferrari
Ferrari 812 Superfast Speciale Edition - 2021 V interiéri sa objavujú najmä nové panely dverí a sedadlá so štvorcovým prešívaním čalúnenia.
Ferrari Portofino M - 2021 Čítajte viac Ferrari Portofino M: Maranellský spider má viac koní a 8 stupňov

Možno sa to nezdá veľa, lenže pod kapotou je ich spolu 830, teda 620 kW, ktoré korunuje krútiaci moment nad hranicou 720 Nm. Ferrari 812 Speciale Edition potom šprintuje na stovku za 2,9 sekundy a na dvojnásobok za rovnako vzrušujúcich 7,9 sekundy. Pomáha aj znížená hmotnosť pomocou množstva komponentov s uhlíkových vlákien v exteriéri aj interiéri. Dynamike bola prispôsobená aerodynamika karosérie, ktorá generuje vyšší prítlak. Vidieť to najmä na zväčšenom zadnom difúzore či upravenom prednom spojleri, ale aj vírivých generátoroch z hliníka, ktoré nahrádzajú zadné okno.

Radikálnym prvkom sú generátory vírov, ktoré... Foto: Ferrari
Ferrari 812 Superfast Speciale Edition - 2021 Radikálnym prvkom sú generátory vírov, ktoré nahrádzajú zadné okno.

Tieto prvky sa podieľajú aj na zmene vnímania objemov vozidla, čím sa Speciale Edition ešte viac odlišuje od 812 Superfast. Pôsobí širšie a nižšie. Celé to korunuje kombinácia sivého laku a žltých „rýchlych pruhov“. V interiéri sa objavujú najmä nové panely dverí a sedadlá so štvorcovým prešívaním čalúnenia. O sebavedomé správanie v zákrutách sa zasa stará trakčná kontrola Side Slip Control 7.0 a riadenie všetkých štyroch kolies. Odhalenie maranellskej novinky prebehne oficiálne 5. mája. A keďže 812 Superfast je na trhu už od roku 2017, je Speciale Edition pravdepodobne vrcholom jeho kariéry.

Ferrari 812 Superfast Speciale Edition - 2021
Ferrari 812 Superfast Speciale Edition - 2021
+7Ferrari 812 Superfast Speciale Edition - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrari 812 Superfast #12-valec #Ferrari 812 Superfast Speciale Edition
Články podľa značiek