Ford Evos: Je toto nástupca Mondea? Vylúčené to nie je

29.04.2021 10:00

Ford predstavil na autosalóne v Šanghaji zvláštny crossover Evos. Šušká sa, že by mohol byť nepriamym nástupcom Mondea.

Ford Evos je atraktívnym crossoverom strednej...
Ford Evos je atraktívnym crossoverom strednej triedy. Má zvýšený podvozok a siluetu kupé. Na rozdiel od Mustangu Mach-E však použije spaľovacie motory. Autor: Ford

To, že Mondeo to má zrátané, nie je žiadnym tajomstvom. Výroba súčasnej generácie v Španielsku sa skončí v marci 2022. A čo bude ďalej? Klasický sedan či kombi očakávať rozhodne nemáme. Zákazníkov to totiž stále ťahá viac k SUV a crossoverom. Doplatilo na to aj Mondeo. Kým ešte pred desiatimi rokmi sa pre tento model rozhodlo ročne viac ako 100 000 zákazníkov, vlani to bolo len úbohých 21 222. Ford tvrdí, že v celej Európe poklesol záujem o klasické modely strednej triedy od roku 2010 o 80 %. Prísť teda s ďalšou generáciou by bola doslova samovražda.

Zato s SUV a crossovermi sa Fordu darí. Vlani mali na jeho registráciách podiel až 39 %. Preto bude nástupca Mondea tiež crossoverom. A keďže pôjde o nepriameho nástupcu, zmení aj meno. Viac svetla do jeho budúcnosti naznačuje premiéra Fordu Evos na práve prebiehajúcom autosalóne v Šanghaji. Toto auto presne zodpovedá očakávaniam, ktoré hovorili o príchode zvýšeného fastbacku triedy D. A presne takým Evos je. Premiéra v Číne nie je náhodná. Na vývoji sa totiž podieľal čínsky tím Fordu a automobilka navyše tvrdí, že Evos je určený výlučne čínskym zákazníkom.

Palubná doska šokuje displejmi v šírke 1 100...
Palubná doska šokuje displejmi v šírke 1 100 mm. Tvoria ju dve obrazovky s uhlopriečkou 12,3 a 27 palcov! Autor: Ford
Ford Mustang Mach-E - 2021 Čítajte viac Šok: Ford oznámil koniec spaľovacích motorov. Je za rohom

To sa však nezdá celkom pravdepodobné. Do Európy by mohol predsa len doraziť nejaký jeho derivát, možno čisto elektrický. Evos v každom prípade zaujme dizajnom s ultramodernými svetlami, výsuvnými kľučkami dverí a dvojfarebným lakovaním karosérie. Interiér je priam futuristický. Obsahuje totiž palubnú dosku, ktorú tvoria v celej jej šírke (1 100 mm) displeje. Jeden 12-palcový a jeden dotykový s uhlopriečkou až 27 palcov, ktorý slúži potrebám infotainmentu Sync+ 2.0 s umelou inteligenciou a virtuálnym osobným asistentom. Nechýba ani balík asistenčných systémov BlueCruise na úrovni SAE2.

O technike ale zatiaľ Ford mlčí, no výfuky naznačujú, že pod prednou kapotou nájdeme spaľovací motor, i keď s najväčšou pravdepodobnosťou v kombinácii s elektromotorom. Napokon, Ford sa v súlade so stratégiou China 2.0 aj v Číne sústredí na masívnu elektrifikáciu. V jeho portfóliu už dnes nechýba elektrický Mustang Mach-E či plug-in hybridné SUV Escape. Otvorená ostáva otázka, čo bude mať Evos spoločné s nástupcom európskeho Mondea. Odpoveď dá premiéra očakávaného modelu, ktorý sa má predstaviť ešte v priebehu tohto roka, pravdepodobne na jeseň.

Ford Evos - 2021
Ford Evos - 2021
+4Ford Evos - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Ford Mondeo #Ford Evos #Ford
Články podľa značiek