Koncern Volkswagen sa už dostal z krízy vyvolanej kauzou Dieselgate a postupne sa chystá na novú elektrickú dobu. To sa však momentálne týka hlavne Európy. V USA a v Číne sa snaží udržať s konkurenciou krok hlavne širokou ponukou SUV. Kým u nás sú ťažiskové najmä kompaktné crossovery a SUV, v zámorí a v „ríši stredu“ je dopyt aj po veľkých rodinných SUV.
Volkswagen má v ponuke okrem u nás známych modelov Tiguan a Touareg aj Atlas, ktorý v Číne dostal meno Teramont. Kým Touareg je dlhý 4 878 mm, Atlas a Teramont merajú na dĺžku až 5 040 mm. Lenže nový model Talagon predstavený na autosalóne v Šanghaji prekoná v rozmeroch aj spomínané dvojčatá.

Na dĺžku bude merať 5 152 mm, na šírku 2 002 mm a na výšku 1 795 mm. Rázvor bude rovnako dlhý ako v prípade Teramontu, a to 2 980 mm. Talagon pritom využije rovnakú platformu MQB. Stále však nepôjde o úplne najväčšie auto v čínskej ponuke Volkswagenu. Tým je totiž MPV Viloran, ktoré je dlhé až 5 346 mm a jeho rázvor má dĺžku 3 180 mm.

Napriek monumentálnosti Talagonu bude mať pohon v základnej verzii na starosti štvorvalec 2.0 TSI s dvomi výkonovými verziami, a to 137 kW (184 k) a 162 kW (217 k). Vrcholom ponuky bude 2,5-litrový šesťvalec VR6 s výkonom 220 kW (295 k). Motory budú spolupracovať s automatickými dvojspojkovými prevodovkami DSG a najsilnejšia verzia dostane pohon všetkých kolies.

V interiéri možno vidieť spoločné znaky s Volkswagenom Golf alebo Touareg. Reč je hlavne o obrazovke infotainmentu a digitálnom prístrojovom štíte. Originálnym prvkom je do priestoru čnejúca stredová konzola, na ktorej sa nachádza ovládač automatickej prevodovky. Kabína bude na výber v sedemmiestnom alebo šesťmiestnom prevedení so samostatnými sedadlami v druhom rade.
Predaj Volkswagenu Talagon odštartuje v Číne pred koncom tohto roka. Na iné trhy sa zatiaľ nechystá.