Čínsky trh je pre automobilky nesmierne dôležitý. Nejde len o objem predajov, ale aj o prilákanie zákazníkov, ktorí majú špecifické požiadavky. Napriek tomu, že svetu vládnu SUV a crossovery (Čínu nevynímajúc), v ríši stredu naďalej hrajú dôležitú úlohu sedany. Ide o symbol prestíže a luxusu, a to ostatným segmentom chýba.
Okrem toho si čínski zákazníci potrpia aj na dostatok priestoru, a preto im výrobcovia vďaka modulárnym platformám s radosťou prispôsobia modely predĺžením rázvoru. Touto cestou sa vybralo aj Audi, ktoré je v Čine zabehnutým hráčom. Najnovšie dokonca oba spomínané fenomény spojilo do jedného modelu.
Reč je o modeli A7L. Kým v Európe poznáme A7 ako športový fastback vyššej strednej triedy, v Číne budú mať motoristi na výber jeho predĺženú verziu, ktorá sa ale zmení na tradičný sedan. Oproti A7 bude o 107 mm dlhšie (5 076 mm) a rázvorom ho prekoná o 98 mm (3 026 mm). Profitovať z toho budú hlavne cestujúci na zadných sedadlách.
Nemecká značka tým dáva jasne najavo, že čínski zákazníci sú pre ňu dôležití. V ponuke má totiž aj predĺženú verziu modelu A6 s označením A6L a aj vlajkovú loď A8 a jej športový variant S8, ktoré nesú očakávané označenie A8L a S8L.
Na šanghajskom autosalóne sa verejnosti predstavilo A7L v uvádzacej verzii First Edition, ktorú poháňa trojlitrový preplňovaný zážihový šesťvalec s výkonom 250 kW (335 k) a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Prenos výkonu na obe nápravy zabezpečí sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Auto bude maž už v štandardnej výbave vzduchové odpruženie a systém natáčania zadných kolies.
Čítajte aj Audi S3 Sportback a Sedan: Športové kompakty nešetria výkonom ani technikouVýrobu zabezpečí Audi v spolupráci s domácou štátom vlastnenou automobilkou SAIC Motor. Z úvodnej edície sa vyrobí len tisíc kusov. K prvým zákazníkom sa nový model dostane v prvom kvartáli budúceho roka.