Hyundai Kona N: Kórejské SUV vstúpilo do vyššej ligy. Nestratí sa ani na okruhu

Po hatchbackoch i30 a i20 prichádza ďalší model Hyundaia s prívlastkom „N“. A ako inak, je z kategórie SUV. Kona N však naďalej zostane praktickým autom na každý deň, hoci ju vpred bude hnať 280 koní.

29.04.2021 14:00
6955890 Foto:
Napriek emotívnemu vzhľadu budú najväčšími prednosťami Hyundaiu Kona N pohonná jednotka a jazdné vlastnosti.

Hyundai nepoľavuje zo snahy obohatiť modelové portfólio z každej strany. V dnešných časoch prísnych emisných noriem ide hlavne o alternatívne pohony k spaľovacím agregátom, no Kórejčania nezabúdajú ani na priaznivcov športovej jazdy. Práve na túto skupinu zákazníkov sa zameriava divízia N, ktorá urobila dieru do sveta modelom i30 N. A keďže obľuba segmentu crossoverov a SUV nepoľavuje, ďalším prírastkom v ponuke je Kona N.

Hyundai
		Kona N
Hyundai
		Kona N
+5Hyundai Kona N

Zvonku auto prezrádza športové schopnosti z každej strany. Vďaka agresívnejšie tvarovaným nárazníkom je Kona N od štandardnej verzie dlhšia o 10 milimetrov (4 215 mm), ale zároveň ide o rovnakú dĺžku, akú má verzia N Line. V ostatných rozmeroch sa všetky varianty zhodujú (šírka 1800 mm, výška 1 565 mm, rázvor 2 600 mm). Predná maska sieťového tvaru je domovom loga značky.

Hyundai Tucson N Line - 2021 Čítajte aj Hyundai Tucson N Line: Avantgardné SUV sa oblieklo do dresu. Vyzerá ‘šik‘

Červené linky dodávajúce športový ráz nájdeme na prednom nárazníku, na bočných prahoch a na zadnom difúzore. Spod 19-palcových diskov kolies z ľahkých zliatin udrú do očí červené strmene bŕzd s logom „N“. Vzadu dávajú na známosť schopnosti vozidla dve koncovky výfuku a strešný spojler s trojuholníkovým tretím brzdovým svetlom, ktoré evokuje pretekárske vozidlo. Zákazníci dostanú na výber sedem farieb laku karosérie.

Vzadu dávajú na známosť schopnosti vozidla dve... Foto: Hyundai
6955897 Vzadu dávajú na známosť schopnosti vozidla dve koncovky výfuku a strešný spojler s trojuholníkovým tretím brzdovým svetlom.

Napriek emotívnemu vzhľadu budú najväčšími prednosťami Hyundaiu Kona N pohonná jednotka a jazdné vlastnosti. Pod kapotou bude totiž dvojlitrový zážihový preplňovaný štvorvalec T-GDI s výkonom 206 kW (280 k) a krútiacim momentom 392 Nm. Silu motora bude na predné kolesá prenášať osemstupňová dvojspojková prevodovka N DCT s mokrými spojkami. Vďaka tomu zrýchli 1 510 kilogramov vážiaca Kona N z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy (s využitím funkcie Launch Control) a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h.

Hyundai Bayon - 2021 Čítajte aj Hyundai Bayon: Tento crossover vznikol len pre Európu. Vychádza z i20

Výnimočný jazdný zážitok pomáha vodičovi dosiahnuť niekoľko možností nastavenia správania systémov vozidla. Okrem tradičných všeobecných jazdných režimov Eco, Normal, Sport, N a individuálny Custom, má vodič na výber aj tri režimy prevodovky, tri úrovne kontroly trakcie a tri režimy riadenia. Jazdné režimy upravujú správanie motora, zvuk výfuku a zobrazenie údajov na prístrojov štíte a head-up displeji.

V interiéri zaujme športový volant s páčkami... Foto: Hyundai
6955886 V interiéri zaujme športový volant s páčkami pre manuálne radenie a dvomi tlačidlami N pre rýchlu voľbu obľúbených jazdných režimov.

Režimy prevodovky dostali názvy N Power Swift, N Grin Shift a N Track Shift. Prvý maximalizuje prenos hnacej sily motora na cestu. N Grin Shift zabezpečí maximum výkonu na 20 sekúnd a N Track Shift optimalizuje radenie počas jazdy na okruhu. Kontrolu trakcie ESC možno z tradičného režimu „ON“ prepnúť do športového „ESC Sport“ a pri jazde na okruhu dokonca vypnúť (ESC – OFF).

Hyundai i20 N - 2021 Čítajte aj Hyundai i20 N: Nové ‘enko‘ nadchne dizajnom aj technikou

S nedotáčavosťou pomôže elektronicky riadený diferenciál s obmedzenou svornosťou N Corner Carving Differential. Elektrický posilňovač riadenia možno podľa intenzity tuhosti nastaviť do troch režimov, ktorými sú Normal, Sport a Sport+. Oproti bežnej verzii sú vylepšené aj karoséria a podvozok, a to vďaka dodatočným bodovým zvarom a špeciálnej konštrukcii prednej nápravy N Power Sense Axle. Vzadu konštruktéri použili viacprvkové zavesenie kolies.

Hyundai
		Kona N
Hyundai
		Kona N
+1Hyundai Kona N

V interiéri zaujme športový volant s páčkami pre manuálne radenie a dvomi tlačidlami N pre rýchlu voľbu obľúbených jazdných režimov. Sedadlá môžu byť čalúnené tkaninou, kožou alebo semišom, pričom posledná možnosť znamená voľbu škrupinových sedadiel s výrazným bočným vedením. Všetky tri typy sedadiel sú vpredu vyhrievané, vzadu je vyhrievanie za príplatok. Látkové a kožené sedadlá môžu byť za príplatok elektricky nastaviteľné a ventilované, zatiaľ čo pri semišových ide o štandard.

Napriek okruhovým schopnostiam si Hyundai Kona N zachová aj vlastnosti praktického auta. Kufor poskytne 361 litrov na batožinu a nebude chýbať ani 10,25-palcový displej informačno-zábavného systému. Samozrejmosťou je aj rovnaká paleta bezpečnostných asistentov, ako má štandardná Kona.

Technické údaje

Motor zážihový preplňovaný 2.0 T-GDI
Prevodovka 8-stupňová dvojspojková N DCT
Výkon (kW/k) 206/280
Krútiaci moment (Nm) 392
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 5,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 240

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #Hyundai Kona N #Hyundai Kona #Hyundai #crossover
Články podľa značiek