Hyundai nepoľavuje zo snahy obohatiť modelové portfólio z každej strany. V dnešných časoch prísnych emisných noriem ide hlavne o alternatívne pohony k spaľovacím agregátom, no Kórejčania nezabúdajú ani na priaznivcov športovej jazdy. Práve na túto skupinu zákazníkov sa zameriava divízia N, ktorá urobila dieru do sveta modelom i30 N. A keďže obľuba segmentu crossoverov a SUV nepoľavuje, ďalším prírastkom v ponuke je Kona N.
Zvonku auto prezrádza športové schopnosti z každej strany. Vďaka agresívnejšie tvarovaným nárazníkom je Kona N od štandardnej verzie dlhšia o 10 milimetrov (4 215 mm), ale zároveň ide o rovnakú dĺžku, akú má verzia N Line. V ostatných rozmeroch sa všetky varianty zhodujú (šírka 1800 mm, výška 1 565 mm, rázvor 2 600 mm). Predná maska sieťového tvaru je domovom loga značky.

Červené linky dodávajúce športový ráz nájdeme na prednom nárazníku, na bočných prahoch a na zadnom difúzore. Spod 19-palcových diskov kolies z ľahkých zliatin udrú do očí červené strmene bŕzd s logom „N“. Vzadu dávajú na známosť schopnosti vozidla dve koncovky výfuku a strešný spojler s trojuholníkovým tretím brzdovým svetlom, ktoré evokuje pretekárske vozidlo. Zákazníci dostanú na výber sedem farieb laku karosérie.

Napriek emotívnemu vzhľadu budú najväčšími prednosťami Hyundaiu Kona N pohonná jednotka a jazdné vlastnosti. Pod kapotou bude totiž dvojlitrový zážihový preplňovaný štvorvalec T-GDI s výkonom 206 kW (280 k) a krútiacim momentom 392 Nm. Silu motora bude na predné kolesá prenášať osemstupňová dvojspojková prevodovka N DCT s mokrými spojkami. Vďaka tomu zrýchli 1 510 kilogramov vážiaca Kona N z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy (s využitím funkcie Launch Control) a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h.

Výnimočný jazdný zážitok pomáha vodičovi dosiahnuť niekoľko možností nastavenia správania systémov vozidla. Okrem tradičných všeobecných jazdných režimov Eco, Normal, Sport, N a individuálny Custom, má vodič na výber aj tri režimy prevodovky, tri úrovne kontroly trakcie a tri režimy riadenia. Jazdné režimy upravujú správanie motora, zvuk výfuku a zobrazenie údajov na prístrojov štíte a head-up displeji.

Režimy prevodovky dostali názvy N Power Swift, N Grin Shift a N Track Shift. Prvý maximalizuje prenos hnacej sily motora na cestu. N Grin Shift zabezpečí maximum výkonu na 20 sekúnd a N Track Shift optimalizuje radenie počas jazdy na okruhu. Kontrolu trakcie ESC možno z tradičného režimu „ON“ prepnúť do športového „ESC Sport“ a pri jazde na okruhu dokonca vypnúť (ESC – OFF).

S nedotáčavosťou pomôže elektronicky riadený diferenciál s obmedzenou svornosťou N Corner Carving Differential. Elektrický posilňovač riadenia možno podľa intenzity tuhosti nastaviť do troch režimov, ktorými sú Normal, Sport a Sport+. Oproti bežnej verzii sú vylepšené aj karoséria a podvozok, a to vďaka dodatočným bodovým zvarom a špeciálnej konštrukcii prednej nápravy N Power Sense Axle. Vzadu konštruktéri použili viacprvkové zavesenie kolies.
V interiéri zaujme športový volant s páčkami pre manuálne radenie a dvomi tlačidlami N pre rýchlu voľbu obľúbených jazdných režimov. Sedadlá môžu byť čalúnené tkaninou, kožou alebo semišom, pričom posledná možnosť znamená voľbu škrupinových sedadiel s výrazným bočným vedením. Všetky tri typy sedadiel sú vpredu vyhrievané, vzadu je vyhrievanie za príplatok. Látkové a kožené sedadlá môžu byť za príplatok elektricky nastaviteľné a ventilované, zatiaľ čo pri semišových ide o štandard.
Napriek okruhovým schopnostiam si Hyundai Kona N zachová aj vlastnosti praktického auta. Kufor poskytne 361 litrov na batožinu a nebude chýbať ani 10,25-palcový displej informačno-zábavného systému. Samozrejmosťou je aj rovnaká paleta bezpečnostných asistentov, ako má štandardná Kona.
Technické údaje
Motor | zážihový preplňovaný 2.0 T-GDI |
Prevodovka | 8-stupňová dvojspojková N DCT |
Výkon (kW/k) | 206/280 |
Krútiaci moment (Nm) | 392 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 5,5 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 240 |