Advanced Drive je úplne nový systém, ktorý debutuje vo vodíkovom modeli Toyoty Mirai a vlajkovej limuzíne Lexus LS. Najskôr ho uvedú v Japonsku.
Technológia Advanced Drive je novou generáciou asistenčných systémov. Vďaka nim bude auto komunikovať s inými autami, vlastnou posádkou, dávať pozor na situáciu na ceste a aj na to, či je vodič stále „vo forme“. Preto Japonci tento komplexný systém, využívajúci umelú inteligenciu nazvali trochu krkolomne Mobility Teammate Concept, teda Koncept mobilného spoluhráča.
Ide o ďalší pokročilý systém, využívajúci prvky pre autonómnu jazdu. Tento je výnimočný tým, že bude mať oveľa väčšie kompetencie, teda oveľa častejšie bude schopný prebrať kontrolu nad autom za vodiča a jeho rozhodnutia budú mať väčšiu prioritu, než rozhodnutia samotného šoféra. Aby situáciu správne vyhodnotil, bude schopný komunikovať aj s ďalšími autami a zvažovať dáta zo senzorov i navigácie. Primárne je určený pre jazdu vo vyšších rýchlostiach, hlavne na diaľniciach.
Advanced Drive zabezpečí, že automobil ostane vo zvolenom jazdnom pruhu a zároveň udržuje bezpečnú vzdialenosť od iných áut. Ďalej pomáha pri zmene jazdného pruhu, pri predbiehaní a dokonca aj vo výbere správneho diaľničného výjazdu. Vodič si nemusí robiť starosti so zrýchlením, spomalením a dokonca ani s riadením vozidla.
Pri predbiehaní systém napríklad zistí, aké veľké je auto v susednom jazdnom pruhu a pri opätovnom zaradení udržiava dostatočnú vzdialenosť, aby manéver prebehol bezpečne. Systém s predstihom reaguje aj na to, že sa blíži koniec vyhradeného jazdného pruhu, alebo sa mení ich počet a udržuje primeraný odstup od automobilov zapájajúcich sa do cestnej premávky. Dokáže dokonca odporučiť zmenu jazdného pruhu,ak to považuje za vhodné, vodič ho k tomu môže „popohnať“ tak, že aktivuje smerovku.
Advanced Drive reaguje aj v núdzových situáciách. Laserové meranie vzdialenosti, teleskopické kamery a presné mapy s analýzou cestnej premávky pomôžu určiť mieru rizika pri jazde po diaľnici, kedy sa autá pohybujú vyššou rýchlosťou a pri väčších vzdialenostiach medzi vozidlami. V prípade nebezpečenstva auto vodiča varuje a pomáha mu pri brzdení.
Čítajte viac Toyota vyvíja spaľovací motor na vodík. Je to krok späť?Ďalším rozmerom bezpečnosti v novom Lexuse LS a vodíkovej Toyote Mirai je kamera, ktorá monitoruje náladu a správanie vodiča. Kontroluje, či sú jeho oči otvorené alebo zatvorené a v akej je polohe. Ak zistí, že vodič nepozerá na cestu alebo má odvrátenú hlavu, spustí varovanie. Systém tiež zistí, ak vodič zaspáva a pokúsi sa ho prebudiť pomocou aktivácie zvukového alarmu, vibrácií bezpečnostných pásov, zobrazenia varovaní na head-up displeji a takisto s ním začne rozhovor pomocou zabudovanej aplikácie.
Ak vodič nereaguje na správy odoslané autom, vozidlo začne spomaľovať a jeho výstražné svetlá varujú ostatných účastníkov cestnej premávky pred možným nebezpečenstvom. Potom čo najbezpečnejším spôsobom odstaví auto na krajnici, dvere sa odomknú a systém upovedomí pohotovostnú službu.