Na toto auto čakajú mnohí. Takto bude vyzerať nový Multivan!

Multivan patrí k najväčším automobilovým ikonám súčasnosti. Prvé skice poskytujú náhľad, ako bude nová generácia vyzerať. Oficálne bude predstavená v polovici júna.

, 11.05.2021 06:00
VW Multivan (2021)
Oficiálne sa nový Multivan predstaví v polovici júna.

Volkswagen vyvinul Multivan úplne nanovo, aj keď jeho nadčasový dizajn zostáva zachovaný a preberá aj niektoré štylistické prvky modelu T4, napríklad pod predným oknom výrazne dopredu pretiahnutú kapotu motora.

Nová generácia Multivanu, ktorý môže byť vybavený až siedmimi sedadlami, je po prvý raz skonštruovaná na báze modulárnej stavebnice s priečne uloženým motorom. To prináša predĺženie rázvoru a lepšie využitie obostavaného priestoru. Okrem toho bude nový Multivan širší a bude mať aj väčší rozchod kolies, bude však aj o niečo nižší.

Niektoré dizajnové prvky, najmä v prednej...
VW Multivan (2021) Niektoré dizajnové prvky, najmä v prednej časti, preberá nový Multivan ešte z verzie T4.

Výrazné zmeny sa udiali aj v interiéri. Nový Multivan už nebude mať radiacu páku, ale prepínač jazdných režimov na prístrojovom paneli, umiestnený na pravo od volantu, ovládať sa ním bude dvojspojková prevodovka DSG. Toto riešenie bolo zvolené aj preto, aby bol umožnený pohodlnejší prechod medzi sedadlom vodiča a spolujazdca do zadnej časti kabíny. Odstránená bola aj klasická páka parkovacej brzdy, ktorá sa bude ovládať elektronicky tlačidlom alebo automaticky (Auto Hold).

Kabína by mala byť priestrannejšia a vraj sa... Foto: VW
VW Multivan (2021) Kabína by mala byť priestrannejšia a vraj sa výrazne zjednoduší manipulácia so sedadlami.

Volič automatickej prevodovky je umiestnený v jednej úrovni s displejom infotainmentu, ktorý má uhlopriečku 10 palcov. Na ňom sa bude po prvý raz dať zobraziť aj reálne okolie vozidla v okruhu 360 stupňov ako „Area View“, pôjde o príplatkovú výbavu.

Cez uvoľnený priestor medzi prednými sedadlami sa bude nielen dať prechádzať dozadu, ale zároveň bude možné nový multifunkčný stolík v zadnej časti kabíny nastaviť tak, že bude slúžiť ako stredová konzola medzi sedadlami vodiča a spolujazdca. Po novom sa bude dať zafixovať kdekoľvek, kam ho posuniete.

Volkswagen ID.4 First Edition (2021) Čítajte viac Test: Volkswagen ID.4 – rodinné elektrické SUV, ktoré dáva zmysel

Aj sedadlá vzadnej časti kabíny sú nové, flexibilnejšie a hlavne ľahšie. Dizajnéri sľubujú, že ich montáž a demontáž budú absolútne jednoduché. Nový Multivan bude mať iba samostatné sedadlá – trojmiestna lavica v treťom rade sa nekoná. Tým, že bola vypustená lavica v treťom rade, dajú sa demontovať sedadlá iba na jednej strane alebo stredné sedadlo v treťom rade posunúť až za sedadlá vodiča a spolujazdca. Do takto vytvoreného priestoru sa dajú napríklad bezpečne uložiť bicykle.

Viac podrobností a detailnejšie technické informácie sa dozvieme počas premiéry auta, od ktorej nás delí približne jeden mesiac.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #VW Multivan #van #osobná dodávka #nová generácia Multivan #Multivan
Články podľa značiek