Audi naštartovalo elektrifikáciu koncernu Volkswagen už pred dvoma rokmi modelom SUV e-tron. Medzitým v jeho portfóliu pribudlo 4-dverové kupé e-tron GT aj menšie SUV Q4 e-tron. V budúcnosti sa však rodina elektrických modelov rozšíri do všetkých modelových radov. A nebudú medzi nimi chýbať luxusné sedany či ďalšie SUV. Tieto však už nebudú mať veľa spoločného so súčasnými elektromobilmi z Ingolstadtu. Spolu s Porsche totiž Audi vyvinulo celkom novú modulárnu platformu PPE (Premium Platform Electric), ktorá je určená práve pre ne. Prvý model na týchto základoch dorazí už v prvej polovici budúceho roka, a tak neprekvapuje, že Audi sa na autosalóne v Šanghaji pochválilo konceptom A6 e-tron, ktorý naznačuje budúcnosť Audi A6.
Elegantná limuzína so silne športovým akcentom má na dĺžku 4 960, na šírku 1 960 a na výšku len 1 440 mm. Viac tak ladí so súčasným 4-dverovým modelom A7 Sportback. Štíhle línie sú dané najmä snahou o špičkovú aerodynamiku, ktorá má pri elektromobiloch priaznivý vplyv na dojazd. Štúdia sa tak môže pochváliť excelentným koeficientom aerodynamického odporu Cd 0,22. Audi tvrdí, že nejde len o štylistické cvičenie a že koncept naozaj ukazuje blízku podobu sériového elektrického Audi vyššej strednej triedy. Čelnej časti dominuje zaslepená maska Single frame, ukrývajúca senzory asistenčných systémov. Svetlá Matrix LED sú vlastne projektormi s HD rozlíšením, ktoré dokážu nielen osvetľovať vozovku, ale aj premietať obraz, video či počítačovú hru na stenu. Napríklad počas nabíjania.
Profil s typicky nízkou siluetou kabíny a tretím bočným okienkom pripomína skôr kupé ako sedan. Medzi obrími 22-palcovými kolesami je v podlahe vytvorená akumulátorová zóna zvýraznená kontrastnou čiernou farbou podbehov. Inak je koncept lakovaný svetlou striebornou farbou Heliosilver, ktorá odráža väčšinu slnečného žiarenia, takže znižuje energetickú náročnosť klimatizácie. Vzadu použilo Audi technológiu organických diód OLED, ktoré sa tiahnu celou šírkou vozidla. Okrem toho je A6 e-tron koncept vybavený ďalšími projektormi, ktoré vítajú posádku animáciou na asfalte a dokonca premietajú na vozovku symboly smerových svetiel. Môžu tiež varovať pri vystupovaní, ak sa k vozidlu blíži iné auto alebo cyklista.
Do interiéru nás Audi zatiaľ nepustilo, no vzhľadom na veľký rázvor umožnený kompaktným elektrickým pohonom tu možno očakávať veľkorysý priestor. Neuberajú z neho ani ploché batérie, dokonale integrované v podlahe. Majú mať kapacitu 100 kWh a napájať dva elektromotory so spoločným výkonom 350 kW a krútiacim momentom 800 Nm. V takejto konfigurácii by malo elektrické Audi A6 šprintovať na stovku za necelé štyri sekundy. Samozrejme, nová platforma PPE umožní aj ďalšie konfigurácie s menšou kapacitou batérií a jediným elektromotorom. Dôležité je, že PPE využíva 800 V elektrickú architektúru, čo znamená ultrarýchle nabíjanie. Na predĺženie dojazdu o 100 km má stačiť 10 minút a 25 minút zas na to, aby sa batérie nabili z piatich na 80 percent.