Mercedes-Maybach S 680: Tak predsa, V12 žije. A bude aj pre Európu!

Už to vyzeralo, že vlajková loď koncernu Daimler sa bude musieť kvôli emisiám rozlúčiť s aristokratickým 12-valcom. Tak ako trieda S. No dnes tu máme dobrú správu. Gigantický 12-valec dostal zelenú, hoci medzigeneračne ubral na výkone.

19.05.2021 10:00
debata (2)
Novinka vychádza opäť z vlani predstavenej... Foto: Mercedes-Maybach
Mercedes-Maybach S - 2021 Novinka vychádza opäť z vlani predstavenej triedy S. Má však všetky typické prvky Maybachu - ako masku s vertikálnym rebrovaním, chrómovú plutvu na kapote, tretie bočné okienko či špecifický dizajn diskov kolies.

Najnovšiu verziu Maybachu triedy S predstavil Daimler už na sklonku minulého roka, no stále nebolo jasné, či sa pod jeho kapotu dostane aj motor, ktorý definuje tú najvyššiu automobilovú triedu. Hovoríme o aristokratickom 12-valci s objemom šiestich litrov. Týmto agregátom, totiž súčasnosť nepraje. Samozrejme, kvôli emisiám. No nakoniec mu ale dali v Stuttgarte zelenú. A tak sa zrodil nový Maybach S680. Asi posledný svojho druhu, pretože aj Daimler vidí budúcnosť čisto elektrickú, i keď zatiaľ neuviedol žiaden presný termín, kedy definitívne „prešaltuje“ na novú technológiu.

V podstate ide o zázrak, akúsi provokáciu Bruselu, pretože nič smädnejšie ako dvakrát preplňovaný 12-valec s objemom šiestich litrov a bez akejkoľvek elektrifikácie, s výnimkou 16-valca Bugatti, neexistuje. Rastúci predaj elektromobilov však pravdepodobne Daimleru umožní predať zopár stoviek exemplárov ultarluxusnej limuzíny bez toho, aby „pretiekol“ jeho emisný kôš. Na druhej strane je jasné, že ani v tomto prípade nemohol úplne ignorovať emisie. Monumentálny agregát tak medzigeneračne prišiel o zopár koníkov. Pôvodne dával zo zdvihového objemu 5 980 kubických centimetrov 463 kW a krútiaci moment rovných 1 000 Nm. Teraz je to „len“ 450 kW a 900 Nm.

Pod kapotou je na výber motor 4,0 V8 (370 kW)... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S600 - motor V12 Pod kapotou je na výber motor 4,0 V8 (370 kW) alebo aristokratický 6,0 V12 (450 kW). V oboch prípadoch sú pohonné jednotky spárované s pohonom oboch náprav, čo je novinkou.
Audi A8 Horch Čítajte viac Audi A8 Horch: Ingolstadt provokuje. Pripravuje limuzínu so smädným 12-valcom

O dynamiku sa ale báť netreba. Najmä preto, že Maybach S680 4Matic dokáže svoj potenciál preniesť na asfalt s oveľa väčšou účinnosťou. Po prvý raz totiž kombinuje 12-valec s pohonom oboch náprav. Takže stovku má na tachometri za 4,5 sekundy, čo je údaj spájaný pred pár rokmi so superšportmi. Samozrejme, v dokonalom tichu a pohodlí, aké dokáže na palube vykúzliť len Maybach. Za svoje služby si bude pýtať vraj len 13,4 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, v ponuke ostáva aj 8-valcový Maybach S580 4Matic s výkonom 370 kW a krútiacim momentom 700 Nm, ktorý zaostáva v šprinte na stovku len o zanedbateľné tri desatinky sekundy. Takže 12-valec má skôr imidžový význam.

Pripomeňme, že v porovnaní s predĺženou triedou S je Maybach S ešte o 180 mm dlhší. Platí to aj pre jeho rázvor náprav s hodnotou 3 396 mm. Podpísalo sa to aj na celkovej dĺžke s monumentálnymi 5 469 milimetrami. Základ v triede S síce nový Maybach neutají, no dizajnéri použili všetky možnosti, aby esko s logom MM získalo aristokratický punc. Máme tu masku s vertikálnym rebrovaním aj nápisom Maybach, kapotu zdobí pochrómovaná plutva a z profilu zaujmú dlhšie dvere, no najmä tretie bočné okienko v stĺpiku C, opäť s logom Maybachu. K dispozícii je dvojfarebné lakovanie karosérie, ktoré vyžaduje sedem dní remeselnej práce.

V porovnaní s predĺženou triedou S je Maybach S... Foto: Mercedes-Maybach
Mercedes-Maybach S - 2021 V porovnaní s predĺženou triedou S je Maybach S ešte o 180 mm dlhší. Platí to aj pre jeho rázvor náprav s hodnotou 3 396 mm. Za príplatok dostanete dvojfarebné lakovanie karosérie, ktoré si vyžaduje sedem dní ručnej práce.
mercedes-maybach-gls-2020 Čítajte viac Mercedes-Maybach GLS: Nemecký "Cullinan‘ je tu. Vystačiť si musí s 8-valcom

Kabína je zušľachtená tými najvyberanejšími materiálmi. Drevo nájdete dokonca aj na zadných stranách operadiel predných sedadiel. Palubná doska potiahnutá kožou nesie dva displeje s uhlopriečkou 12,3 a 12,8 palca. Špecifická grafika digitálneho prístrojového panela zobrazuje analógové ukazovatele v ružovozlatej farbe. Celkovo však môže byť kabína vybavená až piatimi obrazovkami vrátane dvoch zadných. Vzadu nájdeme nové náladové osvetlenie vo farbách Rosegold White a Amethyst Glow. Stará sa oň celkovo 253 diód. Infotainment MBUX disponuje pokročilým hlasovým ovládaním. Gestami zasa môžete ovládať napríklad slnečné clony.

Interiér je plný kože, dreva a displejov. Tie... Foto: Mercedes-Maybach
Mercedes-Maybach S - 2021 Interiér je plný kože, dreva a displejov. Tie majú špecifickú grafiku vrátane analógového zobrazenia s ružovozlatými lemami prístrojov.
Aurus Senat - 2019 Čítajte viac Aurus Senat: ‘Ruský rolls‘ už mieri na export. No nie na Západ

Keď sa otočíte vzad, v kabíne sa rozsvieti priestor, kam sa práve pozeráte. Starajú sa o to laserové 3D kamery čítajúce reč vášho tela. K novým vychytávkam patria elektricky ovládané zadné dvere, systém vyhrievania oblasti krku, chladiaci box v zadnej časti s reguláciou teploty, podávače bezpečnostných pásov, ktoré mali doteraz len modely kupé, či masážna funkcia lýtok zadných opierok nôh. Operadlá „riaditeľských“ sedadiel možno sklápať až do uhla 43,5 stupňa, čo vytvára podmienky na dokonalý relax. O akustický komfort sa stará aktívny systém potláčania hluku, ktorý vysiela do troch milisekúnd zvukové vlny opačnej frekvencie.

Nezaostáva ani podvozok Airmatic kombinujúci pneumatický a hydraulický okruh, filtrujúci všetky nerovnosti. Využíva dáta zo stereokamery, ktorá skenuje povrch vozovky, takže dokáže tlmiace a pružiace jednotky nastaviť v predstihu. Cez ovládač Dynamic Select je možné voliť jazdný program Maybach, ktorý ešte viac zjemní pruženie, ale aj dynamiku vozidla. S obrovskými rozmermi bojuje natáčanie zadných kolies v uhle 4,5 a za príplatok až 10 stupňov, čím sa polomer zatáčania zmenšuje na 12,2, respektíve 11,2 metra. Ak si zvolíte technológiu podvozka E-Active so 48 V okruhom, minulosťou sa stanú aj náklony karosérie v zákrutách.

Kráľovstvo luxusu vládne najmä vzadu. Dve... Foto: Mercedes-Maybach
Mercedes-Maybach S - 2021 Kráľovstvo luxusu vládne najmä vzadu. Dve kreslá možno polohovať v doteraz nevídanom rozsahu. Opierky nôh sú o 50 mm dlhšie a operadlá sa dajú sklopiť v uhle až 43,5 stupňa. Nechýba masáž lýtok a vyhrievanie v oblasti šije.
Mercedes-Maybach Vision Ultimate Luxury Concept - 2018 Čítajte viac Maybach Vision Luxury Ultimate: Elektrický ‘Cullinan‘ spája svet SUV a luxusných sedanov

Plejádu asistenčných systémov doplní v druhom polroku 2021 semi-autonómne riadenie Drive Pilot na úrovni SAE3, čo znamená automatické riadenie rýchlosti a smeru v úsekoch, ktoré to umožňujú, zatiaľ do rýchlosti 60 km/h, čo je limit povolený legislatívou. Za zmienku stoja nové čelné airbagy pre zadných cestujúcich a tiež svetlá Digital Light s 2 × 1,3 milióna pixelmi. Dokážu nielen dokonale osvetliť vozovku a vypínať lúče, ktoré by oslňovali iných vodičov, ale tiež premietať výstražné symboly priamo na povrch cesty. Rovnako fascinujúci je head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý premieta do priestoru rôzne informácie či vznášajúce sa piktogramy navigácie.

Za tento luxus si však poriadne priplatíte. Zvlášť v prípade 12-valcovej verzie. Kým totiž 8-valcový Maybach triedy S začína na 164 565 eurách, S 680 4Matic stojí od 217 324 eur. To je naozaj gigantický rozdiel, ktorým dáva vrcholová verzia jasne najavo, že jej zákazníci si zaplatia aj za nadprodukciu CO2. Ak však túžite po 12-valcovej limuzíne s trojcípou hviezdou, je tu pravdepodobne posledná príležitosť, ako sa k nej dostať. Nový elektrický Mercedes-Benz EQS je totiž jasným dôkazom, že elektrický pohon neminie v budúcnosti ani vrcholovú divíziu Maybach.
Mercedes-Maybach S - 2021
Mercedes-Maybach S - 2021
+35Mercedes-Maybach S - 2021

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Maybach #Mercedes-Maybach #Mercedes-Maybach S
Články podľa značiek