Zenvo TSR-S: Dánska beštia si trúfa aj na bežné cesty. Má takmer 1 200 koní

Táto dánska brutalita si nič také ako elektrifikáciu nevšíma. Hektolitre benzínu v nej hltá obrovský 8-valec s dvoma kompresormi. A z vlastného vývoja.

20.05.2021 10:00
debata
Novinka z dielne malej dánskej manufaktúry bola... Foto: Zenvo
Zenvo TSR-S - 2021 Novinka z dielne malej dánskej manufaktúry bola pôvodne vyvinutá pre okruhové súťaže. Verzia TSR-S však môže vďaka úpravám zísť aj na bežné cesty.

Spoločnosť Zenvo vám asi príliš veľa nehovorí. Táto malá dánska manufaktúra je totiž zatienená oveľa slávnejším severským Koenigseggom. Pritom existuje už od roku 2007 a svetu dala superšport ST1. Teraz sa ale pochválila čímsi oveľa brutálnejším. Jej špeciál pre okruhové súťaže TSR transformovala totiž na beštiu homologovanú aj pre jazdu na bežných cestách. Karbónové šialenstvo s dĺžkou 4 815, šírkou 1 038 (bez zrkadiel), výškou 1 198 mm a so suchou hmotnosťou len 1 495 kg poháňa autorsky vyvinutý 8-valec s objemom 5,8 litra, dopovaný dvojicou mechanických kompresorov. Aj preto označenie TS (Twin Supercharged).

Autorsky vyvinutý motor 5,8 V8, umiestnený v... Foto: Zenvo
Zenvo TSR-S - 2021 Autorsky vyvinutý motor 5,8 V8, umiestnený v strede, je dopovaný dvojicou mechanických kompresorov. Výsledkom je šialených 878 kW a 1 100 Nm krútiaceho momentu.
Rimac C_Two - 2020 Čítajte viac Rimac C_Two: Chorvátska šelma má skoro 2000 koní. Zahanbí aj Bugatti

K zadným kolesám posiela cez 7-stupňovú prevodovku neskutočných 878 kW, teda takmer 1 200 koní a k tomu pridáva 1 100 Nm krútiaceho momentu. Potom neprekvapí, že nové Zenvo TSR-S šprintuje na stovku za 2,8 a na dvojnásobku je za 6,8 sekundy. Maximálka sa končí až pri údaji až 325 km/h. Aj to len vďaka obmedzovaču, inak by TSR-S akcelerovalo ďalej. O skrotenie tejto šelmy sa starajú karbón-keramické brzdy s priemerom 395 na predných a 380 mm na zadných kolesách. Zakusujú sa do nich 6-piestikové strmene. Disky majú priemer 20, respektíve 21 palcov, a sú zavesené na oceľových a hliníkových ramenách.

Patentované zadné krídlo Centripetal dokáže... Foto: Zenvo
Zenvo TSR-S - 2021 Patentované zadné krídlo Centripetal dokáže meniť sklon, a tak funguje aj ako aerodynamická brzda.
bugatti-chiron-sport-les-legendes-du-ciel-three-quarters Čítajte viac Bugatti Chiron Sport: Nová ‘limitka‘ vzdáva hold leteckým esám

Aby mohlo Zenvo zísť z okruhu do bežnej premávky, je vybavené potrebnou svetelnou technikou, vrátane denných diód. A tiež civilnými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 s profilom 245/35/325/30. Napriek tomu neprišlo o vyzývavé aerodynamické prvky, ktoré reprezentuje najmä patentované zadné krídlo Centripetal. Pri vysokých rýchlostiach generuje prítlak až trikrát vyšší ako ST1. A keďže sa naklápa, funguje aj ako účinná aerodynamická brzda. Zenvo tvrdí, že napriek okruhovým génom je TSR-S dobre ovládateľné aj mimo nich. Pomáha napríklad volič jazdných módov.

Interiér je strohý. Lesklý karbón prekrýva... Foto: Zenvo
Zenvo TSR-S - 2021 Interiér je strohý. Lesklý karbón prekrýva Alcantara. Klimatizáciu, audio či airbagy síce dostanete, ale len za príplatok.

Na výber sú režimy Minimum, kde výkon motora klesne na 522 kW, IQ, v ktorom sa hodnoty zvýšia na maximum, ale pod kontrolou elektronických stabilizačných a trakčných systémov, a nakoniec mód Maximum, keď sa technika odovzdá plne do rúk pilota. Aby ste Zenvo celkom nezničili, umožňuje jeho podvozok meniť svetlú výšku z okruhových 95 na cestných 145 mm. Veľa komfortu si v ňom však dvojčlenná posádka i tak neužije. Je tu len to najnutnejšie. Kvôli hmotnosti chýbajú airbagy, audio, infotainment aj klimatizácia. Pochopiteľne, tieto prvky vám dánska manufaktúra rada dodá, ale za mastný príplatok.

Vzniknúť má len päť ručne vyrobených exemplárov, takže o exkluzivite niet najmenších pochybností. Cenou sa dánska manufaktúra nepochválila, šušká sa však o rovných dvoch miliónoch dolárov alebo 1 667 000 eurách.
Zenvo TSR-S - 2021
Zenvo TSR-S - 2021
+23Zenvo TSR-S - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #hyperšport #superšport #Zenvo #Zenvo TSR-S
Články podľa značiek