Range Rover Velar, ktorý je v ponuke značky situovaný medzi malým Evoque a Range Roverom Sport, reaguje na prísnejšie emisné limity. Pod kapotou sa tak v modelovom roku 2021 objavuje úplná novinka v podobe plug-in hybridnej verzie P400e. Tá kombinuje 4-valcový motor 2,0 Ingenium s výkonom 223 kW a elektromotor s výkonom 105 kW. Celkovo je tak k dispozícii systémových 300 kW a mohutný krútiaci moment 640 Nm, ktorým plug-in hybridná verzia poráža aj 6-valcový diesel. Do zostavy pridal Range Rover batérie so slušnou kapacitou 17,1 kWh, ktoré mu umožňujú čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 53 km.
Veľkou výhodou v porovnaní s množstvom konkurentov je podpora rýchleho nabíjania s výkonom 50 kW. Takže Velar P400e doplní zásobu energie z 0 na 80 % už za 30 minút. Z domáceho wallboxu s výkonom sedem kilowattov to bude trvať jednu hodinu a 40 minút. S využitím batérií udáva Range Rover priemernú spotrebu len rozprávkových 2,2 litra benzínu na 100 km. Pritom ohuruje zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy. Aj vďaka 8-stupňovej automatickej prevodovke. Výrobca zdôrazňuje, že elektrifikácia nešla na úkor terénnych schopností. Stále je tu pohon oboch náprav a identická svetlá výška v porovnaní s klasickými verziami.
Velar P400e umožňuje tri jazdné režimy – čisto elektrický EV, hybridný Hybrid, v ktorom spolupracujú obe pohonné jednotky v záujme čo najvyššej efektivity, a mód Save, ktorý umožňuje ušetriť energiu v akumulátoroch na čas, keď sa ju vodič rozhodne využiť. Režim Hybrid môže spolupracovať s navigáciou. Ak do nej zadáte cieľ vašej cesty, upraví funkcia Predictive Energy Optimization činnosť motorov s ohľadom na vzdialenosť či profil trasy. Elektrifikácia však neobišla ani ďalšie motory. Týka sa to aj nového radového 6-valca P400 3,0 Ingenium s výkonom až 294 kW (550 Nm), keďže kombinuje elektrický kompresor s turbodúchadlom twin-scroll. Na stovku akceleruje za 5,5 sekundy.
O úsporu paliva sa stará 48V štartér-generátor. Tú istú technológiu využíva aj dvojica naftových motorov. Slabšia 4-valcová verzia D200 Ingenium dáva 152 kW (430 Nm) a silnejšia 6-valcová D300 224 kW (6450 Nm). Jediným neelektrifikovaným Velarom je základná Velar P250 s dvojlitrovým benzínovým 4-valcom s výkonom 186 kW (365 Nm). Všetky 6-valcové verzie sú štandardne vybavené pneumatickým odpružením, ktoré dokáže zväčšiť svetlú výšku zo štandardných 213 až na 251 mm. Automobilka sa tiež chváli vynikajúcimi nájazdovými uhlami 27,5, respektíve 29,5 stupňa, ktoré pripomínajú takmer svet off-roadov.
Novinky nájdeme aj na palube, ktorá ťaží z modernejšieho infotainmentu PIVI Pro s 10-palcovým displejom, aktualizáciou softvéru na diaľku, hlasovým ovládaním. Má vlastné napájanie, takže odpadá otravné čakanie pri načítaní systému. Tomu sa prispôsobil aj nový multifunkčný volant s kapacitnými ovládačmi. Kruhový volič prevodovky nahradil joystick. O akustický komfort sa stará nový systém aktívneho potláčania hluku Active Road Noise Cancellation, ktorý dokáže znížiť hlučnosť v kabíne až o štyri decibely. Potláča nielen ruchy motora, ale aj od podvozka. Klimatizácia s novou funkciou Purify zas čistí vzduch od mikroskopických častíc až do PM2,5.