BMW M4 Competition Cabrio: Štvorkolka, plátno a hneď 510 koní!

Ostrý mníchovský kabriolet sa vracia k plátnu. A kariéru odštartuje hneď v najvýkonnejšej verzii Competition. Stovku dá za 3,7 sekundy.

28.05.2021 11:00
debata
Nový kabriolet prevzal všetky dizajnové prvky... Foto: BMW
BMW M4 Competition Cabriolet xDrive - 2022 Nový kabriolet prevzal všetky dizajnové prvky M4 Coupé vrátane mohutných vertikálnych ľadviniek, rozšírených prahov, prelisov prednej kapoty či odvetrávacích otvorov v predných blatníkoch.

Vlani na jeseň predstavilo BMW brutálne BMW M4 Coupé. Chýbala už len čerešnička na torte. A tá debutuje tesne pred začiatkom „kabriosezóny“. Emštvorka totiž zhodila strechu. A nielen to, ostrý kabriolet debutuje hneď v najvýkonnejšej verzii Competition. Hlavnou zmenou v porovnaní s minulosťou je však nepochybne návrat ľahkej plátennej strechy. Tá ušetrila na váhe 40 % v porovnaní s tou predchádzajúcou z pevných materiálov. Navyše je skladnejšia. Takže aj keď sa skryje do kufra, v batožinovom priestore je stále slušných 300 litrov, o 80 viac ako v minulosti. A ak je vysunutá, kufor narastie až na 385 litrov.

Prior Design - BMW 4 Čítajte viac Prior Design: Tuner skoncoval s ‘bobrými‘ ľadvinkami BMW!

Elektrickému mechanizmu stačí na premenu len 18 sekúnd. Mimochodom, strecha môže byť čierna alebo antracitovostri­eborná. Plátno prospelo aj dizajnu, takže M4 Cabrio pôsobí v zadnej časti omnoho atletickejšie. A to pri zloženej aj vysunutej streche. Inak vychádza dizajn z kupé M4, čo znamená obrie vertikálne ľadvinky, rozšírené blatníky s mriežkami M Side Gills, prelisy v prednej kapote, rozšírené prahy, čierny difúzor či štandardne dodávané úzke LED svetlá. Ak vám to nestačí, k dispozícii je paket M Carbon s uhlíkovými krytmi spätných zrkadiel či vložkami v nárazníku. To, čo nevidieť, sú torzné výstuže karosérie, ktoré pomáhajú udržať potrebnú torznú pevnosť skeletu.

Nová plátenná strecha je o 40 % ľahšia ako... Foto: BMW
BMW M4 Competition Cabriolet xDrive - 2022 Nová plátenná strecha je o 40 % ľahšia ako predchádzajúca z pevných materiálov. Na jej zloženie či vysunutie stačí len 18 sekúnd.

Na výkone v Mníchove naozaj nešetrili. Pod kapotu sa dostáva hneď to najvýkonnejšie, čo si môže nový ostrý kabriolet priať. Pradie tu dvakrát preplňovaný radový 6-valec 3,0 TwinPower Turbo vo verzii Competition. Má nepriame chladenie stlačeného vzduchu, dva prídavné chladiče v blatníkoch a aj samostatný chladič prevodového oleja. O mazanie sa stará dvojkomorová olejová vaňa a o dodávku paliva zas priame vstrekovanie benzínu pod tlakom 350 barov. Výsledkom je výkon 375 kW a krútiaci moment, ktorého maximum 650 Nm neklesá v rozmedzí od 2 750 do 5 500 otáčok za minútu. Výfukový trakt s aktívne ovládanými klapkami pridáva vzrušujúcu zvukovú kulisu.

Vďaka použitiu plátna môže mať nové M4 Cabrio... Foto: BMW
BMW M4 Competition Cabriolet xDrive - 2022 Vďaka použitiu plátna môže mať nové M4 Cabrio štíhlejšiu zadnú časť aj väčší batožinový priestor. O to viac vynikne čierny difúzor a štyri koncovky výfukov.
BMW - palivové články Čítajte viac BMW stále pracuje na vodíkovom SUV X5. Príde už budúci rok

Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic s technológiou Drivelogic. Takže na manuál z kupé musíte zabudnúť. Ten je totiž spojený len so „slabšou“ verziou motora s výkonom 353 kW, a tá sa do nového kabrioletu nedostala. Aspoň zatiaľ. Parametre agregátu putujú ďalej k pohonu oboch náprav M xDrive s elektronicky ovládanou, olejom chladenou, viaclamelovou spojkou. V Mníchove ale urobili všetko pre to, aby M4 Cabrio nestratilo charakter auta so zadným náhonom. Väčšina hnacieho momentu je tak smerovaná k zadným kolesám. A okrem módov 4WD a 4WD Sport je tu „driftovací“ mód 2WD, keď sa nový kabriolet mení na nefalšovanú zadokolku. Podmienkou je deaktivovaná stabilizácia DSC.

Srdcom BMW M4 Cabrio je trojlitrový radový... Foto: BMW
BMW M4 Coupé Competition - 2021 Srdcom BMW M4 Cabrio je trojlitrový radový 6-valec TwinPower Turbo s dvojkomorovou olejovou vaňou a prídavnými chladičmi oleja. Má výkon 375 kW. Spojený je s 8-stupňovým automatom a pohonom xDrive s driftovacím módom.
BMW i4 - 2021 Čítajte viac BMW i4: Elektrické kupé so štyrmi dverami je odhalené

Jazdných módov je však oveľa viac. Len samotný stabilizačný systém DSC má vďaka funkcii M Traction Control desať úrovní nastavenia! A potom je tu adaptívny podvozok. Všetko to môžete mať pod palcom na volante. Stačí použiť tlačidlo M Mode so základnou konfiguráciou Road, Sport a okruhovou Track. Dynamika je naozaj okúzľujúca. M4 Cabrio Competition šprintuje na stovku za 3,7 sekundy, dokonca o dve desatinky rýchlejšie ako kupé a na dvojnásobnej rýchlosti je za 13,1 sekundy. S príplatkovým balíkom M Driver’s Package dochádza k odblokovaniu obmedzovača rýchlosti, takže maximálka vzrastie z obligátnych 250 až na 280 km/h. Kupé je však ešte o 10 km/h rýchlejšie.

V kabíne sú štandardom M volant, škrupinové... Foto: BMW
BMW M4 Competition Cabriolet xDrive - 2022 V kabíne sú štandardom M volant, škrupinové sedadlá či infotainment s telemetrickými dátami pre jazdu na okruhoch. Po prvýkrát sú v ponuke ventilované sedadlá a trojzónová klimatizácia.
BMW X5 M Competition (2021) Čítajte viac Test: BMW X5 M Competition - extrém aj na pomery bavorov

Na ceste držia novinku predné 19– a zadné 20-palcové kované disky kolies. Tie sú zavesené na rekonštruovanej prednej náprave a špeciálne naladenej 5-prvkovej zadnej náprave. Nechýba ani adaptívne pruženie. K tomu pridáva M4 Cabrio výkonnú kompozitnú brzdovú sústavu M Compound alebo príplatkové karbónovo-keramické brzdy s nastaviteľnou reakciou brzdového pedála. Keramické brzdy môžu byť súčasťou okruhového balíka M Race Track, ktorý znižuje hmotnosť vozidla o 25 kg. Napríklad aj vďaka ešte ľahším kolesám a škrupinovým karbónovým sedadlám. A keď sme už v interiéri, spomeňme, že okrem M volantu či M sedadiel, pridáva infotainment špecifické funkcie pre dynamickú jazdu.

BMW M4 Coupé Competition  - 2021 Čítajte viac BMW M3/M4: Nová generácia má manuál, xDrive aj driftovací mód!

Obsahuje napríklad M Drift Analyser na analýzu driftovania a stopky M Laptimer, pričom oba prvky zaznamenávajú telemetrické údaje. Špeciálny M systém zobrazovania a ovládania vozidla obsahuje tlačidlo Setup umiestnené na stredovej konzole. Ponúka priamy prístup k možnostiam nastavenia motora, podvozka, riadenia, brzdového systému a systému pohonu M xDrive. Nezabudlo sa ani na komfort. Po prvýkrát môžu byť sedadlá nielen vyhrievané, ale aj ventilované. O tepelný komfort v oblasti krku sa stará „vzduchový šál“. K tomu je M4 Cabrio vybavené 3-zónovou klimatizáciou. K novým asistenčným systémom patrí asistent pre udržiavanie v jazdnom prúde či automatický vyhýbací manéver.

BMW spustí výrobu kabrioletu M4 Competition xDrive v júli 2021, takže k prvým zákazníkom by sa mohlo dostať ešte v priebehu leta. Domovským závodom budú linky v Dingolfingene, z ktorých schádzajú aj modely M4 Coupé, M5 a M8. Ponuku rýchlych „bavorákov“ v strednej triede by mala čoskoro doplniť úplná novinka v podobe kombi M3 Touring.

Technické údaje

Verzia M3 M3 Competitione M4 M4 Competitione M4 Cabrio Competitione
Zdvihový objem (ccm) 2 993 2 993 2 993 2 993 2 993
Počet valcov/ventilov 6/24 6/24 6/24 6/24 6/24
Max. výkon (kW/ot.) 353/6 250 375/6 250 353/6 250 375/6 250 375/6 v250
Krútiaci moment (Nm/ot.) 550/2 650 650/2 750 550/2 650 650/2 750 65/6 250
Prevodovka 6M 8A 6M 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 4,2 3,9 4,2 3,9 3,7
Max. rýchlosť (km/h) 290 290 290 290 280
Spotreba na 100 km (l) 10,8 10,2 10,8 10,2 10,2
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 705 1 730 1 700 1 725 1 920
BMW M4 Competition Cabriolet xDrive - 2022
BMW M4 Competition Cabriolet xDrive - 2022
+19BMW M4 Competition Cabriolet xDrive - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW M4 #BMW M4 Cabrio
Články podľa značiek