


Za tie roky sa totiž Sportage vyprofiloval v Európe ako veľmi úspešný model. Z tretej a štvrtej generácie, ktoré schádzali zo žilinských liniek, končilo ročne u európskych zákazníkov aj viac ako 100 000 exemplárov. Najviac v roku v roku 2013, keď si Kia Sportage zaknihovala 138 000 registrácií. To je dosť na to, aby si automobilka mohla dovoliť vyvinúť novú piatu generáciu, špeciálne pre starý kontinent. S čínskym Sportage Ace tak očakávaná novinka nebude mať veľa spoločného. Potvrdzujú to prvé oficiálne snímky „utopené“ v tme, ktoré zachytávajú profil, naozaj výrazne odlišný od „malého čínskeho Sorenta“.


Aj Sportage tak „presedlá“ na dizajnový jazyk „opossites united“(jednota protikladov). Automobilka sľubuje atletický postoj v kombinácii s robustnosťou typickou pre triedu SUV a kombináciu plavných a ostrých línií, ktorá má pôsobiť až provokatívne. „Nový Sportage čerpá inšpiráciu z étosu, ktorý sme vytvorili tam, kde sa príroda snúbi s modernosťou. Svojím dobrodružným, no pritom súčasným exteriérom a priekopníckym interiérom s krásnymi detailmi vzdoruje normám, ktoré panujú v oblasti dizajnu,“ uviedol Karim Habib, viceprezident a riaditeľ Globálneho centra dizajnu. „S novým modelom Sportage sme nechceli urobiť len obyčajný krok vpred, ale skôr prejsť na celkom inú úroveň v rámci triedy SUV,“ doplnil.


Vpredu vidíme výrazné denné svetlá, ktoré tak trochu pripomínajú štylistiku „Dynamic schield“ od Mitsubishi. Z profilu je jasná homogénna plocha okien, ktorých spodná línia končí až v zadnom veku. Rovnako prepracované sú zadné svetlá spojené diódovou lištou. Tajomná snímka kabíny zas odhaľuje supermoderný zakrivený displej, ktorý si Sportage požičia z elektrickej Kie EV6. Jednoducho, je jasné, že na piatej generácii Kia naozaj nešetrila a míľovými skokmi doháňa prémiových konkurentov. O technike zatiaľ nepadlo ani slovo, ale keďže Sportage bude postavený na platforme N3, spoločnej s aktuálnym Tucsonom, očakávať môžeme podobné motory.

Chýbať teda nebudú elektrifikované mild-hybridné verzie so 48V štartér-generátorom v kombinácii so 4-valcami 1,6 T-GDi (110, 132 kW) či naftovým 1,6 CRDi (100 kW). V portfóliu budú nepochybne 7-stupňové dvojspojkové prevodovky aj manuálne prevodovky i-MT s automatickou spojkou, ktorá umožňuje plachtenie so zaradeným prevodovým stupňom. O štvorkolke HTRAC netreba pochybovať. A potom je veľmi pravdepodobné nasadenie full-hybridu so 44 kW elektromotorom. Špekulovať však už nemá význam, piata generácia má totiž svetový statický debut naplánovaný na 8. júna. K prvým zákazníkom by mala doraziť ešte koncom roka.