V modernizovanom portfóliu ultraluxusného SUV Bentayga pribudla nová verzia Bentayga S. Vychádza z Bentaygy V8, no výrobca tvrdí, že na ceste bude agilnejšia. Výkon sa však nemení. Dvakrát preplňovaný motor 4,0 V8, ktorý nájdeme napríklad aj v Porsche Panamera, má 404 kW a mohutný krútiaci moment 770 Nm. To Bentayge S stačí k akcelerácii z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosiahnutiu maximálnej rýchlosti 290 km/h. Takže od vrcholovej 12-valcovej Bentaygy Speed sa až tak nelíši. Delí ich šesť desatín sekundy. Problémom je skôr to, že takú istú dynamiku má aj „bežná“ Bentayga V8. Kde je teda rozdiel? Ten nájdeme na podvozku.
Bentayga S dostala do vienky systém Bentley Dynamic Ride, čo je aktívne potláčanie náklonov karosérie. Starajú sa o to elektrické aktuátory, pracujúce so 48V sústavou, schopné vyvinúť v priebehu troch desatín sekundy krútiaci moment 1 300 Nm, pôsobiaci proti odstredivým silám. Takže v zákrutách by malo byť toto mohutné SUV extrémne stabilné. A k tomu pridáva špecifický jazdný mód Sport. Jeho aktiváciou sa menia reakcie motora na zošliapnutie plynu, tlmiče „stuhnú“ o 15 % a stabilizačný systém ESC sa prepne do režimu Sport s aktívnejším vektorovaním hnacieho momentu medzi zadnými kolesami.
To je ďalší príspevok k suverenite v zákrutách. Emócie umocní výraznejšia zvuková kulisa, ktorú produkuje nová výfuková sústava s primárnym a sekundárnym potrubím s vyšším prietokom, no zároveň zníženou perforáciou tlmiča. Bentley sa pritom chváli, že športový charakter Bentaygy S nešiel na úkor schopností v teréne. Stále má štyri jazdné režimy pre jazdu mimo asfaltu (Snow and Wet Grass, Dirt and Gravel, Mud and Trail, and Sand) a zvládne brody hlboké 500 mm, čo je údaj zo sveta off-roadov. A aby nebolo pochýb o športovom akcente „eska“, neobišiel Bentaygu S ani vizuálny tuning.
Maska aj zväčšené sacie otvory v nárazníku majú čierny výplet, čierne je aj pozadie nových elipsoidných predných svetiel. Čierna lesklá farba našla miesto na lištách podbehov a časti spätných zrkadiel. Nové sú 22-palcové disky kolies, ponúkané v matnom, čiernom a čiernom lesklom vyhotovení. Vzadu zaujme predĺžený strešný spojler, zvyšujúci stabilitu pri vysokých rýchlostiach, čierny lem elipsoidných svetiel, matné koncovky výfukov, čierny difúzor a prepracované veko, z ktorého sa poznávacia značka presťahovala do nárazníka.
Jedinečná kabína so športovými sedadlami využíva vo veľkom modrú Alcantaru vrátane čalúnenia stropu, ktorá kontrastuje s bordovou perforovanou kožou. Nechýbajú logá S, vyšité na operadlách alebo v podobe plakety na palubnej doske pred spolujazdcom. Grafika digitálneho prístrojového panela je odvodená od špičkovej 12-valcovej Bentaygy Speed s autentickým analógovým zobrazením. Samozrejme, k dispozícii sú aj ďalšie konfigurácie. Od novinky, si Bentley sľubuje ďalšie úspešné ťaženie svojho SUV, z ktorého od roku 2016 dodal zákazníkom 25 000 kusov, čo robí z Bentaygy vôbec najúspešnejší model v histórii značky.