Hyundai Kona: Populárne SUV omladlo. A priostrilo verziou N Line

Najnovšou hviezdou modelového radu Kona je síce „plnokrvné“ ostré SUV Kona N s výkonom až 206 kW, no aj ostatné verzie absolvovovali rozsiahly facelift. A ten sa rozhodne neskončil len pri retušiach dizajnu.

02.06.2021 12:00
debata
Modernizovaná Kona má výraznú „plastiku“... Foto: Hyundai
Hyundai Kona - 2021 Modernizovaná Kona má výraznú „plastiku“ prednej časti. Pôsobí menej agresívne a aerodynamickejšie. Nový je nárazník, kapota, svetlá aj maska.

Kona je na trhu len tri roky a už sa dočkala zmien. Ako býva pri Hyundai zvykom, modernizácia prináša výrazný redizajn aj technologické vylepšenia. Konu to má udržať v kondícii, hoci s odbytom problémy naozaj nemá. Len v Európe z nej Hyundai od uvedenia na trh predal viac ako 230 000 kusov, čím sa tento crossover stal jedným z najpopulárnejších modelov automobilky. Na Slovensku stúpli jeho predaje vlani o takmer 35 %. Vynovenú Konu spoznáte na prvý pohľad. Má totiž úplne prepracovanú prednú časť. Nová je kapota, maska, nárazník aj svetlá. Vďaka tomu pôsobí oveľa homogénnejšie a aerodynamickejšie.

Z profilu predstavujú najväčšiu zmenu nové 17– a 18-palcové disky kolies. Vzadu je opäť prepracovaný nárazník a svetlá s výrazne horizontálnou grafikou. Tieto úpravy viedli k predĺženiu karosérie o 40 mm. Celé to uzatvára rozšírená paleta deviatich lakov karosérie, v ktorej pribudol modrý odtieň Surfy Blue, tyrkysový Dive Blue, červený Ignite Flame, sivý Cyber Gray a Jungle Green. Každú farbu je možné navyše kombinovať s kontrastnou čiernou strechou Phantom Black. Komu to nestačí, v ponuke pribudla úplná novinka v podobe Kony N Line.

Vzadu je opäť nový nárazník či vynovená grafika... Foto: Hyundai
Hyundai Kona - 2021 Vzadu je opäť nový nárazník či vynovená grafika reflektorov. Športová Kona N Line pridá difúzor a dvojitú koncovku výfukov.

Emotívne ladený derivát rozširuje rodinu modelov N Line po modeloch i10, i30 a Tucson. Ochrannú platňu nárazníka zamenila športová Kona za úzky „splitter“. Prináša tiež agresívne tvarovanú masku, nárazník so zväčšenými otvormi, ale aj lakované ochranné prvky karosérie. Nezameniteľné sú 18-palcové disky kolies. V zadnom nárazníku nechýba difúzor ani dvojitá koncovka výfuku. Ako inak, chrómová. Prúdenie vzduchu vylepšujú viaceré aerodynamické prvky, napríklad predĺžený strešný spojler. V kabíne sa objavuje kontrastné červené prešívanie, kovové pedále či logo N Line na radiacej páke.

V interiéri prepracoval Hyundai najmä stredový tunel, ktorý oddelil od palubnej dosky. Spolu s elektrickou parkovacou brzdou to vytvára viac priestoru. Solídnejšiu atmosféru navodzujú kvalitnejšie poťahy sedadiel, hliníkové rámčeky okolo reproduktorov či náladové osvetlenie. Pred vodičom môže byť odteraz 10,25-palcový prístrojový panel. Infotainment AVN s 10,25-palcovým monitorom zvláda pripojenie viacerých zariadení cez Bluetooth. Služby Bluelink umožňujú ovládanie viacerých funkcií cez aplikáciu v mobilnom telefóne a prinášajú prepojenie s vozidlom pomocou rozpoznávania hlasu. O pohodlie sa starajú vyhrievané predné aj zadné sedadlá či head-up displej.

Kabína pôsobí vďaka kvalitnejším materiálom... Foto: Hyundai
Hyundai Kona - 2021 Kabína pôsobí vďaka kvalitnejším materiálom solídnejšie. No najväčšou novinkou je prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25 palca a nový stredový tunel, oddelený od palubnej dosky.

Polepšila si však aj základná verzia. Displej rádia má teraz uhlopriečku osem, namiesto pôvodných sedem palcov a umožňuje bezdrôtové spojenie so smartfónmi cez platformy Android Auto a Apple CarPlay a teda aj prístup k vašim obľúbeným aplikáciám. Balík asistenčných systémov doplnil adaptívny tempomat s funkciou stop & go, udržiavanie v jazdnom pruhu (LFA), systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA), ktoré detekujú nielen chodcov, ale aj cyklistov. Systém monitorovania slepého uhla zrkadiel (BCA) dokáže v prípade hroziacej kolízie aktivovať brzdy. To isté platí pre systém varovania pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní (RCCA).

Kona vás tiež upozorní na nebezpečné vystupovanie či na zabudnuté dieťa na zadných sedadlách. A potom je tu novinka v podobe systému na upozornenie odídenia vozidla pred vami (LVDA). Napríklad pri státí na križovatke alebo v kolóne. Na Slovensku je Kona dostupná s preplňovaným benzínovým 3-valcom 1,0 T-GDi Smartstream (88,3 kW) v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7DCT. Výkonnejší variant predstavuje 4-valec 1,6 T-GDi, ktorý ponúka až 145,6 kW a krútiaci moment 265 Nm. Spojený je výlučne s dvojspojkovou prevodovkou a na želanie, ako v jednom z mála SUV tejto triedy, aj s pohonom oboch náprav 4×4. Kona je s týmto motorom poriadnym „žihadlom“. Stovku zvláda za rovných osem sekúnd, takže neprekvapuje, že práve tento agregát sa objavuje pod kapotou Kony N Line.

Kona Hybrid, ktorá spája atmosférický 4-valec... Foto: Hyundai
Hyundai Kona Hybrid - 2019 Kona Hybrid, ktorá spája atmosférický 4-valec 1,6 GDi (77 kW) so 6-stupňovou „dvojspojkou“, elektromotorom (32 kW) a Li-Pol akumulátorom s kapacitou 1,56 kWh.

Ekologickú alternatívu predstavuje Kona Hybrid, ktorá spája atmosférický 4-valec 1,6 GDi (77 kW) so 6-stupňovou „dvojspojkou“, elektromotorom (32 kW) a Li-Pol akumulátorom s kapacitou 1,56 kWh. Celý systém posiela k predným kolesám 104 kW. Hybridná Kona si tak vystačí, aj vďaka systému ECO-DAS, ktorý upravuje činnosť hybridného pohonu na základe topografických údajov, priemerne s 5,0 až 5,4 litrami paliva. Pritom akceleruje z 0 na 100 km/h za 11 sekúnd. So zlepšenou dynamikou museli ísť ruka v ruke zmeny podvozka. Nové sú pružiny, tlmiče aj stabilizátory. Zadné dorazy lepšie kontrolujú pohyby karosérie. Riadenie je komfortnejšie, no zároveň komunikatívnejšie.

Všetky verzie tiež dostali nové pneumatiky s nižším valivým odporom. Osemnásť palcové disky teraz obúvajú plášte Conti Sport Contact 6. Ich bonusom je aj nižší hluk v kabíne. Vynovenú Konu ponúka Hyundai s cenou od 16 790 eur teraz aj s mimoriadnymi výhodami v celkovej hodnote do výšky až 2 500 eur. K vybraným vozidlám s benzínovým motorom 1,0 T-GDi a výkonom vyše 88 kW dostanú zákazníci okrem cenníkového bonusu (1 500 eur) aj vyhrievanie volantu a predných sedadiel v hodnote 500 eur, kompletnú sadu štyroch zimných pneumatík v hodnote 390 eur a zľavu za poplatok na prihlásenie vozidla vo výške 110 eur. A k tomu 5-ročnú záruku od výrobcu bez obmedzenia najazdených kilometrov.

Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Hyundai.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 250
Šírka (mm) 1 800
Výška (mm) 1 565
Rázvor náprav (mm) 2 600
Objem kufra (l) 374 – 1 156
Objem nádrže (l) 50 (38 Hybrid)
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 237 – 1 453

Technické údaje

Verzia 1,0 T-GDi 1,0 T-GDI 1,6 T-GDi 1,6 T-GDi 4×4 1,6 GDi Hybrid
Zdvihový objem (ccm) 998 998 1 598 1 598 1 580
Počet valcov/ventilov 3/12 3/12 4/16 4/16 4/16 + elektromotor
Max. výkon (kW) 88,3/6 000 88,3/6 000 145,6/6 000 145,6/6 000 77,2/5 700 + 32 (max. 104)
Krútiaci moment (Nm/ot.) 172/1 500 200/2 000 265/1 600 265/1 600 147/4 000 + 170
Prevodovka 6M 7-DCT 7-DCT 7-DCT 6-DCT
0 – 100 km/h (s) 11,5 11,0 7,7 8,1 11,0
Max. rýchlosť (km/h) 181 182 210 210 161
Spotreba na 100 km (l) 5,7 – 6,1 5,8 – 6,0 6,2 –6,7 7,0 –7,4 5,0 – 5,4
Hyundai Kona - 2021
Hyundai Kona - 2021
+17Hyundai Kona - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai Kona #Hyundai Kona Hybrid #Hyundai Kona N
Články podľa značiek