Citroën ë-Jumpy Hydrogen: Vodíkový ‘užitkáč‘ má dojazd cez 400 km

Nový ë-Jumpy Hydrogen využíva tri karbónové nádrže na vodík a batériu s kapacitou 10,5 kWh. Nákladná plocha zostala pritom zachovaná.

09.06.2021 10:00
debata (5)
Citroën ë-Jumpy Hydrogenvyužíva tri karbónové... Foto: Citroën
Citroën ë-Jumpy Hydrogen (2021) Citroën ë-Jumpy Hydrogenvyužíva tri karbónové nádrže na vodík.

Citroën sa rozhodol rozšíriť svoju flotilu o bezemisnú dodávku, vhodnú pre spoločnosti, ktoré potrebujú jazdiť trasy dlhšie, než 300 kilometrov a nemajú čas cez deň auto opakovane dobíjať. Takých je vraj len osem percent. Práve pre ne je určený nový Citroën ë-Jumpy Hydrogen.

Jazdí výlučne na elektrinu, ktorú získava z dvoch zdrojov – z palivového článku s výkonom 45 kW a z batérie s kapacitou len 10,5 kWh. Tá de facto plní záložnú funkciu, predlžuje dojazd o približne 50 kilometrov a automaticky sa zapája do hry v momente, keď sa zásobníky na vodík vyprázdnia.

Citroën ë-Jumpy Hydrogen (2021)
Citroën ë-Jumpy Hydrogen (2021)
+3Citroën ë-Jumpy Hydrogen (2021)

Celú technológiu sa do vozidla podarilo zabudovať tak, že auto si zachováva svoju pôvodnú nákladnú plochu. Tri karbónové nádrže na vodík, ktoré pracujú s tlakom 700 barov, sa nachádzajú pod prednými sedadlami a na ich naplnenie stačia iba tri minúty. Benefitom tohto riešenia je dojazd do vzdialenosti viac ako 400 km (podľa WLTP) s nulovými emisiami.

Nový model ë-Jumpy Hydrogen sa bude vyrábať vo dvoch veľkostiach – M s dĺžkou 4,95 a XL až 5,30 metra. Nejde o žiaden koncept. Do predaja príde už na jeseň. Ceny zatiaľ nie sú známe a ďalšie technické podrobnosti budú tiež zverejnené neskôr.

Peugeot 308 - motor e-HDI Čítajte viac Ani Citroën už dieslom neverí. Potvrdil to sám šéf automobilky

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Citroen #vodíkový pohon #auto na vodík #ë-Jumpy Hydrogen
Články podľa značiek