Citroën sa rozhodol rozšíriť svoju flotilu o bezemisnú dodávku, vhodnú pre spoločnosti, ktoré potrebujú jazdiť trasy dlhšie, než 300 kilometrov a nemajú čas cez deň auto opakovane dobíjať. Takých je vraj len osem percent. Práve pre ne je určený nový Citroën ë-Jumpy Hydrogen.
Jazdí výlučne na elektrinu, ktorú získava z dvoch zdrojov – z palivového článku s výkonom 45 kW a z batérie s kapacitou len 10,5 kWh. Tá de facto plní záložnú funkciu, predlžuje dojazd o približne 50 kilometrov a automaticky sa zapája do hry v momente, keď sa zásobníky na vodík vyprázdnia.
Celú technológiu sa do vozidla podarilo zabudovať tak, že auto si zachováva svoju pôvodnú nákladnú plochu. Tri karbónové nádrže na vodík, ktoré pracujú s tlakom 700 barov, sa nachádzajú pod prednými sedadlami a na ich naplnenie stačia iba tri minúty. Benefitom tohto riešenia je dojazd do vzdialenosti viac ako 400 km (podľa WLTP) s nulovými emisiami.
Nový model ë-Jumpy Hydrogen sa bude vyrábať vo dvoch veľkostiach – M s dĺžkou 4,95 a XL až 5,30 metra. Nejde o žiaden koncept. Do predaja príde už na jeseň. Ceny zatiaľ nie sú známe a ďalšie technické podrobnosti budú tiež zverejnené neskôr.
Čítajte viac Ani Citroën už dieslom neverí. Potvrdil to sám šéf automobilky