
Minulý týždeň Kia zverejnila prvé čiastkové snímky piatej generácie SUV Sportage. Teraz sa odhaľuje jeho finálny dizajn, ktorý je výsledkom spolupráce štylistických centier Kie v Kórei, v Európe aj v USA. Výsledok, ktorý sa formoval podľa nového dizajnového jazyka Opposites United, je asi najodvážnejší v 26-ročnej histórii tohto populárneho SUV. V porovnaní s konzervatívne ladeným Sorentom útočí o číslo menší Sportage podstatne expresívnejšími tvarmi. Jeho čierna maska s novou interpretáciou „tigrieho nosa“ sa tiahne celou šírkou prednej časti karosérie. Do jediného optického celku sú v nej integrované bumerangové denné DLR svetlá aj hlavné reflektory.


Zložitosť tejto štruktúry upokojujú podľa Kie hladké plochy kapoty, nárazníka či blatníkov. S predchodcom nemá nič spoločné ani bočný profil. Typický zadný stĺpik prakticky zmizol, pretože je zakrytý sklom a chrómovou lištou, ktorá lemuje celú spodnú časť okien. Zadné svetlá spojené svetelnou lištou majú pôsobiť, akoby boli zarezané do tela karosérie. Outdoorová verzia X-Line zamení chróm za čerň, dostane odlišné nárazníky, rozšírené prahy a k tomu zaoblené strešné nosiče. Novinkou v ponuke bude možnosť voľby čiernej kontrastnej strechy. Rozmery zatiaľ nepoznáme, ale vyzerá to tak, že Sportage narastie vo všetkých smeroch. A ak nie, pôsobí minimálne podstatne robustnejšie.


Ani v kabíne neostal kameň na kameni. Kia sľubuje špičkové materiály a prémiovú kvalitu. Veľkým zakriveným displejom z nového elektromobilu EV6 dáva na frak aj sesterskému Tucsonu. Túto technológiu používa zatiaľ len Porsche alebo BMW. Palubná doska pôsobí štíhlo, keďže sú do nej jemne zakomponované prieduchy ventilácie, prakticky po celej jej šírke. Infotainment bude možné ovládať dotykom, ale aj ovládačom na stredovom tuneli. Ten je tiež domovom elektronického voliča automatickej prevodovky a úložných priestorov. Dobrou správou je zachovanie samostatného panelu klimatizácie. V tomto smere je Kia správne konzervatívna. Bohužiaľ, žiadne bližšie informácie automobilka neposkytla.


O technike zatiaľ tiež nepadlo ani slovo, ale keďže Sportage bude postavený na platforme N3, spoločnej s aktuálnym Tucsonom, očakávať môžeme podobné motory. Chýbať teda nebudú elektrifikované mild-hybridné verzie so 48V štartérom-generátorom v kombinácii so 4-valcami 1,6 T-GDi (110, 132 kW) či naftovým 1,6 CRDi (100 kW). V portfóliu budú nepochybne 7-stupňové dvojspojkové prevodovky aj manuálne prevodovky i-MT s automatickou spojkou, ktorá umožňuje plachtenie so zaradeným prevodovým stupňom. O štvorkolke HTRAC netreba pochybovať. Rovnako ako o full-hybride so 44 kW elektromotorom a plug-in hybride s celkovým výkonom až 195 kW.

Kia Sportage absolvovala premiéru v Kórei. Zatiaľ sa teda pozeráme na ázijskú špecifikáciu, no tá pre Európu sa na rozdiel od tej čínskej už líšiť veľmi nebude. Predstaví sa však až v septembri a uvedenie na trh je naplánované na koniec roka. Ako inak, výrobu novinky pre európsky trh zabezpečí opäť slovenský závod automobilky pri Žiline. „Sportage poskytol našim talentovaným dizajnérskym tímom obrovskú príležitosť urobiť niečo nové. Nechceli sme spraviť len krok vpred, ale namiesto toho prejsť na inú úroveň v triede SUV. Keď uvidíte Sportage naživo, potvrdíte, že sa nám to podarilo,“ komentoval Sportage Karim Habib, šéf globálneho dizajnového centra.