
Renault je jedným zo svetových lídrov v elektrifikácii. Od roku 2010, keď predstavil hravý Twizy, neskôr Fluence EV, Kangoo EV, a najmä elektrický hatchback Zoe, má na konte v Európe už viac ako 300 000 predaných elektromobilov. To znamená, že každý piaty registrovaný Renault má elektrický pohon. Nedávno sa navyše pochválil novou generáciou hybridných a plug-in hybridných modelov Clio, Captur a Mégane s prívlastkom E-Tech. Teraz ale štartuje druhú elektrickú éru, ktorej základom sa stane platforma CMF-EV, vyvinutá spolu s Nissanom. Renault ju predstavil už vlani na akcii eWays, spolu s konceptom eVision Mégane. Ten bol logicky považovaný za jeho novú generáciu.

A to sa teraz potvrdzuje. Renault totiž zverejnil prvé snímky predsériových testovacích prototypov Mégane E-Tech Electric. Aj napriek kamufláži, vytvorenej v dizajnovom centre Renaultu, ktorá evokuje nové logo automobilky je jasné, že štúdia nemala ďaleko od finálnej verzie. Napokon sám Renault potvrdil, že eVision má 95 % sériových komponentov. V porovnaní s aktuálnou generáciou sa však elektrický Mégane, známy aj ako MéganE, zmení na nepoznanie. Dôvodom je práve jeho elektrická transformácia. Proporciami bude pripomínať crossover kombinujúci prvky SUV a klasického hatchbacku.

Renault uvádza, že platforma bude vybavená batériami s kapacitou 60 kWh, čo umožní Mégane absolvovať na jedno nabitie 450 km.O samotný pohon sa postará elektromotor s výkonom 160 kW. Okrem tejto špecifikácie prídu aj ďalšie. Nová modulárna platforma, s ktorou sa viaže až 300 patentov, sa môže totiž pochváliť škálovateľnými batériami, ktoré vytvárajú akumulátorový blok s výškou len 110 mm. Obsahuje tiež najmenší elektromotor, umiestnený spolu s výkonovou elektronikou a prevodovkou v prednej časti. To znamená, že technika ustúpi priestoru pre posádku.

Dokazoval to už samotný koncept Mégane eVision, ktorý mal na dĺžku síce len 4,21 metra, ale rázvorom a priestorom v kabíne ponúkal porovnateľný priestor s modelmi, ktorých celková dĺžka je väčšia o 150 až 300 mm. Batérie budú podporovať nabíjanie s výkonom 130 kW, čo znamená krátke zastávky na rýchlonabíjačkách. Otázkou ostáva, čo bude s klasickým Mégane. Či Renault udrží súčasnú generáciou z roku 2016 na linkách čo najdlhšie ako alternatívu k elektrickému pohonu, či na platforme CMF vznikne ešte jedna klasická generácia, alebo bude budúcnosť Mégane po príchode Mégane E-Tech Electric už výlučne elektrická.