Už vlani Elon Musk ohlásil príchod vrcholovej Tesly S Plaid a dokonca verzie S Plaid+ s priam zázračnými parametrami. No spolu s predstavením nového modelu sa museli lojálni zákazníci americkej automobilky zmieriť s niektorými korekciami. Tak napríklad Musk z ničoho nič na Twitteri oznámil, že projekt Plaid+ ruší, pretože aj „základný“ Plaid je dostatočne dobrý.
Čítajte viac Tesla S: Jej futuristický volant je ešte horší, ako si myslíteSkôr za tým ale vidíme skutočnosť, že Tesle sa nepodarilo dostať do vynoveného eska nové články 4860, ktoré mali mať vyššiu kapacitu a predĺžiť normovaný dojazd až na neuveriteľných 834 km. Novinka mala tiež šprintovať na stovku za 2,99 sekundy, míľu zvládnuť pod deväť sekúnd a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 322 km/h. Dnes vieme, že na tieto parametre môžu zákazníci zabudnúť. Najmä tí, ktorí už zložili zálohu na S Plaid+.
A tí, ktorí bažia po S Plaid zas musia akceptovať cenu vyššiu o 10 000 dolárov, mež automobilka sľubovala. To už ale akosi ku koloritu Tesly patrí. V zásade to však neprekáža, pretože aj finálne parametre Tesly S Plaid sú vskutku omračujúce. Plaid vychádza z modelového roku 2021, ktorý dostal úplne prepracovanú prednú časť, nové svetlá, novú palubnú dosku s horizontálnym 17-palcovým displejom a za príplatok aj kontroverzný futuristický „polovolant“.
Čítajte viac Tesla S Plaid+ nebude. Musk ju stopol, zato ju ešte predávaPlaid pridáva aerodynamický bodykit, vďaka ktorému klesol koeficient odporu vzduchu Cd na rekordných 0,208. No najzásadnejší rozdiel je v pohone. V porovnaní so základnými verziami sa totiž môže S Plaid pochváliť až troma elektromotormi, z ktorých dva sú situované vzadu a jeden na prednej náprave. Spolu dávajú neskutočných 1 020 koní.
To je viac ako prvá generácia Bugatti Veyron a stále viac ako absolútna väčšina súčasných superšportov a hyperšportov s výnimkou nových Bugatti, Koenigsegu, Rimacu či extrémneho Venonu. Teraz sa ale bavíme o luxusnom rodinnom sedane, ktorý zvládne päť dospelých aj ich batožinu. Za takýchto okolností šprintuje S Plaid na stovku za facinujúcich 2,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 322 km/h, dokonca bez použitia dvojstupňovej prevodovky.
Dojazd síce nie je sľubovaných 834 km, ale aj 628 je veľmi slušný výsledok. Navyše sa vďaka tepelnému čerpadlu podarilo predĺžiť dojazd v zime o 30 %. Kapacitu batérií Tesla nezverejnila, zato vieme, že len 15 minút nabíjania na Superchargery stačí na predĺženie jazdy o 300 km. K ďalším vychytávkam patrí inteligentný infotainment s proaktívnymi reakciami a inteligentné asistenčné systémy. S Plaid má byť schopný naučiť sa sám vychádzať z garáže alebo parkovať.
Čítajte viac Nóri dali Teslu na súd. Hrozia jej brutálne kompenzácie Tesla tiež očakáva, že posilnená bezpečnosť ju opäť posunie na samý vrchol v hodnotení testov americkej organizácie NHTSA. Bohužiaľ, tam sa relevantné informácie končia, pretože Tesla na rozdiel od iných automobiliek nevydáva žiadne tlačové správy a dokonca zrušila celé oddelenie pre styk s verejnosťou a médiami. Musk buď informuje na veľkých tlačových fórach alebo cez sociálne siete. „Ostatné spoločnosti míňajú peniaze na reklamu a manipuláciu s verejnou mienkou. My sa zameriavame výlučne na produkt,“ povedal Musk.