
Hyundai nedá spávať konkurencii. Odhryznúť si chce z každého segmentu trhu. Najnovšie v triede kompaktných crossoverov. Jeho novou zbraňou je Hyundai Bayon. Ten má síce základy v novej generácii Hyundaiu i20, no prerastá ho rozmermi aj priestorom. Do boja sa pustí v segmente B, kde úraduje napríklad VW T-Cross, Seat Arona, Renault Captur alebo Peugeot 2008. Bayon, pomenovaný po baskickom meste Bayonne, obľúbenej turistickej destinácii, má na dĺžku 4 180, na šírku 1 775 a na výšku 1 490 mm. V porovnaní s i20 je teda o 40 mm dlhší, o 25 širší a o 40 vyšší. Identický zostal len rázvor náprav s hodnotou 2 580 mm.


Robustný, ale úhľadný dizajn zaujme trojdielnymi prednými svetlami. Masívna čierna maska sa rozširuje smerom nadol, čím vytvára stabilný postoj. Z profilu má Bayon nápadné prelisy a šípový stĺpik C. Zadné svetlá dostali tvar bumerangov spojených diódovou lištou. K svetu SUV sa Bayon hlási chráničmi nárazníkov a svetlou výškou až 182 mm. Kolesá môžu mať priemer od 15 do 17 palcov. Na výber bude deväť farieb lakov karosérie vrátane nového zeleného Mangrove Green. K niektorým si možno objednať kontrastnú čiernu strechu Phantom Black. V interiéri je spojitosť s i20 oveľa výraznejšia. Bayon z neho preberá kompletnú palubnú dosku s dvojicou 10,25-palcových displejov alebo so základným centrálnym displejom s uhlopriečkou osem palcov.

Konektivitu zabezpečujú rozhrania Apple CarPlay a Android Auto či tri USB porty. Systém Hyundai Bluelink umožňuje vzdialený prístup k údajom vozidla či kontrolu jeho polohy. Nechýba ani špičkové audio Bose a plejáda asistenčných systémov. Autonómne brzdy registrujú autá, chodcov aj cyklistov. Bayon má tiež udržiavanie v jazdnom prúde, sledovanie slepých uhlov zrkadiel a adaptívny tempomat. Raritou v tejto triede je upozornenie na prítomnosť detí na zadných sedadlách. Posádka má mať k dispozícii podstatne viac miesta ako v i20. Hyundai to dokumentuje priestorom 1 072 mm pre nohy predných cestujúcich a 882 milimetrami pre posádku sediacu na zadných sedadlách. Vychytávkou sú polohovateľné zadné operadlá. Aj vďaka nim dokáže ponúknuť v kufri 411 litrov pre batožinu, čo je až o 60 viac v porovnaní s i20.


Pod kapotou preberá Bayon benzínové motory Kappa z i20. Základ tvorí dnes už vzácny atmosférický 4-valec 1,2 MPi (62 kW) spojený s 5-stupňovým manuálom. Zvyšok portfólia patrí preplňovaným 3-valcom 1,0 T-GDi s výkonom 73,5 alebo 88 kW. Pre obe verzie sú okrem 6-stupňových prevodoviek pripravené 7-stupňové dvojspojky 7-DCT. A nielen to. Súčasťou výkonnejšieho motora je mild-hybridná sústava so 48 V štartérom-generátorom. A čo je zaujímavé, mild-hybrid možno spojiť s manuálnou prevodovkou iMT s elektronicky ovládanou spojkou. Vďaka nej dokáže Bayon „plachtiť“ s vypnutým motorom aj pri zaradenom rýchlostnom stupni, čo znižuje spotrebu a emisie.


Novinka Hyundaia bola na náš trh uvedená tento mesiac. A to so všetkými troma pohonnými jednotkami a v troch úrovniach vybavenia. V štartovacej úrovni Comfort s cenou od 14 490 € dostal Bayon 15-palcové disky kolies, strešné lyžiny, asistent rozjazdu do kopca, systém núdzového brzdenia s detekciou vozidiel, chodcov a cyklistov, sledovanie únavy vodiča, upozornenie na odjazd vozidla stojaceho vpredu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, čítačku značiek, udržanie v jazdnom pruhu či automatické tiesňové volanie e-Call. Vodič má k dispozícii výškovo a pozdĺžne nastaviteľný kožený volant, tónované sklá, tempomat, manuálnu klimatizáciu, elektricky ovládané okná, cúvacie senzory a prednú lakťovú opierku.

Predné aj zadné okná sú elektricky ovládateľné. Prístrojová doska disponuje 3,5-palcovým LCD displejom. Vyššia výbava Family obohacuje Bayon okrem väčších 16-palcových hliníkových kolies aj o prednú masku lakovanú v lesklej čiernej farbe. Za príplatok 900 eur možno získať predné full LED svetlá s prisvecovaním zákrut a zadné LED svetlá. Pri najvyššej výbave Style sú štandardom. Style má tiež za príplatok rozšírený balík asistenčných systémov Safety Pack (700 €) s manuálnou alebo Safety Pack+ (1 000 €) s automatickou prevodovkou. Tie obohacujú bezpečnosť o systém autonómneho brzdenia pri odbočovaní vľavo, monitorovanie mŕtveho uhla, upozornenie na priečne vozidlá pri cúvaní a asistent na sledovanie jazdného pruhu. Safety Pack+ pridáva adaptívny tempomat využívajúci dáta z navigácie.
Rozmery, objemy
Model | Bayon | i20 | |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 180 | 4 140 | |
Šírka (mm) | 1 775 | 1 750 | |
Výška (mm) | 1 490 | 1 450 | |
Rázvor (mm) | 2 580 | 2 580 | |
Svetlá výška (mm) | 183 | – | |
Objem kufra (l) | 411 – 1 205 | 351 |
Technické údaje
Motor | 1.2 MPi | 1.0 T-GDi | 1.0 T-GDi Mild-hybrid | 1.0 T-GDi Mild-hybrid |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 197 | 998 | 998 | 998 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 3/12 | 3/12 | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 61,8/6 000 | 73,5/6 000 | 73,5/6 000 | 88/6 000 |
Krútiaci moment (N. m/ot.) | 118/4 000 | 172/1 500 | 172/1 500 | 200/2 000 |
Prevodovka | 5M | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 6M/7DCT |
0–100 km/h (s) | 13,5 | 10,7/11,7 | 10,7/11,7 | 10,4/10,4 |
Max. rýchlosť (km/h) | 165 | 183/180 | 183/180 | 185/185 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,5 – 5,7 | 5,4 – 5,7/5,4 – 5,6 | 5,4 – 5,6 | 5,2 – 5,5/5,2 – 5,5 |