Škoda Fabia: Poznáme slovenské ceny. Zdražela len o 460 €, ale bez ‘klímy‘

Štvrtá generácia Fabie predstavuje veľký kvalitatívny skok. Napriek tomu sa jej cenu podarilo udržať na uzde. Štartuje na 11 760 eurách. Bohužiaľ, klimatizáciu nájdete až vo vyššej výbave Ambition. Časy, keď jej predošlá generácia stála v roku 2014 od 8 940 eur sa už ale nikdy nevrátia.

23.06.2021 00:00
28
Dizajn Fabie preberá množstvo prvkov novších... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia - 2021 Dizajn Fabie preberá množstvo prvkov novších modelov Škody. Napríklad aj svetlá s kryštalickou štruktúrou. Najviac mu však prospela zmena proporcií.

Škoda Fabia je dlhodobo bestsellerom slovenského trhu. A do budúcna sa na tom asi nič nezmení. Nová generácia je totiž priestrannejšia a dizajnovo atraktívnejšia. Navyše jej nová platforma MQB prináša nové asistenčné systémy a nižšiu spotrebu. V ponuke budú zatiaľ štyri 3-valcové benzínové motory. Základné atmosférické 1,0 MPI s výkonom 48 alebo 59 kW a ich preplňované verzie 1,0 TSI s výkonom 70 alebo 81 kW. Tri najslabšie kombinuje Škoda s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Pre silnejšie TSI (81 kW) je na výber 6-stupňový manuál alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG.

Škoda Tudor Concept - 2002 Čítajte viac Škoda Tudor: ‘Superb Coupé‘ nemal šancu. Bol vraj príliš krásny

Nová platforma znamená väčšie rozmery. Fabia narástla do všetkých strán. Do dĺžky pribudlo 111 mm, čím prvýkrát prekonala štvormetrovú hranicu (4 107 mm). Rázvor má hodnotu 2 564 mm, s nárastom 94 mm je dokonca väčší, než akým disponovala prvá generácia Octavie z roku 1996. Fabia je tiež o 48 mm širšia (1 780 mm). Redukovalo sa len na výške, kde ubudlo sedem milimetrov (1 460 mm). Zmena formátu veľmi prospela proporciám. Fabia pôsobí oveľa dynamickejšie. Dizajn preberá typické prvky Škody, napríklad nízko uloženú masku, na ktorú nadväzujú úzke svetlá s kryštalickými prvkami.

Nová Fabia je až o 111 mm dlhšia. Po prvýkrát... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia - 2021 Nová Fabia je až o 111 mm dlhšia. Po prvýkrát prekonala dĺžkou štvormetrovú hranicu. O 94 mm narástol aj rázvor náprav. Zadné delené svetlá sú dôkazom, že na Fabii sa nešetrilo.
Škoda Fabia - 2021 Čítajte viac Škoda Fabia 2021: Štvrtá generácia do poslednej skrutky

Reflektory sú štandardne vybavené diódovou technológiou. Navyše sú zadné svetlá po prvýkrát delené, takže na Fabii Škoda nešetrila. Zboku zaujme trojuholníkový prelis v oblasti predných dverí. Kolesá môžu mať priemer až 18 palcov, no v základe sú pätnástky. Zákazníci budú mať na výber deväť farieb lakov karosérie vrátane nových odtieňov – oranžového Phoenix, sivého Graphite a čierneho Magic. Voliť môžete aj špičkové čierne 18-palcové disky Libra. V interiéri je podstatne viac miesta a platí to aj o kufri. Pod zadným vekom je rekordných 380 litrov, o 50 viac ako v tretej generácii.

Aj kabína sa zmenila na nepoznanie. Vrcholové... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia - 2021 Aj kabína sa zmenila na nepoznanie. Vrcholové verzie môžu mať 10,2-palcový digitálny kokpit a infotainment Colombus s 9,2-palcovým dotykovým displejom.
Škoda Kushaq - výroba 2021 Čítajte viac Škoda Kushaq: Lacné SUV už schádza z indických liniek

Celkom nová palubná doska nesie v drahších verziách digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,2 palca, ktorý poskytuje päť druhov zobrazení a centrálnu, voľne stojacu dotykovú 9,2-palcovú obrazovku. Atmosféru zušľachťuje premiérové ambientné osvetlenie. Štandardný 2-ramenný volant možno nahradiť športovým s troma ramenami. K luxusným prvkom, ktoré sa na palube Fabie objavujú po prvýkrát, patrí dvojzónová klimatizácia, vyhrievaný volant a čelné okno, prieduchy ventilácie pre zadných cestujúcich či zadná lakťová opierka. Infotainment umožňuje konektivitu so smartfónmi či využívanie aplikácií.

Pod zadným vekom je rekordných 380 litrov, o 50... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia - 2021 Pod zadným vekom je rekordných 380 litrov, o 50 viac ako v tretej generácii. navyše je tu 43 Simply Celever riešení. Medzi nimi napríklad aj ochranný kryt nakladacej hrany s reflexnými prvkami.

Nezabudlo sa ani na typické prvky Simply Clever. Spolu je ich až 43 a medzi nimi päť nových – napríklad sklopné operadlo sedadla spolujazdca, skladacia pružná schránka v batožinovom priestore, ochranný kryt nakladacej hrany s reflexnými prvkami, odnímateľný držiak nápojov či nové USB-C porty. O bezpečnosť sa stará až deväť airbagov, vrátane kolenného pre vodiča. Vo Fabii tiež debutujú nové asistenčné systémy ako adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde, monitorovanie okoloidúcich vozidiel do vzdialenosti 70 metrov, čítačka dopravných značiek či poloautomatický parkovací systém.

Ponuka motorov obsahuje tštyri 3-valce s... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia - 2021 Ponuka motorov obsahuje tštyri 3-valce s výkonom od 48 do 81 kW. Neskôr by mal pribudnúť 4-valec 1,5 TSI (110 kW).

Dodávať sa bude v troch úrovniach vybavenia Active, Ambition a Style. Štartuje na cene 11 760 eur vo verzii 1,0 MPI (48 kW) Active. To je len o 460 eur viac v porovnaní s výbehovou generáciou. V základnej výbave sa nachádza napríklad asistent núdzového brzdenia s ochranou chodcov, asistent udržiavania v jazdných pruhoch, monitoring únavy vodiča, diódové hlavné svetlomety s LED denným svietením, svetelný senzor, obmedzovač rýchlosti, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, rádio Swing s 6,5“ farebným displejom, dvojica USB-C konektorov, Bluetooth, štvorica reproduktorov či napríklad nový dvojramenný volant. Bohužiaľ, manuálnu klimatizáciu nájdete až v druhej úrovni Ambition. S cenou od 12 560 eur.

Škoda Fabia Combi - ilustracia 2021 Čítajte viac Škoda Fabia Combi? Takto by mohla vyzerať

Ambition obohacuje výbavu aj o asistent rozjazdu do kopca, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, funkciu SmartLink, ďalšie dva reproduktory vzadu, dáždnik vo výplni dverí vodiča či chrómované ovládače prívodu vzduchu a rámčeky prívodu vzduchu v interiéri. Najvyšší stupeň Style, ktorý začína na 14 760 eurách (od 1,0 MPI 59 kW) obohatí Fabiu o 16-palcové disky Proxima Aero, dažďový senzor, predné hmlové svetlomety, vyhrievaný volant, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, ambientné osvetlenie interiéru, 8-palcové rádio Bolero, parkovacie senzory vzadu, lakťovú opierku s odkladacou schránkou Jumbo Box či vyhrievané predné sedadlá.

Výbavu možno obohatiť paketmi Plus od Active Plus až po Style Plus alebo pakety Comfort a Business. V priebehu budúceho roka doplní ponuky športovo ladená verzia Monte Carlo.

Cenník Škody Fabia

Motor Výkon Prevodovka Active Ambition Style
1,0 MPI 48 kW 5M 11 760 € 12 560 €
1,0 MPI 59 kW 5M 12 260 € 13 360 € 14 760 €
1,0 TSI 70 kW 5M 12 960 € 14 060 € 15 460 €
1,0 TSI 81 kW 6M 13 260 € 14 360 € 15 760 €
1,0 TSI 81 kW 7-DSG 14 760 € 15 860 € 17 260 €

Rozmery, objemy

Model Fabia IV Fabia III Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 107 3 996 + 111
Šírka (mm) 1 780 1 732 + 48
Výška (mm) 1 460 1 467 – 7
Rázvor náprav (mm) 2 564 2 470 + 94
Objem kufra (l) 380 – 1 190 330 – 1 150 + 50 – +40

Technické údaje

Motor 1,0 MPi Evo 1,0 MPi Evo 1,0 TSI Evo 1,0 TSI Evo 1,5 TSI Evo
Počet valcov/ventilov 3/12 3/12 3/12 3/12 4/16
Max. výkon (kW) 48 59 70 81 110
Krútiaci moment (Nm) 93 93 175 200 250
Prevodovka 5M 5M 5M 6M/7DSG 7DSG
0 – 100 km/h (s) 15,5 15,1 10,6 9,7/9,5 7,9
Max. rýchlosť (km/h) 172 179 195 205/205 225
Spotreba na 100 km (l) 5,1 5,1 5,1 5,0/5,5 5,6
Škoda Fabia - 2021
Škoda Fabia - 2021
+18Škoda Fabia - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
28 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda-Auto #Škoda Fabia #Škoda
Články podľa značiek