V marci nám Peugeot ukázal po predlhých ôsmich rokoch novú generáciu hatchbacku 308. Nadchol dizajnom aj ponukou dvoch plug-in hybridných verzií. Čakalo sa už len na kombi. A to práve prichádza. Aj 308 SW využíva modernizovanú modulárnu platformu EMP2. A ide na maximum jej možností. V porovnaní s hatchbackom sa totiž môže SW pochváliť rázvorom náprav predĺženým o 57 mm, na konečných 2 732. Do dĺžky zas pribudlo 273 mm, aj vďaka predĺženému zadnému previsu, ktorý podrástol o 210 mm. Rozdiely vo formáte sú jasné aj keď SW porovnáme s predošlou generáciou.
Nový Peugeot 308 SW je celkovou dĺžkou 4 640 mm o 60 mm dlhší, no zároveň o 20 mm nižší. Jeho strecha sa po zväčšení sklonu čelného okna klenie len 1 440 mm nad asfaltom. Bonusom je nižší koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,277, nižší ako má hatchback. V kufri nás ale čaká nezvyčajné prekvapenie. Pod elektricky ovládaným zadným vekom s nožným senzorom ponúka 308 SW skvelých 608 litrov, no je to predsa len o dva litre menej ako v predošlej generácii. Ešte viac, až 26 litrov, stráca novinka po sklopení operadiel, delených v prémiovom pomere 40 : 20 : 40. No tých 1 364 je stále vynikajúca hodnota. Len hybridy budú o 60 litrov skromnejšie.
Je teda jasné, že Peugeot sa rozhodol venovať nárast formátu priestoru pre posádku, najmä pre cestujúcich vzadu, ktorí získali výrazne viac miesta na kolená. Časť z ukrojených litrov kufra navyše nové 308 SW doháňa možnosťou prepravovať predmety dlhé až 1 850 mm a tiež odkladacími priestormi v kabíne, ktorých spoločný objem je 34 litrov. Väčšina z nich pripadá na veľký stredový box medzi sedadlom vodiča a spolujazdca. Nachádza sa tu tiež držiak nápojov elegantne ukrytý pod roletkou. Napriek praktickému zameraniu sa Peugeotu podarilo vytvoriť vskutku elegantné kombi so športovým akcentom. Z modernizovaných modelov 3008 a 5008 preberá bezrámovú prednú masku.
Lemujú ju diódové alebo matricové svetlá s dennými diódami v tvare klov. Tak ako hatchback nesie aj SW nové logo značky. Výrazná hlava leva ukrýva radar potrebný pre asistenčné systémy. Väčšie rozdiely nájdeme vzadu, kde nie sú svetlá s grafikou pazúrov prepojené čiernou plastovou lištou. Navyše má SW väčší strešný spojler a novú odtrhovú hranu pod oknom. V nárazníkoch nechýbajú dve koncovky výfukov, ako je to ale dnes bežné, falošné. Aj v interiéri sú všetky vychytávky predstavené v hatchbacku. Rozvíja koncept i-Cockpitu. Malý skosený dvojramenný volant s novou detekciou rúk kombinuje s vyššie umiestneným 10-palcovým prístrojovým panelom s 3D grafikou.
Nechýba ani 10-palcový dotykový displej úplne nového infotainmentu i-Connect. S ikonami možno narábať podobne ako na displejoch smartfónov, čo znamená bohatú personalizáciu usporiadania funkcií. Obrazovka je umiestnená o čosi nižšie, čím vytvára priestor pre prieduchy ventilácie. Pod ňou sa nachádza pás voľne konfigurovateľných kapacitných ovládačov pre vstup do hlavných vetiev menu. Samozrejmosťou je konektivita s externými zariadeniami aj diaľkové prepojenie s vozidlom. Na pocite vzdušnosti sa podieľa miniatúrny trojpolohový joistick automatickej prevodovky, kombinovaný s voličom jazdných režimov. Luxusnú atmosféru dotvárajú kvalitné materiály, náladové osvetlenie a bohaté vybavenie.
Dopriať si môžete elektricky ovládané masážne sedadlá, čalúnené kožou Nappa. Verzie GT sú navyše zušľachtené kontrastným prešívaním. Novinkou je vyhrievanie volantu a čelného okna. Špičkový zvuk zabezpečuje audio Focal Premium s desiatimi reproduktormi, subwooferom a 12-kanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 690 wattov. Zážitok zo zvuku by mal byť o to intenzívnejší, že Peugeot zapracoval na odhlučnení. Akustické sklá sa dostali aj do dverí. O bezpečnosť sa stará rozšírený balík asistenčných systémov, v ktorom pribudla napríklad asistencia pri zmene jazdného prúdu či inteligentný obmedzovač rýchlosti upravujúci rýchlosť v zákrutách na základe dát navigácie a dopravného značenia.
Paleta motorizácií pre kombi je identická. Dobrou správou je, že novinka nezanevrela na naftu. Ponúkne síce už len jediný dieselový motor, 4-valec 1,5 Blue HDi, no s výkonom až 96 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Spojený môže byť so 6-stupňovou manuálnou alebo s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Spoločnosť mu bude robiť benzínový 3-valec 1,2 PureTech vo dvoch výkonových verziách – 81 alebo 96 kW. Pre slabší je vyhradený 6-stupňový manuál. Ponuku dopĺňajú hneď dve plug-in hybridné sústavy. Obe spája 4-valec 1,6 PureTech, elektromotor s výkonom 81 kW a batéria s kapacitou 12,4 kWh.
Rozdiel je vo výkone spaľovacieho motora. Kým Hybrid 180 má výkon 110 kW vo verzii Hybrid 225 až 132 kW. Podľa toho sa systémový výkon dostal na 132, respektíve 162 kW. Môžeme odhadovať, že výkonnejší z plug-in hybridov bude vyhradený pre verziu GT. Oba hybridy sú štandardne kombinované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Peugeot 308 bude schádzať z výrobných liniek francúzskeho závodu v Mulhouse popri hatchbacku. K prvým zákazníkom sa má dostať v priebehu roka. Nákup bude možné uskutočniť aj cez internet pomocou platformy Peugeot Buy Online.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Verzia | 308 SW | 308 Hatchback |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 640 | 4 367 |
Šírka (mm) | 1 852 | 1 852 |
Výška (mm) | 1 440 | 1 441 |
Rázvor náprav (mm) | 2 732 | 2 675 |
Objem batožinového priestoru (l) | 608 – 1 634 (Hybrid od 548) | 412 – 1 323 (Hybrid od 361) |
Technické údaje
Motor | 1,2 PureTech | 1,2 PureTech | 1,5 Blue HDi | Hybrid 1,6 180 | Hybrid 1,6 225 |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 199 | 1 199 | 1 499 | 1 598 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 81/5 000 | 96/5 500 | 96/3 750 | 132/- | 162/- |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 205/1 750 | 230/1 750 | 300/1 750 | 360/- | 360/- |
Prevodovka | 6M | 6M/8A | 6M/8A | 8A | 8A |