Peugeot 308 SW: Nové kombi má menší kufor, ale až dva hybridy

Nebýva zvykom, aby nová generácia modelu strácala na tú predošlú. Nové kombi Peugeot 308 SW je výnimkou. Tých pár litrov, ktoré ubudli v kufri, mu však ľahko odpustíte kvôli krásnemu dizajnu a vyššiemu komfortu pre posádku. Čo je ale dôležité, 308 SW nezanevrelo napriek rozsiahlej elektrifikácii ani na naftu.

23.06.2021 10:00
debata
Ak kombi SW dostalo nové logo automobilky a... Foto: Peugeot
Peugeot 308 SW - 2021 Ak kombi SW dostalo nové logo automobilky a bezrámovú masku, ktorá akoby sa rozpíjala do stratena. Klasické LED svetlá môžu nahradiť matricové reflektory s individuálne ovládanými diódami.

V marci nám Peugeot ukázal po predlhých ôsmich rokoch novú generáciu hatchbacku 308. Nadchol dizajnom aj ponukou dvoch plug-in hybridných verzií. Čakalo sa už len na kombi. A to práve prichádza. Aj 308 SW využíva modernizovanú modulárnu platformu EMP2. A ide na maximum jej možností. V porovnaní s hatchbackom sa totiž môže SW pochváliť rázvorom náprav predĺženým o 57 mm, na konečných 2 732. Do dĺžky zas pribudlo 273 mm, aj vďaka predĺženému zadnému previsu, ktorý podrástol o 210 mm. Rozdiely vo formáte sú jasné aj keď SW porovnáme s predošlou generáciou.

V porovnaní s hatchbackom má nové kombi o 57 mm... Foto: Peugeot
Peugeot 308 SW - 2021 V porovnaní s hatchbackom má nové kombi o 57 mm dlhší rázvor náprav a je o 273 mm dlhšie. S výnimkou výšky narástlo aj v porovnaní s predošlou generáciou. Nižšia strecha sa postarala o koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,277.
Linda Jackson Čítajte viac Linda Jacksonová: Peugeot má novú šéfku. Revolúciu však nechystá

Nový Peugeot 308 SW je celkovou dĺžkou 4 640 mm o 60 mm dlhší, no zároveň o 20 mm nižší. Jeho strecha sa po zväčšení sklonu čelného okna klenie len 1 440 mm nad asfaltom. Bonusom je nižší koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,277, nižší ako má hatchback. V kufri nás ale čaká nezvyčajné prekvapenie. Pod elektricky ovládaným zadným vekom s nožným senzorom ponúka 308 SW skvelých 608 litrov, no je to predsa len o dva litre menej ako v predošlej generácii. Ešte viac, až 26 litrov, stráca novinka po sklopení operadiel, delených v prémiovom pomere 40 : 20 : 40. No tých 1 364 je stále vynikajúca hodnota. Len hybridy budú o 60 litrov skromnejšie.

Zadná časť je odlišná od hatchbacku. Svetlá nie... Foto: Peugeot
Peugeot 308 SW - 2021 Zadná časť je odlišná od hatchbacku. Svetlá nie sú prepojené čiernou lištou. Na elektricky ovládanom veku s nožným senzorom navyše pribudla efektná odtrhová hrana a väčší strešný spojler.
Peugeot 5008 2,0 BlueHDi (2021) Čítajte viac Test: Nový Peugeot 5008 - ‘Amerika‘ na francúzsky spôsob

Je teda jasné, že Peugeot sa rozhodol venovať nárast formátu priestoru pre posádku, najmä pre cestujúcich vzadu, ktorí získali výrazne viac miesta na kolená. Časť z ukrojených litrov kufra navyše nové 308 SW doháňa možnosťou prepravovať predmety dlhé až 1 850 mm a tiež odkladacími priestormi v kabíne, ktorých spoločný objem je 34 litrov. Väčšina z nich pripadá na veľký stredový box medzi sedadlom vodiča a spolujazdca. Nachádza sa tu tiež držiak nápojov elegantne ukrytý pod roletkou. Napriek praktickému zameraniu sa Peugeotu podarilo vytvoriť vskutku elegantné kombi so športovým akcentom. Z modernizovaných modelov 3008 a 5008 preberá bezrámovú prednú masku.

Kabína využíva už tretiu generáciu iCockpitu.... Foto: Peugeot
Peugeot 308 SW - 2021 Kabína využíva už tretiu generáciu iCockpitu. Malý volant kombinuje s 10-palcovým prístrojovým panelom s 3D zobrazením a 10-palcovým infotainmentom i-Connect. Vo výbave pribudol vyhrievaný volant a čelné okno.
peugeot308 i-cockpit Čítajte viac Peugeot 308 sa vracia k analógovým prístrojom. Pre digitálne nemá čipy

Lemujú ju diódové alebo matricové svetlá s dennými diódami v tvare klov. Tak ako hatchback nesie aj SW nové logo značky. Výrazná hlava leva ukrýva radar potrebný pre asistenčné systémy. Väčšie rozdiely nájdeme vzadu, kde nie sú svetlá s grafikou pazúrov prepojené čiernou plastovou lištou. Navyše má SW väčší strešný spojler a novú odtrhovú hranu pod oknom. V nárazníkoch nechýbajú dve koncovky výfukov, ako je to ale dnes bežné, falošné. Aj v interiéri sú všetky vychytávky predstavené v hatchbacku. Rozvíja koncept i-Cockpitu. Malý skosený dvojramenný volant s novou detekciou rúk kombinuje s vyššie umiestneným 10-palcovým prístrojovým panelom s 3D grafikou.

Na zadných sedadlách je výrazne viac miesta ako... Foto: Peugeot
Peugeot 308 SW - 2021 Na zadných sedadlách je výrazne viac miesta ako v hatchbacku. Dôvodom je predĺžený rázvor náprav.
ACEA Čítajte viac JATO: Februáru kraľovali dva Peugeoty. Golf je opäť až tretí!

Nechýba ani 10-palcový dotykový displej úplne nového infotainmentu i-Connect. S ikonami možno narábať podobne ako na displejoch smartfónov, čo znamená bohatú personalizáciu usporiadania funkcií. Obrazovka je umiestnená o čosi nižšie, čím vytvára priestor pre prieduchy ventilácie. Pod ňou sa nachádza pás voľne konfigurovateľných kapacitných ovládačov pre vstup do hlavných vetiev menu. Samozrejmosťou je konektivita s externými zariadeniami aj diaľkové prepojenie s vozidlom. Na pocite vzdušnosti sa podieľa miniatúrny trojpolohový joistick automatickej prevodovky, kombinovaný s voličom jazdných režimov. Luxusnú atmosféru dotvárajú kvalitné materiály, náladové osvetlenie a bohaté vybavenie.

Do kufra sa zmestí skvelých 608 litrov a po... Foto: Peugeot
Peugeot 308 SW - 2021 Do kufra sa zmestí skvelých 608 litrov a po sklopení operadiel, delených v pomere 40 : 20 : 40 až 1 634.
Peugeot 308 - 2021 Čítajte viac Peugeot 308: Nová generácia dostane dva hybridy, no naftu nezradila!

Dopriať si môžete elektricky ovládané masážne sedadlá, čalúnené kožou Nappa. Verzie GT sú navyše zušľachtené kontrastným prešívaním. Novinkou je vyhrievanie volantu a čelného okna. Špičkový zvuk zabezpečuje audio Focal Premium s desiatimi reproduktormi, subwooferom a 12-kanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 690 wattov. Zážitok zo zvuku by mal byť o to intenzívnejší, že Peugeot zapracoval na odhlučnení. Akustické sklá sa dostali aj do dverí. O bezpečnosť sa stará rozšírený balík asistenčných systémov, v ktorom pribudla napríklad asistencia pri zmene jazdného prúdu či inteligentný obmedzovač rýchlosti upravujúci rýchlosť v zákrutách na základe dát navigácie a dopravného značenia.

Multienergetická platforma umožňuje použiť... Foto: Peugeot
Peugeot 308 - 2021 Multienergetická platforma umožňuje použiť benzínové aj naftové motory a k tomu plug-in hybridnú sústavu. Novinka má až dve. S výkonom 132 alebo 162 kW.

Paleta motorizácií pre kombi je identická. Dobrou správou je, že novinka nezanevrela na naftu. Ponúkne síce už len jediný dieselový motor, 4-valec 1,5 Blue HDi, no s výkonom až 96 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Spojený môže byť so 6-stupňovou manuálnou alebo s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Spoločnosť mu bude robiť benzínový 3-valec 1,2 PureTech vo dvoch výkonových verziách – 81 alebo 96 kW. Pre slabší je vyhradený 6-stupňový manuál. Ponuku dopĺňajú hneď dve plug-in hybridné sústavy. Obe spája 4-valec 1,6 PureTech, elektromotor s výkonom 81 kW a batéria s kapacitou 12,4 kWh.

Rozdiel je vo výkone spaľovacieho motora. Kým Hybrid 180 má výkon 110 kW vo verzii Hybrid 225 až 132 kW. Podľa toho sa systémový výkon dostal na 132, respektíve 162 kW. Môžeme odhadovať, že výkonnejší z plug-in hybridov bude vyhradený pre verziu GT. Oba hybridy sú štandardne kombinované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Peugeot 308 bude schádzať z výrobných liniek francúzskeho závodu v Mulhouse popri hatchbacku. K prvým zákazníkom sa má dostať v priebehu roka. Nákup bude možné uskutočniť aj cez internet pomocou platformy Peugeot Buy Online.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Verzia 308 SW 308 Hatchback
Dĺžka (mm) 4 640 4 367
Šírka (mm) 1 852 1 852
Výška (mm) 1 440 1 441
Rázvor náprav (mm) 2 732 2 675
Objem batožinového priestoru (l) 608 – 1 634 (Hybrid od 548) 412 – 1 323 (Hybrid od 361)

Technické údaje

Motor 1,2 PureTech 1,2 PureTech 1,5 Blue HDi Hybrid 1,6 180 Hybrid 1,6 225
Počet valcov/ ventilov 3/12 3/12 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 199 1 199 1 499 1 598 1 598
Max. výkon (kW/ot.) 81/5 000 96/5 500 96/3 750 132/- 162/-
Max. krút. moment (Nm/ot.) 205/1 750 230/1 750 300/1 750 360/- 360/-
Prevodovka 6M 6M/8A 6M/8A 8A 8A
Peugeot 308 SW - 2021
Peugeot 308 SW - 2021
+11Peugeot 308 SW - 2021
Peugeot 308 SW - 2021
Peugeot 308 SW - 2021
+6Peugeot 308 SW - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 308 #Peugeot 308 SW
Články podľa značiek