Dizajnéri navrhovali nový Ghost s jediným cieľom – absolútne minimalizovať a zjednodušiť jeho dizajn tak, aby pôsobil prirodzene, čisto a ničím nerušil. Oproti predchodcovi je pozmenená predná kapota a kompletne prepracovaná (podsvietená) maska chladiča.
Predná kapota je zámerne prakticky hladká, podľa dizajnérov má pripomínať „hladinu jazera, z ktorej sa akoby vynárala legendárna soška Spirit of Ecstasy“, ktorá je neodmysliteľnou súčasťou DNA značky Rolls-Royce.
Rovnaký prístup volili dizajnéri aj pri bočnej siluete – spodná línia je potlačená, len s minimálnym prelisom. Zaujímavý je aj pohľad na zadný C-stĺpik, ktorý je zošikmený až tak, že to mierne pripomína karosériu typu kupé, čo podčiarkuje dynamiku auta.
Tento prístup účinne maskuje celkové rozmery auta. V Bratislave sa dokonca predstavila predlžená verzia „Ghost Extended“, ktorá je od klasickej 5 546 mm dlhej verzie dlhšia o ďalších 17 centimetrov, no vôbec nepôsobila prehnane masívnym dojmom.
Ghost chce byť autentický a preto sa rozlúčil prakticky s akýmikoľvek odkazmi na BMW, je postavený na originálnej alumíniovej platforme Architecture of Luxury, rovnako ako Phantom a Cullinan, ďalšie modely tejto exkluzívnej značky. Pod kapotou má 6,75-litrový 12-valec s výkonom 420 kW a krútiacim momentom 850 Nm a podľa jeho tvorcov je technologicky najvyspelejším rolls-roycom, aký kedy postavili. Viac detailov o jeho technike nájdete v nižšie uvedenom článku:
Čítajte viac Rolls-Royce Ghost: Duch už nie je z BMW. Je to malý PhantomA čo takáto záležitosť stojí? V slušnej spoločnosti sa síce o peniazoch nehovorí, no aj tak sme sa na to aspoň skúsili spýtať Franka Tiemanna, ktorý má na starosti komunikačnú stratégiu Rolls-Royceu pre Strednú a Východnú Európu, Rusko a Strednú Áziu. Podľa neho nový Ghost začína na sume približne 250 000 eur, avšak bez dane.