Dacia Duster je skutočným fenoménom. Okrem loga Dacie sa predáva v Rusku, Južnej Amerike či v Indii aj s logami Renaultu či Nissanu. Je vôbec najúspešnejším modelom skupiny Renault. V Európe poznáme jeho druhú generáciu od konca roka 2018. Odvtedy však Duster absolvoval množstvo zmien. Najmä motorovú rošádu, keďže druhá generácia štartovala v období búrlivých emisných zmien. Musel sa tak vyrovnať s normou Euro 6d Temp či novou metodikou merania spotreby WLTP. Zatiaľ všetkým nástrahám odolal, i keď prišiel o najpopulárnejší motor 1,6 SCe. Nahradil ho 3-valec 1,0 TCe. V úspešnom ťažení má pokračovať vďaka modernizácii, ktorá síce nie je rozsiahla, ale populárne rumunské SUV opäť posúva o kúsok vyššie.
Čítajte viac Dacia mení vizuálnu identitu . No nie svoju DNAModernizovanú verziu spoznáte napríklad vďaka výraznejšej štruktúre masky s ôsmimi chrómovými segmentmi, ale najmä vďaka novým svetlám s grafikou písmena Y, ktorú Duster „odkukal“ z nového Sandera a Loganu. Menila sa aj ich technológia. Denné, smerové a stretávacie svetlá využívajú totiž diódy. Platí to aj o osvetlení značky. Diaľkové svetlá zas využívajú EcoLED. Aj vzadu sa objavujú svetlá s „ypsilonovou“ grafikou. Paletu farieb obohatil oranžový odtieň laku Arizona Orange. Nový zadný spojler a aerodynamicky optimalizované kolesá sa zas postarali o zníženie odporu vzduchu. Spolu s pneumatikami so zníženým valivým odporom o 10 %, to má prispieť k zníženiu emisií v priemere o 5,8 gramu CO2 na kilometer.
Dacia zapracovala aj na interiéri, ktorý ťaží z celkom nového čalúnenia sedadiel. Opierky hlavy majú zas tenší dizajn, čím zlepšujú výhľad vzad a do strán. Nová stredová konzola prináša elegantnejšie zakomponovaný 8-palcový dotykový displej. Nie je integrovaný, ale predsunutý a olemovaný hliníkovým rámčekom. Vodič bude mať navyše k dispozícii posuvnú lakťovú opierku v rozsahu 70 mm a pod ňou odkladací priestor s objemom 1,1 litra. Konektivitu zlepšujú nové úrovne infotainmentu Media Display a Media Nav. Disponujú platformami Apple CarPlay a Android Auto. Media Nav dokonca s bezdrôtovým pripojením cez WiFi a samozrejme navigáciu. Nechýbajú štyri USB porty, z toho dva vzadu.
Media Display a Media Nav prinášajú novinku v podobe 4×4 Monitoru. Vodič má tak k dispozícii údaje o pozdĺžnom či priečnom náklone, nadmorskej výške ale aj kompas. Dusteru sa to nepochybne zíde, pretože jeho svetlá výška 217 mm, prechodový uhol 21 stupňov či nájazdové uhly 30, respektíve 33 stupňov, ho stále predurčujú do terénu. Bez ohľadu na výbavu je v každom Dusteri palubný počítač, automatické zapínanie svetiel a tempomat, konečne s podsvieteným ovládaním. Dopriať si ale môžete aj automatickú klimatizáciu, kartu namiesto kľúča pre bezkľúčový prístup a štartovanie, či vyhrievanie sedadiel.
Balík asistenčných systémov môže obsahovať monitoring slepých uhlov zrkadiel, asistent rozjazdu a zjazdu, parkovací asistent s navádzacími trajektóriami alebo zobrazenie okolia vozidla. Pod kapotou sa toho veľa nezmenilo. Najväčšou novinkou je tak návrat 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky EDC, tentoraz v kombinácii so 4-valcom 1,3 TCe (110 kW) a predným náhonom. Ak túžite po štvorkolke je ten istý motor spárovaný so 6-stupňovým manuálom. Spoločnosť mu robí slabšia verzia s výkonom 96 kW, ale len s náhonom 2WD. Ponuku dopĺňajú 3-valec 1,0 TCe (67 kW) a našťastie aj diesel 1,5 Blue DCi (85 kW). Ten dáva druhú možnosť pohonu 4×4, ale bez automatu.
Čítajte viac Dacia Sandero: Najlacnejšie auto na trhu zahanbuje konkurenciu v ‘losom teste’Špecifickú pozíciu má verzia 1,0 TCe 100 LPG, spaľujúca okrem benzínu propán-bután. V ponuke bola aj predtým, no teraz zvládne na plyn približne o 250 km viac, pretože plynová nádrž má objem až 48,8 litra, o 15 viac ako v minulosti. A k tomu musíme pripočítať benzínovú nádrž s objemom 50 litrov. O type paliva informuje vodiča TFT displej palubného počítača. Prepínač paliva je navyše ergonomickejší, takže vodičovi uľahčuje voľbu pohonu. Rumunská novinka by sa mala na trhu objaviť v priebehu septembra.