Volkswagen v posledných rokoch upútal pozornosť predovšetkým podvodným softvérom vo vznetových motoroch, ktorý vyšiel najavo v rámci kauzy Dieselgate, či prudkým odklonom od spaľovacím motorom k tým elektrickým. Lenže práve jeden športový model z wolfsbugskej dielne definoval novú kategóriu vozidiel, ktoré sú u motoristov mimoriadne obľúbené.
Reč je o Volkswagene Golf GTI a segmente ostrých hatchbackov. Keď sa pred štyridsiatimi piatimi rokmi predstavil svetu, automobilka plánovala vyrobiť len 5 000 kusov. Dodnes sa ich v rámci všetkých generácií vyrobilo viac ako 2,3 milióna. Niet preto divu, že každé výročie takéhoto významného auta si zaslúži patričnú oslavu.
Jubileum Volkswagen pripomína limitovanou edíciou nazvanou Clubsport 45. V reči čísel to znamená dvojlitrový preplňovaný zážihový štvorvalec TSI vyladený na 221 kW (300 k), čo je o 40 kW (55 k) viac v porovnaní so štandardným GTI. Jedinečnými pre Clubsport 45 sú aj väčšie chladiace otvory v prednom nárazníku a jazdný režim Special určený pre jazdu po pretekárskych okruhoch.
Dizajnovo novinka vzdáva hold pôvodnému GTI načierno lakovanou strechou a strešným spojlerom a červenými linkami a akcentmi v prednej maske, na bokoch karosérie, či po obvode diskov kolies. Nápis GTI zdobí aj športové sedadlá v prvom rade. Limitovanú edíciu prezrádza číslo „45“ na volante, na prachoch dverí a na piatych dverách. Clubsport 45 má okrem toho v štandardnej výbave aj balík „Paket Race“, ktorý obsahuje disky kolies s priemerom 19 palcov a výfukovú sústavu Akrapovič.
Čítajte aj VW Golf Clubsport: Najrýchlejšie GTI má 221 kW. Dýcha na krk erkuVýnimočnosť limitovanej edície dokazuje aj obmedzovač rýchlosti zasahujúci až pri hodnote 270 km/h. Z praktických prvkov určite treba spomenúť použitie predných matrixových LED svetlometov IQ.Light.