Zatiaľ ide len o koncept, dokonca virtuálny, ale Nissan nevylučuje, že toto dielo grafikov dostane reálnu podobu. Juke jednoducho zmenili na súťažný špeciál pre preteky rely. Vyzerá fantasticky. Druhá generácia excentrického crossoveru dostala rozšírené blatníky a prahy, aby sa do nich zmestili veľké kolesá obuté terénnymi pneumatikami. Nechýba ani svetelná rampa a nápadné čierno-červené sfarbenie karosérie. A to nie náhodné. Podnetom na vytvorenie konceptu Juke Rally Tribute je totiž legendárny Nissan, či skôr Datsun 240Z, ktorý presne v týchto farbách kraľoval Východoafrickej rally v roku 1971, teda presne pred polstoročím.
Automobilka vtedy nasadila do boja tri vozidlá a odniesla si prvé, druhé a siedme miesto. Súťažný špeciál so zadným náhonom poháňal 2,4-litrový radový 6-valec s výkonom 155 kilowattov. Pre Juke má ale Nissan pripravenú celkom inú techniku. Koncept počíta s hybridným pohonom, ktorý je šetrný k životnému prostrediu, a navyše dokáže kedykoľvek dodať okamžitý krútiaci moment. Zmienka o hybridnej technológii je naozaj zaujímavá, pretože od budúceho roka budú jazdiť svetový šampionát WRC práve elektrifikované špeciály. Usporiadatelia si od toho sľubujú vstup nových značiek do súťaže.
Nie je preto vylúčené, že aktuálna spomienka Nissanu na svoje dávne úspechy je zároveň avízom zámeru zmerať si opäť sily so svetovou konkurenciou na prašných tratiach. Navyše ak Nissan v súvislosti so štúdiou konštatuje, že Juke je ako stvorený na takúto konverziu. Napríklad vďaka kompaktným rozmerom, krátkym previsom a zvýšenému podvozku, ktoré mu dávajú veľký potenciál v teréne. Automobilka síce nie je v dobrej finančnej kondícii, no práve preto by jej podpora nových modelov Juke, Qashqai a očakávaného X-Trailu, prostredníctvom motoristického športu prospela.
Čítajte viac Nissan vyvíja revolučný motor. S účinnosťou 50 %!