
Volvo patrilo k automobilkám, ktoré veľmi rýchlo nabehli na vlnu elektrifikácie. Ako jedno z prvých skončilo s naftovými motormi a objem tých benzínových obmedzilo na maximálne dva litre. Následne začalo chrliť hybridy a plug-in hybridy. Prvý čistý elektromobil CX40 Recharge predstavilo koncom roka 2019 a čoskoro ho doplní elektrický crossover C40. Tam však plány Volva s elektrifikáciu zďaleka nekončia. Všetky spomínané modely vrátane čisto elektrických, sú totiž zatiaľ postavené na multienergetických platformách. Teda architektúrach, ktoré stále počítajú aj so zástavbou spaľovacích motorov. S tým má byť však do budúcna koniec.


Volvo totiž oznámilo, že s výrobou motorov s vnútorným spaľovaním skončí do roku 2030. Už o štyri roky majú pritom tvoriť elektromobily 50 % jeho celosvetových registrácií. A tak je najvyšší čas na predstavenie novej, čisto elektrickej platformy, ktorá skoncuje s kompromisnými riešeniami. Volvo nám ju ukazuje prostredníctvom štúdie Recharge Concept. Ide o štýlové a praktické SUV alebo skôr kríženca SUV a kombi, ktoré vďaka kompaktnému elektrickému pohonu rozviazalo ruky konštruktérom aj dizajnérom. Definujú ho nové proporcie, najmä veľký rázvor náprav a kratučké previsy, čo znamená veľký vnútorný priestor.


„Recharge Concept zobrazuje moderné proporcie, ktoré idú ruka v ruke so zvýšenou univerzálnosťou, a ukazuje, čo môže elektrická technológia ponúknuť z hľadiska dizajnu,“ povedal Robin Page, šéfdizajnér spoločnosti Volvo. Zároveň však automobilka chcela zachovať typické štylistické prvky. Takže na zaslepenej maske vidíme tradičné logo s diagonálou a svetlá s motívom Thorovho kladiva. Tie zadné majú zas vertikálne umiestnenie, tak ako to poznáme z mnohých švédskych SUV a kombi. Ako koncept si však mohla štúdia dovoliť bezrámovú konštrukciu okien, zadné krídlové dvere bez centrálneho stĺpika a tiež kamery namiesto spätných zrkadiel.

