Toto auto snáď ani nik nechcel. Veď už Cayenne Turbo S šprintuje na stovku za úžasných 3,9 sekundy a potom je tu plug-in hybridný Cayenne Turbo S E-Hybrid s výkonom rovných 500 kW, ktorý v tejto disciplíne ušetrí ešte jednu desatinku. Lenže konštruktérom Porsche tak trochu leží v žalúdku Lamborghini Urus – najrýchlejšie SUV planéty s akceleráciou na stovku za 3,6 sekundy. V Zuffenhausene tak stvorili nový Cayenne Turbo GT. Je to zvláštne označenie. Ide totiž o vylepšenú verziu Cayenne Turbo S Coupé so zníženou siluetou kabíny. Napriek tomu označenie Coupé nahrádza GT. Je na to dobrý dôvod.
Cayenne Turbo GT je totiž najrýchlejším Cayenne všetkých čias. Jeho 4-litrový preplňovaný 8-valec dáva výkon 471 kW a krútiaci moment 850 Nm. To je v porovnaní so „základom“ o 67 kW a 80 Nm viac. Stoja za tým nové ojnice a piesty, či dokonca nový kľukový hriadeľ. Paradoxom však je, že nejde o najvýkonnejší Cayenne. Tento titul ostáva Cayenne Turbo S E-Hybrid. Lenže GT bez elektrického balastu dominuje nižšou hmotnosťou, takže v dynamike dáva hybridu na frak. Stovku pokorí za 3,3 sekundy, o tri desatinky rýchlejšie a v porovnaní s Turbo S až o šesť desatín. Úloha oskalpovať Urus bola teda splnená. GT za ním zaostáva len v maximálnej rýchlosti. Končí totiž pri 300 km/h, „lambo“ je ešte o 5 km/h rýchlejšie.
Gigantickému výkonu sekunduje vodou chladená 8-stupňová prevodovka Tiptronic s pohotovejším radením. Na nižšej hmotnosti sa podieľa aj špecifický titánový výfuk s vynechaným stredovým tlmičom. Karoséria zas môže rátať s karbónovou strechou, karbónovými aerodynamickými prvkami a odľahčenými 22-palcovými diskami kolies. Predný nárazník dostal ešte väčšie sacie otvory pre prívod životodarného kyslíka k mohutnej pohonnej jednotke a brzdám. Ten zadný generuje vďaka difúzoru s pomocou strešného krídla a k tomu aktívnemu spojleru ešte o 25 kg väčší prítlak v porovnaní s Turbo S. Nechýbajú ani nápadne rozšírené prahy. Napriek tomu nepôsobí Cayenne Turbo GT extra agresívne. Platí to aj o interiéri zaplavenom Alcantarou.
V sérii sú športové, elektricky ovládané sedadlá, športový volant a dekorácie v odtieni Neodyme albo Arctic Grey. Aby bolo možné túto šelmu udržať na asfalte, má upravený podvozok, znížený o ďalších 17 mm a trojkomorové pneumatické odpruženie tuhšie o 15 percent. Softvérovou revíziou sa nevyhli trakčné systémy balíka Porche Active Suspension Managmen (PASM) a stabilizačný systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Optimalizáciu podstúpila predná náprava a brzdový systém, ktorý je štandardne vybavený keramickými kotúčmi Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Neodymové disky obúvajú o palec širšie pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, vyvinuté špeciálne pre Turbo GT.
Novinku pre náročných uvedie automobilka zo Zuffenhausenu na trh v polovici septembra. Za každý exemplár si bude účtovať minimálne 196 078 eur.