Na náš trh prichádza Audi Q4 e-tron. Cena je zaujímavá

Audi Q4 e-tron by sa malo stať najpredávanejším elektromobilom značky z Ingolstadu. Na trh prichádza v dvoch verziách - ako SUV a Sportback (SUC).

16.07.2021 14:00
debata (5)
Silnou stránkou modelu Audi Q4 e-tron je veľký... Foto: Martin Domček, Pravda
Audi Q4 e-tron (2021) Silnou stránkou modelu Audi Q4 e-tron je veľký vnútorný priestor.

Nové Audi Q4 e-tron je pre značku jedným z najdôležitejším elektromobilov, mal by sa totiž stať najpredávanejším. A s ohľadom na to sú nastavené aj základné ceny. Je to auto, ktoré vzniklo na koncernovej platforme MEB, nesnaží sa pôsobiť nasilu extravagantne, je naozaj prakticky riešené s veľkým vnútorným priestorom.

Prichádza v dvoch karosárskych verziách – ako SUV a Sportback. Rozmery majú obe rovnaké, sú 4 590 mm dlhé, 1 864 mm široké a 1 608 mm vysoké, rázvor náprav je 2 764 mm. Objem kufra je však rozdielny – SUV ponúka základný 520 litrov, pri Sportbacku je to o 15 litrov viac.

Sportback oproti SUV ponúka navyše elektricky ovládané piate dvere, systém Audi Drive Select, už spomínaný väčší kufor a nepatrne lepší elektrický dojazd, približne o 8 až 9 km. Na túto verziu však nenainštalujete strešný nosič. Rozmerovo je teda Q4 e-tron medzi Q3 a Q5, bližšie má v tomto smere skôr ku Q5 a dĺžka vnútorného priestoru je dokonca porovnateľná s Q7.

Audi Q4 e-tron sa z hľadiska dizajnu nesnaží... Foto: Martin Domček, Pravda
Audi Q4 e-tron (2021) Audi Q4 e-tron sa z hľadiska dizajnu nesnaží pôsobiť futuristicky a veľmi dobre po tejto stránke zapadá do portfólia značky.

Auto má vzadu 5-prvkovú nápravu a vpredu nápravu typu McPherson. Štandardne je elektromotor vzadu, pri verzii 4×4 má Q4 e-tron aj predný. Zaťaženie náprav sa blíži ideálnej hodnote 50:50. Vpredu sú kotúčové brzdy, vzadu však len bubnové. Je to preto, že auto do veľkej miery brzdí na zadnej náprave rekuperáciou, ktorá vie byť dosť silná – až do 0,3 g, takže bubnové tam úplne stačia. Na výber sú aj štyri typy podvozku. Sériovo je dodávaný komfortný, alternatívou k nemu sú znížený športový, podvozok s adaptívnym tlmením a podvozok pre zlé cesty.

Pokiaľ ide o batérie a dojazd, tak Q4 35 e-tron má menší akumulátor s využiteľnou kapacitou 51,5 kWh a zadný elektromotor s výkonom 125 kW (krútiaci moment je 310 Nm), vážiaci len 95 kg. S týmto agregátom na stovku zrýchli za deväť sekúnd a maximálku má 160 km/h. Dojazd (podľa WLTP) by sa mal pohybovať na úrovni 306 až 341 km a priemerná spotreba by mala byť 17 až 19,1 kWh. Hmotnosť batérie v ráme je 352 kg.

Zadokolkou je aj Q4 40 e-tron s väčším akumulátorom a výkonom motoru, ktorý stúpol na 150 kW (310 Nm). Zrýchlenie na stovku má 8,5 sekundy. Zásadne sa však zvýšila využiteľná kapacita akumulátora – a to na 76,6 kWh. Zaujímavé je, že táto batéria váži necelých 500 kg (515 kg v ráme). To znamená predĺženie dojazdu na 466 až 520 km a mierne vyššiu priemernú spotrebu na úrovni 17,3 až 19,3 kWh.

Vrcholom ponuky je Q4 50 e-tron qauttro, s väčším akumulátorom a dvojicou elektromotorov. Predný má 80 kW a zadný 150 kW. To znamená nielen pohon oboch náprav, ale aj systémových 220 kW (avšak len v režime Boost, kde je krátkodobo zvýšený o 20 kW) a k tomu 460 Nm krútiaceho momentu. S takou výzbrojou zvládne stovku za 6,2 sekundy a maximálna rýchlosť stúpne zo 160 na 180 km/h. Dojazd tejto verzie je 443 až 488 km, taktiež podľa WLTP. Všeobecne je záruka na batérie 8 rokov alebo 160 000 najazdených kilometrov, pričom je garantovaných 70 percent pôvodnej kapacity akumulátora.

V základe má auto palubnú nabíjačku s výkonom 7,2 kW a na rýchlonabíjačke možno využiť výkon maximálne 100 kW. Ostatné verzie majú 11 kW palubnú nabíjačku pre nabíjanie striedavým prúdom a v rýchlonabíjačke zvládnu až 125 kW. Orientačný čas nabitia z nuly na sto percent je pri nabíjaní striedavým prúdom 7 a pol hodiny, v rýchlonabíjačke z 5 na 80 percent necelých 40 minút.

Audi Q4 e-tron (2021) - uvedenie na slovenský trh
Audi Q4 e-tron (2021) - uvedenie na slovenský trh
+6Audi Q4 e-tron (2021) - uvedenie na slovenský trh

Čerešničkou na torte v rámci technickej výbavy sú svetlá. Full LED svetlá vpredu aj vzadu patria do sériovej výbavy už od základu, za príplatok je systém LED Matrix. Ak si ho zvolíte, tak okrem optimalizácie svetelného kužeľa si cez rozhranie infotainmentu viete nakonfigurovať štyri rôzne štýly, ktorými môžu svietiť denné svetlá, výber je čisto na vás.

A aby sme nezabudli na to najdôležitejšie: oficiálne začína cena SUV na 45 430 eurách a Sportbacku na 46 630 eurách. Aktuálne však Audi ponúka na obe verzie trojtisícový bonus, takže základná cena modelu Q4 e-tron je 42 430 eur. Navyše k autu máte zdarma energiu približne na 15 000 kilome­trov jazdy.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Audi #Audi Q4 #Audi Q4 e-tron
Články podľa značiek