Modelom Porsche Macan trafila automobilka zo Zuffenhausenu do čierneho. V nastupujúcej vlne popularity SUV v roku 2014 ponúkla zákazníkom kompaktnejší a cenovo dostupnejší model. než v tej už dobre etablovaný väčší a drahší Cayenne. Z Macanu sa rýchlo stal bestseller, z ktorého sa doposiaľ predalo už viac ako 600 000 kusov.
Navyše ide o model, ktorý dokáže k Porsche pritiahnuť úplne nových zákazníkov. Je preto dôležité, aby automobilka nezaspala na vavrínoch a udržala krok s konkurenciou, ktorá každým rokom rastie aj medzi prémiovými výrobcami. V tomto prípade sa však Porsche nevydalo cestou generačnej výmeny, ale v poradí už druhou modernizáciou súčasného modelu. Niet sa čo čudovať, veď dizajnovo je Macan vyvážený a nadčasový.
V exteriéri je zmien minimum. Okrem bežných dizajnových retuší vynikne nový zadný difúzor a štandardne dodávané devätnásťpalcové disky kolies. V prípade verzie GTS – ktorá je novým vrcholom ponuky – sú v základne dokonca 21-palcové disky. Vpredu sú najvýraznejšou zmenou nové LED svetlá s dynamickou funkciou.
Omladenie kabíny je výraznejšie. Ovládanie infotainmentu prebieha cez 10,9-palcový dotykový displej, ktorý nahradil panel s tradičnými analógovými tlačidlami. Cieľom bolo dosiahnuť optickú čistotu interiéru. Výborným doplnkom sú tradičné hodiny na vrchu palubnej dosky a fanúšikov značky poteší volant zo súčasnej generácie modelu 911.
Čítajte aj Porsche Cayenne S Coupé: Nová verzia je srdcom ponukyModernizácia okrem vzhľadu zasiahla aj nastavenie podvozka, čo má priniesť kvalitnejšie jazdné vlastnosti. Aktívne zavesenie kolies je kalibrované po novom tak, aby poskytlo viac komfortu, no bez straty schopnosti dynamickej jazdy. V základnej verzii ide o príplatkový prvok, no v silnejších verziách je už dodávané štandardne. Verzia GTS počíta so vzduchovým odpružením s podvozkom zníženým o 10 mm.
Pokiaľ ide o ponuku motorov, tá sa zúžila na tri možnosti. Základný Macan poháňa dvojlitrový štvorvalec s výkonom 195 kW (265 k). Macan S dostal dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 2,9 litra a výkonom 280 kW (380 k). Verzia GTS sa stala novou vrcholnou verziou, keďže Macan Turbo už z ponuky vypadlo. Macan GTS má výkon 324 kW (440 k), čím sa výkonnostne vyrovnalo spomínanej verzii Turbo.
Návrat verzie Turbo v novej generácii je neistý, a to zvlášť v súčasnej dobe prísnych emisných pravidiel. Tešiť sa však môžu priaznivci elektrického pohonu, keďže elektrický Macan má premiéru naplánovanú na rok 2023.