Elektrická energia pod kapotou automobilov nemusí slúžiť len na znižovanie lokálnych a časom aj celkových emisií vypúšťaných v doprave. Ide aj o veľmi efektívny spôsob zvýšenia výkonu a vylepšia jazdných schopností. Hoci tradícia stále ctí vysokootáčkové veľkoobjemové spaľovacie agregáty, budúcnosť patrí hybridným superšportom a hyperšportom.
Práve hybridná, prípadne plug-in hybridná, technika je tým správnym kompromisom medzi výhodami elektrických agregátov a udržaním hmotnosti na primeranej úrovni, keďže ťažké akumulátory sú prekážkou dokonalých jazdných vlastností. Spomínanú filozofiu si osvojil aj Aston Martin pri vývoji modelu Valhalla. Pôvodne pod kapotou počítal so šesťvalcom, no napokon voľba padla na plug-in hybridnú sústavu z dielne AMG.
V praxi to znamená dvakrát preplňovaný štvorlitrový vidlicový osemvalec s výkonom 552 kW (750 k), ktorý poháňa zadnú nápravu, pričom obmedzovač otáčok zasahuje až pri hodnote 7 200 ot./min. Spaľovací motor dopĺňa dvojica elektromotorov na každej z náprav so spoločným výkonom 157 kW (213 k). Celkovo má pohonným systém výkon ohromujúcich 699 kW (950 k) a dosahuje krútiaci moment 1 000 Nm. Výkon na kolesá prenáša automatická osemstupňová dvojspojková prevodovka.
Čítajte aj Aston Martin Valhalla: Z Gaydonu prichádza ďalšia 'beštia'Keďže Valhalla je plug-in hybrid, čisto na elektrinu dokáže prejsť 15 km a pritom dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/h. V hybridnom režime však dokáže ísť rýchlosťou až 330 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchliť za 2,5 sekundy. Týmto parametrom vďačí aj za pomerne nízku suchú hmotnosť 1 550 kg, ktorú konštruktéri dosiahli použitím uhlíkových vláken všade, kde to bolo možné.
Vysoký výkon a krútiaci moment však nie sú jedinými veličinami, ktoré vstupujú do rovnice dokonalých jazdných vlastností. Rovnako dôležitá je aj aerodynamika, ktorú vo Valhalle zabezpečujú aktívne prvky. Tie sú schopné vygenerovať prítlak 600 kg pri rýchlosti 240 km/h. Aj preto sa Aston Martin Valhalla pokúsi prekonať rekord Porsche 911 GT2 RS (6:43.30) na severnej slučke okruhu Nürburgring.
Napriek okruhovému zameraniu sa budúci majitelia môžu tešiť na komfortne zariadený interiér. Musia si však počkať na rok 2023, keď sa novinka dostane k prvým z nich. Cenu nepoznáme, no pravdepodobne pôjde o sedemcifernú sumu.