VW Taigo: Prvé SUV-kupé má brazílske korene

Volkswagen rozširuje európsku ponuku crossoverov o svoje prvé SUV-kupé. Základom je brazílsky model Nivus. Vo verzii pre starý kontinent však podstúpil množstvo zmien. Má modernejší infotainment, matrixové LED svetlá, nové asistenčné systémy aj výkonnejšie motory. Vyrábať sa bude v Španielsku.

02.08.2021 10:00
debata (1)
Taigo je prvým SUV-kupé Volkswagenu pre Európu.... Foto: Volkswagen
VW Taigo - 2021 Taigo je prvým SUV-kupé Volkswagenu pre Európu. Stojí na platforme MQB A0, podobne ako T-Cross a Polo. V porovnaní s brazílskym Nivusom má modernejšie diódové svetlá prepojené svetelnou lištou. Za príplatok dostanete svetlá matrix LED.

Volkswagen operuje v triede SUV v Európe modelmi T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan XL a Touareg, teda ak nerátame elektrický ID.4. Vo svete, napríklad v Číne alebo v Brazílii, však ponúka aj ďalšie modely, napríklad populárne SUV – kupé Tairon X alebo Nivus. A práve druhé z nich sa nemecká automobilka rozhodla „prepašovať“ do Európy. Aby však zamaskovala brazílsky pôvo, premenovala Nivus na Taigo a pridala modernejšiu techniku. Zmeny prvého SUV-kupé Volkswagenu v Európe však vidieť aj na dizajne. Kompaktné Taigo, postavené na platforme MQB A0, rovnakej ako využíva Polo, T-Cross, alebo nová Škoda Fabia, má modernejšie LED svetlá, ktoré môžu byť po vzore vznešenejších modelov spojené svetelnou lištou. A za príplatok vám Volkswagen dodá aj najmodernejšie technológiu IQ.Light Matrix LED.

Na dĺžku má Taigo 4 260 mm, čo je o 150 viac v... Foto: Volkswagen
VW Taigo - 2021 Na dĺžku má Taigo 4 260 mm, čo je o 150 viac v porovnaní s T-Crossom. Aj vďaka tomu sa podarilo vytvoriť športovú siluetu strechy bez toho, aby obmedzovala priestor nad hlavami zadných cestujúcich.
VW Golf R Variant - 2022 Čítajte viac VW Golf R Variant: Na sovku pod päť sekúnd. Aj s rodinou a ťažným...

Podobne je to vzadu, kde Taigo disponuje efektnejšou grafikou svetiel, ktorých diódy sa tiahnu cez celé zadné veko. V podstate ide o športovejší derivát známeho T-Crossu. Z profilu zaujme športovejšia silueta strechy, ktorá končí ostrejšie sklonenými stĺpikmi. Aby ale posádka, najmä tá vzadu, netrpela zmenšeným priestorom nad hlavou, Taigo je v porovnaní s T-Crossom dlhšie o celých 150 mm. Na dĺžku meria 4 260, na šírku 1 757 a na výšku 1 493 mm. Rázvor náprav je zhodných 2 566 mm. Zákazníci budú mať na výber z ôsmich lakov karosérie. Z toho sedem možno kombinovať s kontrastnou čiernou strechou. Výnimkou je len čierny odtieň Deep Black, kde je čierna strecha samozrejmosťou.

Kabína vychádza z Pola, aj preto disponuje... Foto: Volkswagen
VW Taigo - 2021 Kabína vychádza z Pola, aj preto disponuje sériovo digitálnym kokpitom, najmodernejším infotainmentom MIB3 a digitálnym panelom klimatizácie.
VW Polo 1,0 TSI Highline - test 2017 Čítajte viac VW pozná termín konca spaľovacích motorov. Odpíše ich do roka 2035

Aj kabína posúva Taigo nad brazílsky Nivus. Dizajn je síce identický, no infotainment nie. Taigo má totiž už v základe digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,5 palca a je cez jednotku OCU (Online-Control-Unit), neustále pripojené na internet. Digitálna platforma MIB3.1, umožňuje využívať najnovšie on-line funkcie, ako streamingové služby alebo hlasové ovládanie. Nešetrilo sa ani na asistenčných systémoch. Taigo dostalo do vienka autonómne brzdy Front Assist a udržiavanie v jazdnom prúde Lane Assist. Za príplatok uľahčí vodičovi jazdu systém Travel Assist, ktorý umožňuje čiastočné autonómne riadenie až do rýchlosti 210 km/h. Nechýba ani stredový airbag či Parkovací asistent. Praktickosť zas demonštruje slušný kufor s objemom 438 litrov, i keď bez posuvných zadných sedadiel v porovnaní s T-Crossom.

V ponuke nechýba ani športová verzia R-Line s... Foto: Volkswagen
VW Taigo - 2021 V ponuke nechýba ani športová verzia R-Line s čiernymi dekoráciami a 18-palcovými diskami.
VW Polo GTI - 2021 Čítajte viac VW Polo GTI: Vynovený hothatch je tu. Za motor sa asi hanbí

Pod kapotu sa dostali nielen známe 3-valce 1,0 TSI (70, 81 kW), ale aj 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW) a to s manuálnymi alebo 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami DSG. To je opäť rozdiel v porovnaní s Nivusom, ktorý môže v Brazílii rátať len s jediným motorom 1,0 TSI (94 kW), upraveným na spaľovanie populárneho etanolu. Spojený je buď s manuálnou prevodovkou alebo 6-stupňovým automatom s hydrodynamickým meničom. Najvýkonnejšie Taigo dosiahne maximálnu rýchlosť 212 km/h. Zaujímavé je, že kým Nivus vyrába Volkswagen na montážnych linkách brazílskeho závodu v Săo Carlos, produkciu európskeho derivátu Taigun umiestnil do španielskej Pamplony, ktorá je rodiskom Pola K prvým zákazníkom sa nové SUV-kupé dostane už na jeseň. K dispozícii bude aj športovo orientovaná verzia R-Line s paketom lesklých čiernych doplnkov a kolesami s priemerom až 18 palcov.

VW Taigo - 2021
VW Taigo - 2021
+15VW Taigo - 2021

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #kupé SUV #VW Nivus #VW Taigo
Články podľa značiek