Volkswagen operuje v triede SUV v Európe modelmi T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan XL a Touareg, teda ak nerátame elektrický ID.4. Vo svete, napríklad v Číne alebo v Brazílii, však ponúka aj ďalšie modely, napríklad populárne SUV – kupé Tairon X alebo Nivus. A práve druhé z nich sa nemecká automobilka rozhodla „prepašovať“ do Európy. Aby však zamaskovala brazílsky pôvo, premenovala Nivus na Taigo a pridala modernejšiu techniku. Zmeny prvého SUV-kupé Volkswagenu v Európe však vidieť aj na dizajne. Kompaktné Taigo, postavené na platforme MQB A0, rovnakej ako využíva Polo, T-Cross, alebo nová Škoda Fabia, má modernejšie LED svetlá, ktoré môžu byť po vzore vznešenejších modelov spojené svetelnou lištou. A za príplatok vám Volkswagen dodá aj najmodernejšie technológiu IQ.Light Matrix LED.
Podobne je to vzadu, kde Taigo disponuje efektnejšou grafikou svetiel, ktorých diódy sa tiahnu cez celé zadné veko. V podstate ide o športovejší derivát známeho T-Crossu. Z profilu zaujme športovejšia silueta strechy, ktorá končí ostrejšie sklonenými stĺpikmi. Aby ale posádka, najmä tá vzadu, netrpela zmenšeným priestorom nad hlavou, Taigo je v porovnaní s T-Crossom dlhšie o celých 150 mm. Na dĺžku meria 4 260, na šírku 1 757 a na výšku 1 493 mm. Rázvor náprav je zhodných 2 566 mm. Zákazníci budú mať na výber z ôsmich lakov karosérie. Z toho sedem možno kombinovať s kontrastnou čiernou strechou. Výnimkou je len čierny odtieň Deep Black, kde je čierna strecha samozrejmosťou.
Aj kabína posúva Taigo nad brazílsky Nivus. Dizajn je síce identický, no infotainment nie. Taigo má totiž už v základe digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,5 palca a je cez jednotku OCU (Online-Control-Unit), neustále pripojené na internet. Digitálna platforma MIB3.1, umožňuje využívať najnovšie on-line funkcie, ako streamingové služby alebo hlasové ovládanie. Nešetrilo sa ani na asistenčných systémoch. Taigo dostalo do vienka autonómne brzdy Front Assist a udržiavanie v jazdnom prúde Lane Assist. Za príplatok uľahčí vodičovi jazdu systém Travel Assist, ktorý umožňuje čiastočné autonómne riadenie až do rýchlosti 210 km/h. Nechýba ani stredový airbag či Parkovací asistent. Praktickosť zas demonštruje slušný kufor s objemom 438 litrov, i keď bez posuvných zadných sedadiel v porovnaní s T-Crossom.
Pod kapotu sa dostali nielen známe 3-valce 1,0 TSI (70, 81 kW), ale aj 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW) a to s manuálnymi alebo 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami DSG. To je opäť rozdiel v porovnaní s Nivusom, ktorý môže v Brazílii rátať len s jediným motorom 1,0 TSI (94 kW), upraveným na spaľovanie populárneho etanolu. Spojený je buď s manuálnou prevodovkou alebo 6-stupňovým automatom s hydrodynamickým meničom. Najvýkonnejšie Taigo dosiahne maximálnu rýchlosť 212 km/h. Zaujímavé je, že kým Nivus vyrába Volkswagen na montážnych linkách brazílskeho závodu v Săo Carlos, produkciu európskeho derivátu Taigun umiestnil do španielskej Pamplony, ktorá je rodiskom Pola K prvým zákazníkom sa nové SUV-kupé dostane už na jeseň. K dispozícii bude aj športovo orientovaná verzia R-Line s paketom lesklých čiernych doplnkov a kolesami s priemerom až 18 palcov.