Bentely nie je v oblasti elektrifikácie nováčikom. V ponuke má od roku 2018 plug-in hybridné SUV Bentayga. To je ale len začiatok veľkého ekologického prerodu. Už v roku 2027 bude totiž podľa stratégie Beyond100 elektrifikované celé portfólio. Tvoriť ho majú nabíjateľné hybridy aj celkom nové elektromobily. No a o tri roky neskôr budú všetky Bentelye čisto elektrické. Ďalším krokom na tejto ceste je luxusná limuzína Flying Spur Hybrid. Po verzii s 12-valcom a 8-valcom sa tak pod kapotou aristokratického sedanu, ktorý nahradil pôvodný Mulsanne aj Continental, objavuje plug-in hybridná technológia.
Vychádza z nových hybridných Porsche, napríklad Panamery 4S E-Hybrid alebo Cayenne Turbo S E-Hybrid. V Crewe si však dali záležať, aby elektrifikovanú pohonnú sústavu naladili podľa vlastných predstáv. Kombinuje preplňovaný vidlicový 6-valec 2,9 V6 (306 kW, 550 Nm) vybavený turbodúchadlami twin-scroll s elektromotorom (100 kW, 400 Nm) integrovaným v 8-stupňovej automatickej prevodovke. Systémový výkon sa tak vyšplhal na 400 kW a krútiaci moment na 750 Nm. To je dokonca o 66 kW viac v porovnaní s Bentaygou Hybrid. A nechýbajú ani batérie s kapacitou 14,1 kWh, ktoré majú zabezpečiť bezemisnú prevádzku do vzdialenosti približne 40 km. Ich nabíjanie trvá približne 2,5 hodiny.
Pri vývoji Flying Spur Hybrid pritom Bentley vychádza zo zákazníckych skúseností s dobíjateľnou Bentaygou. Podľa jeho prieskumu používajú majitelia svoje autá dennodenne na trasách kratších ako 50 km, čo im dáva možnosť často využívať čisto elektrický režim EV Drive. Okrem neho ponúka Flying Spur aj režim Hybrid, ktorý optimalizuje spoluprácu oboch pohonných jednotiek v záujme čo najnižšej spotreby a režim Hold, ktorý dáva vodičom možnosť ušetriť si energiu v batérii na čas, kedy sa ju rozhodnú využiť, napríklad pri vjazde do bezemisných zón. Jazdné módy sa nastavujú ovládačom, ktorý nahradil pôvodné tlačidlo start-stop.
Bentely tvrdí, že Flying Spur Hybrid je jeho najefektívnejším modelom v histórii s dojazdom 700 km na jedno natankovanie a nabitie, presné hodnoty spotreby ale zatiaľ neuviedol. Podstatné však je, že napriek ekológii nepripravila novinka zákazníkov o dynamiku. Stovku zvláda táto monumentálna limuzína s dĺžkou nad hranicou piatich metrov aj s pomocou okamžitého záťahu elektromotora za 4,3 sekundy, čo je len o dve desatinky horší výsledok v porovnaní s čisto benzínovou verziou Flying Spur V8. To je naozaj presvedčivé. Rovnako ako maximálna rýchlosť 285 km/h. Nezaostáva ani v luxuse, naopak, plug-in hybridná technológia ponúka celkom nové možnosti, napríklad vychladenie alebo vyhriatie interiéru ešte pred jazdou.
Čítajte viac Bentley Bentayga S: Zlatá stredná cesta má 404 kW a stovku za 4,5 sNavonok sa hybridná verzia nijak zvlášť nelíši. Jasným poznávacím znamením je len nápis Hybrid na spodnej časti predných blatníkov a kryt nabíjacieho portu na ľavom zadnom blatníku. Zadný nárazník zdobia štyri oválne koncovky výfukov, takže za svoj 6-valec sa Flying Spur Hybrid naozaj nehanbí. Zákazníci budú mať na výber zo 60 lakov karosérie, efektný čierny paket Blackline, ale aj rôzne disky s priemerom od 20 do 22 palcov. V interiéri je na výber z desiatich štandardných druhov koženého čalúnenia, ale divízia Mulliner je, samozrejme, pripravená vyhovieť akejkoľvek individuálne požiadavke. Navyše Bentley pripravil špeciálnu „limitku“ Odyssean Edition s väčším podielom ekologických materiálov.