Firma GKN sa nám spája s pokročilým pohonom 4×4 s názvom Twinster, ktorý použil Ford vo Focuse RS alebo Opel vo svojej Insignii. V porovnaní s bežnými riešeniami využíva totiž namiesto zadného diferenciálu dvojicu spojok. A spoločnosť sa zviditeľnila aj vďaka elektrifikácii, keďže vyvinula kompaktný elektrický modul TwinsterX, vďaka ktorému je možné urobiť z prakticky akéhokoľvek auta hybrid a navyše „štvorkolku“. GKN dodáva svoje technológie vo veľkom BMW či Volvu, kde našli uplatnenie najmä v plug-in hybridoch. Takže sa elektrické pohony GKN sa objavili už vo viac ako 1,5 miliónoch áut.
Briti však nespia na vavrínoch. Vyvíjajú novú generáciu elektrického pohonu eDrive s 800 V sústavou. Tá umožní rýchlejšie nabíjanie a dlhší dojazd. V súčasnosti používajú 800 V architektúru len luxusné elektromobily, ako Porsche Taycan, Audi e-tron GT, ale najnovšie aj Kia EV5 a Hyundai Ioniq 6. S príchodom systému od GKN by sa ale mala stať táto technológia ešte rozšírenejšia a najmä dostupnejšia. "Tieto špičkové 800 V systémy znamenajú vyššiu efektivitu a lepší dojazd. Vďaka tomu budú môcť výrobcovia elektromobilov použiť menšie batérie, čo znamená nižšiu cenu a nižšiu hmotnosť,“ povedal šéf GKN Liam Butterworth.
Technológia by mala byť nasadená do sériovej výroby v priebehu troch rokov. V súčasnosti ju britská spoločnosť, ktorá sa vo veľkom angažuje aj v seriáli Formula E, testuje v spolupráci s tímom Jaguar Racing ale aj na bežných vozidlách. Dá sa teda očakávať, že premiéru by mal mať naostro v niektorom z modelov automobilky Jaguar Land Rover. Nie je tajomstvom, že práve britská značka plánuje od roku 2025 prejsť výlučne na elektrický pohon. GKN tak bude pravdepodobne dvorným dodávateľom pohonov pre nové elektromobily Jaguaru.
Čítajte viac TwinsterX: Budú zo všetkých áut hybridy? Dá sa to