V roku 2017 predstavila Lada off-roadovo ladenú verziu Lady Niva, vtedy ešte Lady 4×4, s prívlastkom Bronto. O jej tuning sa postarala externá spoločnosť VIS-Auto. S príchodom modernizovanej Nivy Legend, ktorá sa ukázala koncom vlaňajška, však Bronto z ponuky vypadlo. Malo to svoj dôvod. Logistika produkcie Bronta bola totiž zložitejšia ako bežných Nív, ktoré schádzajú z liniek AvtoVazu priamo v Togliatti. Karosérie z AvtoVazu najprv putovali do VIS-Auta, kde boli vatužené, a následne boli odoslané späť do Togliatti na lakovanie. Potom zamierili opäť k externej firme, kde sa konala finálna montáž celého vozidla.
Čítajte viac Lady sa po rokoch dočkajú moderného motora. Ruský ale nebudeTeraz je však už všetko, ako má byť. Bronto je späť v celej svojej paráde. Zachovala si špecifické off-roadové prvky. Napríklad svetlú výšku zväčšenú z 205 na 240 milimetrov, odlišné pružiny a tlmiče, vystužené nápravy, samosvorné uzávierky diferenciálov a tiež 15-palcové kolesá so širšími terénnymi pneumatikami 235/75. V ťažkých podmienkach pomáha aj zväčšený rozchod kolies a rozšírené blatníky s podbehmi. V ponuke budú hneď dve verzie – Bronto Luxe a Bronto Prestige. Tá najvyššia má napríklad lakované spätné zrkadlá či predné hmlové svetlá.
Okrem toho preberá Bronto všetky inovácie modernizovanej Nivy. To znamená celkom novú palubnú dosku, novú klimatizáciu s kruhovými ovládačmi, pohodlnejšie sedadlá či lepšiu zvukovú izoláciu. Pod kapotou sa toho ale veľa nezmenilo. Pracuje tu naďalej tradičný zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra ( 61 kW, 129 Nm), spojený s 5-stupňovou prevodovkou. Bronto s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 18 sekúnd, čo je oproti bežnej verzii o sekundu pomalšie, pričom maximálna rýchlosť klesla o päť kilometrov za hodinu na konečných 137 km/h. To ale populárnej Nive určite neublíži.
Čítajte viac Lada Samara: Ruská predokolka má 35. Bez Porsche by nikdy nevzniklaZaujímavé je, že AvtoVaz končí s výrobou predĺženej 5-dverovej modifikácie, ktorá nezískala potrebnú popularitu. Napokon, v ponuke je praktickejšia a modernejšia Niva Travel, ktorú ešte donedávna vyrábal General Motors. Pre nás je ale táto informácia irelevantná, pretože Niva sa oficiálne do Európy kvôli emisiám nedováža. Získať je ju možné len prostredníctvom individuálneho dovozu. To je asi škoda, pretože Niva nemá dodnes priameho cenového súpera, nehovoriac o jej nedostižných vlastnostiach v teréne, ktoré získala permanentným pohonom 4×4, redukciou a uzávierkou medzinápravového diferenciálu.
Cenu inovovaného Bronta síce ešte nepoznáme, ale doteraz sa upravená off-roadová Niva predávala z 806 900 rubľov, čo je len 9 200 eur! Tak ako, dali by ste si povedať?
Čítajte viac Lada Vesta Signature: Sedan pre ‘papalášov‘ skrachoval. Doplatil na ruskú náturu