Mercedes-Benz C All-Terrain: Outdoorové céčko už chystajú na premiéru. Asi bude ‘chudobnejšie‘

Po novej generácii sedanu a kombi triedy C je na rade tretia verzia. Zvýšený podvozok jej umožní zamieriť na zlé cesty. No o jednu technológiu pravdepodobne príde. Podobne ako o 6-valce.

05.08.2021 18:00
debata
Snímky zakamuflovanej novej generácie triedy C... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C All-Terrain - 2021 Snímky zakamuflovanej novej generácie triedy C All-Terrain ukazujú zachovanie pôvodnej receptúry, teda zvýšeného podvozka a plastovej ochrany spodných partií karosérie.

Premiéru má trieda C už dávno za sebou. Ukázala sa vo februári, a dnes úraduje na trhu. A to hneď vo dvoch verziách – ako sedan a kombi Touring. To ale nie je koniec. V septembri čaká na motoršou v Mníchove premiéra outdoorovú verziu All-Terrain. Zatiaľ si ju môžeme pozrieť len v kamufláži, no je zrejmé, že bude opäť vybavená zvýšeným podvozkom a mohutnou plastovou ochranou spodných partií karosérie.

Mercedes C 220d (2021) Čítajte viac Prvý test: Mercedes-Benz C 220d - naozaj je to zmenšené 'esko'!

Otázkou je, či bude novinka rovnako zdatná ako jej predchodkyňa. Ako totiž vieme, nová trieda C prišla o pneumatické odpruženie, ktoré umožňovalo zväčšiť svetlú výšku. „Vankúše“ ostali céčku len v plug-in hybridnej verzii, a to výlučne na zadnej náprave. Ich úlohou už nie je zväčšiť priechodnosť, ale zlepšiť jazdnú stabilitu elektrifikovanej verzie s ťažkými akumulátormi s kapacitou až 25,4 kWh, ktoré umožňujú dojazd až 100 km.

Či nový All-Terrain dostane podvozok s... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C All-Terrain - 2021 Či nový All-Terrain dostane podvozok s možnosťou zmeny svetlej výšky je zatiaľ otázne.

Pravdepodobne ostane táto možnosť vyhradená len väčšej triede E All-Terrain, ktorá dokáže vďaka „pneumatike“ zvýšiť podvozok o ďalších 20 mm. Ústup od pneumatického pruženia je ale logický. Zvýrazní sa tým rozdiel medzi triedou E a odstráni „kanibalizácia“ s bohatou stuttgartskou ponukou SUV. Očakávať nemôžeme ani 6-valce. Nová generácia s nimi už vôbec nepočíta. Zato by sa aj vo verzii All-Terrain mohlo objaviť riadenie zadnej nápravy a tiež spomínaný plug-in hybrid 300e so systémovým výkonom 226 kW.

Mercedes-Benz EQS - výroba 2021 Čítajte viac Mercedes-Benz urýchli ‘elektrický ohňostroj‘. Novinky prídu ešte o rok skôr

Samozrejmosťou budú 9-stupňové automatické prevodovky 9G-Tronic a pohon oboch náprav 4Matic. V kufri by malo byť identických 490 litrov, čo je o 30 viac v porovnaní s minulosťou, a po sklopení sedadiel až 1 510. Len pri plug-in hybride to môže byť o čosi menej. Viac sa dozvieme možno už v priebehu augusta, teda ešte pred oficiálnym svetovým debutom na IAA v Mníchove, ktorá nahrádza pôvodný frankfurtský autosalón a ktorej sa Mercedes-Benz ako jedna z mála automobiliek zúčastní v plnej zbroji.

Mercedes-AMG SL - 2021 Čítajte viac Mercedes-AMG SL: Nový roadster z Affalterbachu ukázal interiér

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz C #Mercedes-Benz C All-Terrain
Články podľa značiek