Najluxusnejšia značka koncernu Ford spojila svoje sily s módnym domom Shinola. Zo spolupráce vzniklo štýlové SUV Aviator, plné odkazov na lifestylové hodinky, batožinu či komponenty dizajnových bicyklov.
Foto: Lincoln
Lincoln Aviator Shinola Concept - 2021 Lincoln obliekol svoj luxusný Aviator do štýlu módnej značky Shinola. Farba laku je napríklad inšpirovaná bielym perleťovým ciferníkom hodiniek a medené dekorácie zasa komponentmi bicyklových sedadiel.
Kým klasické autosalóny sú vymierajúcim druhom, prehliadkam elegancie sa darí. Tá najbližšia sa s ročnou pauzou uskutoční v kalifornskom Pebble Beach. Je to výstava veteránov, ale aj konceptov, jednoducho prehliadka luxusu. A tento rok na nej nebude chýbať ani Ford, presnejšie jeho vrcholová divízia Lincoln. Tá si pre Pebble Beach Concours d'Elegance pripravila poriadne „vydizajnovaný“ Aviator – svoje najväčšie SUV. Tím dizajnérov Lincolnu sa pritom inšpiroval produktmi americkej módnej značky Shinola z Detroitu. Tá sa venuje výrobe štýlových hodiniek, bicyklov, batožiny, ale napríklad aj šperkov s filozofiou „prístupného luxusu“.
Čítajte viac Ako Lincoln s Cadillacom bojovali v Bielom dome
Typické témy štúdia Shinola sa tak pretavili do tohto amerického prémiového monumentu. Vidieť to už na exteriéri. Lincoln Aviator „obliekli“ do bieleho laku s modrým odleskom odvodeným z ciferníkov hodiniek Shinola. Medené akcenty s ružovým-zlatým tónom zasa nájdete v portfóliu značky Shinola na sedadlách bicyklov Runwell. Sedadlá čalúnené krémovým semišom sú doplnené ikonickým hnedým prúžkom z jej luxusnej batožiny. No a kovová štruktúra na palubnej doske, ktorú nájdeme aj na stredovej konzole, zasa pochádza z remienka hodiniek. Ak by koncept na výstave zaujal, nie je vylúčené, že vznikne limitovaná edícia.
Foto: Lincoln
Lincoln Aviator Shinola Concept - 2021 Farebné spracovanie sedadiel odkazuje na luxusnú batožinu Shinola, pre ktorú sú typické prúžky a krémový semiš.
Čítajte viac Lincoln Continental 80th Anniversary: Protismerné dvere sa vracajú Napokon, spolupráca automobiliek a módnych značiek nie je až taká ojedinelá. Rád ju využíval taliansky Fiat, napríklad pri limitkách malej päťstovky. Spomeňme Fiat 500 Diesel, Kartell alebo Riva. Populárne sú nielen u zákazníkov, ale aj výrobcov, pretože im umožňujú predať sériovú techniku s neporovnateľne vyššou maržou. Tá pokryje aj náklady na prácu dizajnérov či remeselníkov, pretože ich produkcia si vyžaduje väčší podiel ručnej práce. Na bežnej linke vznikať nemôžu. Platiť to môže aj o Aviatore Shinola s motorom 3,0 EcoBoost (290 kW) a 10-stupňovou automatickou prevodovkou.