Správy o konci spaľovacích motorov a prechode na výrobu elektromobilov zverejňuje jedna automobilka za druhou. Renault však teraz prekvapil informáciou, že pracuje na celkom novej generácii atmosférického motora s objemom 1,8 litra a kódovým označením HR18. To je ešte prekvapujúcejšie, pretože ak dnes vôbec ktosi nejaký nový spaľovací motor vyvíja alebo zdokonaľuje, je vždy preplňovaný. Druhý pohľad na ohurujúcu správu však mnohé vysvetľuje. Pripravovaný agregát 1,8 SCe totiž úzko súvisí s elektrifikáciou. Na lacnú a spoľahlivú jednotku s atmosférickým plnením sa teda netešte. Nahradí súčasný motor 1,6 SCe (HR16) napríklad z hybridného Capturu, ale vždy v spojení s hybridnou sústavou.
Čítajte viac Renault urýchľuje elektrifikáciu. Do konca dekády chce milión elektrických áut ročnePravdepodobne nezamieri do žiadneho z Renaultov, pretože ten vyvíja pre svoje budúce hybridy nový preplňovaný 4-valec 1,2 TCe so systémovým výkonom 147 kW. Ten však bude pomerne drahý, a tak potrebuje Renault aj lacnejšiu hybridnú sústavu s „atmosférou“. Práve preto sa má novinka, schopná pracovať v úpornom Atkinsonovom cykle, podľa českého magazínu RNews.cz objaviť v Daciách, ktoré hybridizácii časom neuniknú. Premiéru by mala mať v ďalšej generácii SUV Duster, ktorá má premiéru naplánovanú na rok 2024. Potom ale nie je vylúčené, že ho časom použije aj sesterská Lada v technicky spriaznenej Nive.
Čítajte viac Renault Kangoo: Tretia generácia prezradila všetko