Toyota Corolla Cross: Takúto ju nepoznáte. Je to SUV ako ‘vyšité‘!

Toyota rozširuje ponuku SUV o Corollu Cross. Bohužiaľ, nie v Európe. Aj tu by však dokázala osloviť tých, pre ktorých je C-HR príliš avantgardné a RAV4 zbytočne veľká či drahá. Zatiaľ si novinku môžu dopriať v Ázii a za Atlantikom.

12.08.2021 10:00
debata (3)
Corolla Cross síce využíva platformu TNGA... Foto: Toyota
Toyota Corolla Cross - 2021 Corolla Cross síce využíva platformu TNGA klasickej Corolly, ale prináša zvýšený podvozok, robustný dizajn a všetky prednosti SUV, vrátane pohonu oboch náprav.

Toyota sa úspešne vezie na vlne popularity SUV. Napokon, na začiatku tejto éry stála práve Toyota RAV4. Odvtedy sa ale veľa zmenilo. Legendárna RAV-ka podrástla a vytvorila priestor pre ďalšie športovo-úžitkové modely. Dnes tu máme nový Yaris Cross, C-HR a nad RAV4 novučičký 7-miestny Highlander či luxusnú Venzu. Okrem toho operuje Toyota v teréne Land Crusserom 150 a 300, alebo americkou Toyotou Sequoia. To ale nie je všetko. V Ázii a v USA rozšírila ponuku o úplnú novinku – Corollu Cross. Rozhodne si ju ale nemýľte s Corolou Trek, ktorá je len o 20 mm zvýšenou outdoorovou verziou kombi Touring Sports.

Kabína využíva identickú palubnú dosku z novej... Foto: Toyota
Toyota Corolla Cross - 2021 Kabína využíva identickú palubnú dosku z novej Corolly, vrátane 8-palcového infotainmentu. Bonusom je ale viac priestoru a väčší batožinový priestor.
Toyota Land Cruiser 300 - 2021 Čítajte viac Toyota Land Cruiser 300: Legenda terénu prišla o osem valcov. Ušetrí však 10 %

Corolla Cross má byť pre tých, ktorým sa C-HR zdá príliš avantgardné a Toyota RAV4 zasa zbytočne veľká a drahá. V porovnaní s C-HR, hoci patria do tej istej triedy, je Corolla Cross navyše oveľa praktickejšia. Majú síce identickú platformu TNGA-C, ale Cross má väčšie rozmery. Na dĺžku meria 4 460 mm, teda až o 70 mm viac. Príslušnosť ku Corolle zasa prezrádza zhodným rázvorom náprav s hodnotou 2 640 mm. A keďže karoséria sa vzadu nezvažuje tak prudko ako pri C-HR, ponúka aj oveľa väčší batožinový priestor. Dizajn je podstatne umiernenejší. Mohutnou maskou, horizontálnou kapotou či masívnou ochranou podvozka útočí jednoznačne na priaznivcov triedy SUV.

Toyota - motor D4-D Čítajte viac Toyota vraj vyvíja nový diesel! Je to možné?

Pri pohľade do kabíny si spomeniete na klasickú Corollu. Cross totiž disponuje jej palubnou doskou a infotainmentom s 8-palcovým dotykovým displejom. Nechýba ani záplava asistenčných systémov, ktoré sú súčasťou balíka Toyota Safety Sense. Asi prekvapí, že Corolla Cross nebude v USA disponovať hybridným pohonom. Vyhradený je pre ňu atmosférický 4-valec 2,0 Dynamic Force (125 kW). Zato ponúkne pohon oboch náprav AWD, ktorý dokáže vďaka systému Dynamic Torque Control preniesť k zadným kolesám až 50 % hnacej sily. To je ďalší rozdiel v porovnaní s C-HR, ktorá prišla o štvorkolku potom, čo z jej ponuky vypadla verzia 1,2 Turbo.

Aj zozadu sa Corolla Cross podobá na väčšiu... Foto: Toyota
Toyota Corolla Cross - 2021 Aj zozadu sa Corolla Cross podobá na väčšiu Toyotu RAV4. Napríklad masívnymi blatníkmi či tvarom svetiel.
Toyota bZ4X Concept - 2021 Čítajte viac Toyota bZ4X: Z tohto konceptu bude sériový elektromobil. Je začiatkom lavíny Na ceste držia Corollu Cross predné tlmičové vzpery McPherson a zadné lichobežníkové závesy. Len lacnejšia verzia s pohonom predných kolies FWD si musí vystačiť so zadnou torznou priečkou. „Malá ravka“ by nepochybne dokázala osloviť aj európskych zákazníkov. Bohužiaľ, na starý kontinent sa zatiaľ nechystá. Nemusí to byť však vylúčené, keďže pre Corollu Cross je pripravená aj hybridná technológia. V Južnej Amerike sa dokonca už predáva vo verzii 1,8 Hybrid, ako stvorenej pre prísne európske emisné limity. Daňou je ale strata pohonu štyroch kolies.
Toyota Corolla Cross - 2021
Toyota Corolla Cross - 2021
+8Toyota Corolla Cross - 2021

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #SUV #Toyota Corolla #Toyota Corolla Cross
Články podľa značiek