Toyota sa úspešne vezie na vlne popularity SUV. Napokon, na začiatku tejto éry stála práve Toyota RAV4. Odvtedy sa ale veľa zmenilo. Legendárna RAV-ka podrástla a vytvorila priestor pre ďalšie športovo-úžitkové modely. Dnes tu máme nový Yaris Cross, C-HR a nad RAV4 novučičký 7-miestny Highlander či luxusnú Venzu. Okrem toho operuje Toyota v teréne Land Crusserom 150 a 300, alebo americkou Toyotou Sequoia. To ale nie je všetko. V Ázii a v USA rozšírila ponuku o úplnú novinku – Corollu Cross. Rozhodne si ju ale nemýľte s Corolou Trek, ktorá je len o 20 mm zvýšenou outdoorovou verziou kombi Touring Sports.
Corolla Cross má byť pre tých, ktorým sa C-HR zdá príliš avantgardné a Toyota RAV4 zasa zbytočne veľká a drahá. V porovnaní s C-HR, hoci patria do tej istej triedy, je Corolla Cross navyše oveľa praktickejšia. Majú síce identickú platformu TNGA-C, ale Cross má väčšie rozmery. Na dĺžku meria 4 460 mm, teda až o 70 mm viac. Príslušnosť ku Corolle zasa prezrádza zhodným rázvorom náprav s hodnotou 2 640 mm. A keďže karoséria sa vzadu nezvažuje tak prudko ako pri C-HR, ponúka aj oveľa väčší batožinový priestor. Dizajn je podstatne umiernenejší. Mohutnou maskou, horizontálnou kapotou či masívnou ochranou podvozka útočí jednoznačne na priaznivcov triedy SUV.
Čítajte viac Toyota vraj vyvíja nový diesel! Je to možné?Pri pohľade do kabíny si spomeniete na klasickú Corollu. Cross totiž disponuje jej palubnou doskou a infotainmentom s 8-palcovým dotykovým displejom. Nechýba ani záplava asistenčných systémov, ktoré sú súčasťou balíka Toyota Safety Sense. Asi prekvapí, že Corolla Cross nebude v USA disponovať hybridným pohonom. Vyhradený je pre ňu atmosférický 4-valec 2,0 Dynamic Force (125 kW). Zato ponúkne pohon oboch náprav AWD, ktorý dokáže vďaka systému Dynamic Torque Control preniesť k zadným kolesám až 50 % hnacej sily. To je ďalší rozdiel v porovnaní s C-HR, ktorá prišla o štvorkolku potom, čo z jej ponuky vypadla verzia 1,2 Turbo.