Genesis GV60: Elektrický crossover je na ceste do Európy. Má krištáľovú guľu

Po Hyundaii Ioniq 5 a Kii EV6 bolo len otázkou času, kedy koncern Hyundai predstaví kompaktný elektromobil aj pod značkou Genesis. Identickú technológiu zahalil do autonómneho dizajnu. A pridal aj trochu mystiky.

24.08.2021 06:00
debata
Elektrický Genesis GV60 vychádza zo svojich... Foto: Genesis
Genesis GV60 - 2022 Elektrický Genesis GV60 vychádza zo svojich menej vznešených súrodencov – Hyundaia Ioniq 5 a Kie EV6. Má však plne autonómny dizajn s typickými prvkami Genesisu, napríklad horizontálne delenými svetlami.

Kým také Infiniti to v Európe už dávno „zabalilo“, prémiová divízia Hyundaiu má so starým kontinentom veľké plány. Genesis to dokázal len nedávno predstavením luxusného modelu G70 Shooting Brake, vyvinutým výlučne pre Európu. Ten doplní doterajšiu ponuku, ktorá obsahuje dva sedany G70 a G80, ako aj dve SUV GV70 a GV80. Ako naznačuje číselné označenie, v nomenklatúre Genesisu sa novinky postaví o stupienok nižšie.

Genesis G80 Electrified - 2021 Čítajte viac Genesis G80 Electrified: ‘Kórejská Tesla S‘ zvládne stovku pod 5 sekúnd

Automobilka však nehovorí o menej prémiovej ponuke, ale o tom, že nižšie číslo znamená väčšiu orientáciu na športové emócie, kým vyššie sú alternatívou pre zákazníkov, ktorí si potrpia na eleganciu a luxus. Navyše nové GV60 bude čistým elektromobilom. Ale nie prvým, kórejská značka totiž do elektrickej éry už vstúpila. A to krásnym sedanom G80 Electrified, ktorý je elektrickým pendantom G80.

Tento prémiový crossover útočí na emócie... Foto: Genesis
Genesis GV60 - 2022 Tento prémiový crossover útočí na emócie siluetou kupé. Čistotu línií podporujú digitálne spätné zrkadlá a výsuvné kľučky.

Rozdiel spočíva v tom, že GV60 bolo od začiatku vyvíjané ako batériový elektromobil, aj preto Genesis vynechal v názve prívlastok Electrified. Asi tušíte, že atraktívny crossover má spoločnú 800 V platformu E-GMP (Electric-Global Modular Platform), známu z dvojice nových elektromobilov Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. Aj v tomto prípade si dal však koncern záležať, aby nedošlo k zámene. Unifikovaná technológia je totiž oblečená do autonómneho dizajnu, ktorý ničím nepripomína svojich súrodencov.

Aj vzadu nájdeme delené svetlá. Nie sú však... Foto: Genesis
Genesis GV60 - 2022 Aj vzadu nájdeme delené svetlá. Nie sú však prepojené diódovou lištou. Tá našla miesto v spojleri.

GV60 má podobu crossoveru so zvýšeným podvozkom a siluetou kupé. K značke sa hlási typickými delenými reflektormi. Čistotu štýlu „Athletic Elegance“ zvýrazňuje monolitná predná kapota, ktorá siaha až k oblúkom blatníkov, digitálne spätné zrkadlá či zapustené kľučky. Profil oživuje konkávny motív v zadnom stĺpiku. Čierny zadný spojler nadväzuje na tvar okna a obsahuje svetelnú lištu. Presné rozmery Genesis neprezradil. Vychádzať však môžeme zo sesterských modelov, ktoré majú rázvor náprav 2 900 až 3 000 mm.

Kabína kombinuje dva 12-palcové displeje, no... Foto: Genesis
Genesis GV60 - 2022 Kabína kombinuje dva 12-palcové displeje, no jej centrom je krištáľová guľa na stredovej konzole. Po aktivácii sa zmení na ovládač jazdných režimov.

Napriek kompaktnému dizajnu, to teda nebude žiaden drobček. V kabíne nájde posádka o to viac miesta, o čo menej ho potrebuje elektrický pohon. Navyše majú palubná doska a stredová konzola „plávajúci“ dizajn, ktorý umocňuje pocit vzdušnosti. Kým „palubovka“ nesie dva veľké displeje s uhlopriečkou 12 palcov, na stredovom tuneli nájdeme takzvanú „Crystal Sphere“, čo je krištáľová guľa s ambientným osvetlením, ako ústredný prvok interiéru. Nejde však len o efekt, po „naštartovaní“ sa otočí a zmení na volič jazdných režimov. Trochu mystiky iste nezaškodí.

Genesis G70 Shooting Brake - 2021 Čítajte viac Genesis G70 Shooting Brake: Aj Lexus môže závidieť!

O technike zatiaľ Genesis nič neprezradil. No s vysokou pravdepodobnosťou ponúkne GV60 batérie s kapacitou 58, alebo 72,6 kWh a k tomu jeden alebo dva elektromotory. Podľa vzoru svojich súrodencov bude výkonové rozpätie siahať od 125, cez 160 a 173 až po 225 kW. A vylúčená nie je ani vrcholová verzia s výkonom neuveriteľných 430 kW a krútiacim momentom 740 Nm, odvodená z Kie EV6 GT. Je však možné, Genesis vzhľadom na svoju vrcholovú pozíciu vynechá z portfólia najslabšie verzie s menším batériovým paketom.

V každom prípade bude GV60 ťažiť z výhod rýchleho nabíjania vďaka 800 V architektúre, ktorá umožňuje využiť nabíjací výkon až 350 kW. V praxi to znamená, že GV60 by malo byť schopné načerpať energiu na 100 km za 4,5 minúty. A ak budete nabíjať batérie z 10 na 80 %, nemalo by to v ideálnych podmienkach zabrať viac ako 18 minút. Dojazd by sa mal podľa verzie pohybovať až do 510 km a to v súlade s prísnejšou normou WLTP. Presnejšie údaje sa dozvieme až po uvedení na európsky trh, ktoré sa očakáva v priebehu budúceho roka.
Genesis GV60 - 2022
Genesis GV60 - 2022
+4Genesis GV60 - 2022

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Genesis #Genesis GV60
Články podľa značiek