VW ID.4 GTX prichádza na Slovensko: S pohonom 4x4 a sebavedomou cenou

Pri elektromobiloch sa VW lúči s označením pohonu 4x4 4Motion, namiesto neho bude využívaná skratka GTX. Prvým takto označeným autom je VW ID.4.

26.08.2021 10:00
Volkswagen ID.4 GTX (2021) Foto: ,
S verziou GTX prichádza aj táto nová červená farba.
debata (1)

VW ID.4 má ambíciu stať sa najpredávanejším elektromobilom značky VW a chce výrazne prehovoriť aj do koncoročného rebríčku najpredávanejších európskych elektromobilov. Pomôcť mu v tom má aj nová verzia, určená zákazníkom, preferujúcim pohon všetkých štyroch kolies.

Práve preň je určené aj nové označenie GTX. Podľa predpokladov písmená GT odkazujú na športovosť modelu, dôležitejšie je však to tretie písmeno – X. Toto písmeno označuje prítomnosť elektrického pohonu všetkých kolies. Takže pri elektromobiloch sa rozlúčime s označením 4Motion, aj všetky ďalšie elektrické autá, počnúc modelom ID.5, budú v prípade štvorkolky označené ako GTX.

V interiéri je červené prešívanie v kombinácii... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen ID.4 GTX (2021) V interiéri je červené prešívanie v kombinácii s niektorými modrými doplnkami.

Model GTX sa bude odlišovať aj vizuálne – v exteriéri aj interiéri. Vpredu je to pozmenená maska chladiča a svetlá, na dverách a aj vzadu je logo GTX, má špeciálne doplnkové denné svetlá v spodnej časti nárazníku, zadný nárazník je inak tvarovaný a nižšie položený, ochranné lišty dvier sú lakované vo farbe karosérie, vzadu sú sériovo 3D LED svetlá a na výver sú dve animácie, ktorými sa rozblikajú svetlá, keď sa k autu priblížite s kľúčom. Prítomnosť pohonu 4×4 nemá žiadny vplyv na veľkosť batožinového priestoru a aj rozmery verzie GTX sú identické so štandardnou verziou.

V interiéri je použité červené prešívanie v kombinácii s modrými doplnkami, modrá je aj prístrojovka a čiastočne aj obklad dverí, nástupné prahy sú kryté chrómovými lištami s nápisom GTX

Pokiaľ ide o technológie, auto využíva 77 kWh batériu (využiteľná kapacita) v kombinácii s dvomi elektromotormi. Vzadu je trvalo vybudený synchrónny elektromotor s výkonom 150 kW a maximálnym krútiacim momentom 310 Nm, vpredu je asynchrónny motor s maximálnym výkonom 70 kW a maximálnym krútiacim momentom 150 Nm. Systémový výkon je 220 kW, respektíve 299 koní. Dosiahnuť ho možno iba pri určitom stupni nabitia a hlavne teploty batérie.

Volkswagen ID.4 GTX (2021)
Volkswagen ID.4 GTX (2021)
+20Volkswagen ID.4 GTX (2021)

Maximálna rýchlosť auta je 180 km/h a na stovku zrýchli za 6,2 sekundy. Maximálny dojazd je podľa WLTP až 480 km. V rámci jazdných režimov pribudol nový režim Traction, zlepšujú trakciu auta na povrchoch s nižšou adhéziou. Pohon 4×4 prichádza k slovu, iba ak auto vyhodnotí, že ho treba, trvalo ho nemožno zapnúť. Preferovaný je pohon zadnej nápravy.

GTX možno nabíjať s výkonom až 125 kW znamená, že 30 minút zastávky na rýchlonabíjacej stanici zabezpečí predĺženie dojazdu o približne 300 km. Doma to ide pomocou striedavého prúdu a 11-kilowattovej palubnej nabíjačky. Nabitie na 100 % potom trvá 7,5 hodiny.

Volkswagen ID.4 First Edition (2021) Čítajte viac Test: Volkswagen ID.4 – rodinné elektrické SUV, ktoré dáva zmysel

Základná cena verzie ID.4 GTX nie je najnižšia – 53 180 eur. To je až o 16 760 eur viac, než dáte v základe za štandardnú verziu ID.4. Pravdou je, že si nepriplácate len za pohon 4×4, ale auto má v základe aj podstatne bohatšiu výbavu, do ktorej patria napríklad už spomínané zadné 3D LED svetlá, dynamická regulácia predných svetiel (LED matrix), 3-zónová klimatizácia, vyhrievané čelné sklo a predné sedadlá, špeciálne 20 palcové disky, delená podlaha v batožinovom priestore a pár ďalších drobností. Napriek tomu ide o pomerne ambiciózne nastavenú cenu, uvidíme, ako sa táto verzia uchytí medzi zákazníkmi.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #4x4 #Volkswagen ID.4 #VW ID.4 GTX
Články podľa značiek