Ford síce výrazne zoškrtal svoj výrobný program, z ktorého vypadli tradičné sedany, no nahradil ich novinkami v triede SUV. Darí sa novej Pume, Kuge, úplne prepracovanému Exploreru, no najmä reinkarnovanému off-roadu Bronco. Až 70 % zákazníkov, ktorí sa pre Bronco rozhodli, predtým nikdy žiaden Ford nevlastnilo. To je jasný dôkaz, že Bronco priťahuje zákazníkov konkurencie, najmä z radov Jeepu a jeho Wrangleru, ako aj aj Land Roveru s Defenderom. Tu sa však Ford nemieni zastaviť. Do ringu vypúšťa Bronco Sport, civilnejšieho súrodenca drsného off-roadu, ktorý to má namierené proti Jeepu Cherokee alebo Land Roveru discovery Sport.
S klasickým Broncom si ho však nemýľte. Až na názov a dizajnové paralely nemajú tieto autá nič spoločné. Bronco Sport zbavili rámového podvozka aj tuhých náprav. Postavili ho na platforme Fordu Escape a jeho novej platforme C2. Keďže však Bronco Sport stojí v hierarchii o stupienok nižšie, rázvor náprav skrátili konštruktéri na 2 670 mm a zmenšené boli aj previsy. Samonosná karoséria Bronca Sport má tak na dĺžku 4 387 mm, na šírku 1 783 a na výšku 1 890 mm. Terénu sa ale nebojí. Podvozok s nezávislým zavesením kolies je v porovnaní s Escape zosilnený.
Úvodné verzie First Edition a Badlands dostanú dokonca odolnejšie tlmiče, mäkšie pružiny aj stabilizátory, aby mohli kolesá lepšie kopírovať povrch a zvládali väčší zdvih. Štandardom je stály pohon oboch náprav a dokonca uzávierka diferenciálu, ktorá sa v triede SUV len tak ľahko nevidí. Dve zadné hydraulické spojky však dokážu v prípade preniesť všetku silu aj na jedno jediné koleso. Nechýba ani Terrain Management System, teda voľba jazdných režimov – Normal, Eco, Sport, Slippery a Sand. Za príplatok sú tu terénne módy Mud/Ruts a Rock Crawl, teda pre jazdu v blate alebo na kamenných povrchoch.
Vrcholom je terénny tempomat Trair Control, ktorý dokáže udržiavať ustálenú rýchlosť do 32 km/h pre jazdu vpred a do 10 km/h pre jazdu vzad. Vysoko nad štandard SUV ide Bronco Sport aj redukčnou prevodovkou (18 : 1), ktorá je súčasťou 8-stupňového automatu. Spolu so svetlou výškou od 198 do 224 mm a nájazdovými uhlami 30,4/20,4/33,1 stupňa je jasné, že Bronco sa terénu naozaj nebojí. Dokonca zvláda brody hlboké 450 až 600 mm. A ak by sa doň predsa len dostala nejaká tá voda, vypustíte ju otvorom v podlahe. O dostatok sily sa starajú dva benzínové 4-valce. Na výber je motor 1,5 EcoBoost (135 kW, 257 Nm) alebo silnejší 2,0 EcoBoost (183 kW, 372 Nm).
Dizajn exteriéru sa snaží inšpirovať klasickým Broncom, je však úhľadnejší a aerodynamickejší. Tak či tak ostáva verný jednoduchým kubistickým tvarom aj kruhovej grafike svetiel. K tomu pridáva vyvýšenú strechu v štýle Land Roveru Discovery a nelakované ochranné plasty, ktoré zvýrazňujú jeho odolnú DNA. Dopriať si môžete aj ťažné háky. Do kufra sa zmestia dva horské bicykle. K dispozícii je výsuvná podlaha, slúžiaca ako stolík či pracovná doska, a tiež gumové podlahy, silikónové spínače alebo 400 W výklopné LED svetlá pre pobyt v prírode, ktoré osvetlia až 12 štvorcových metrov.
Čítajte viac Nový Ford Maverick: Doplnkovú výbavu si vytlačte doma! Všetky materiály vrátane čalúnenia sú odolné voči vode a ľahko udržiavateľné. Bronco sa však nevyhýba ani moderným technológiám. Jeho infotainment SYNC 3 s 8-palcovým displejom je kompatibilný so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto a tiež cenným zdrojom informácií pri jazde v teréne či záberov kamier zobrazujúcich blízke okolie vozidla, najmä v priestoroch, ktoré sú skryté pred zrakom vodiča. O ozvučenie sa môže starať audio Harman/Kardon. Samozrejmosťou sú asistenčné systémy Co-Pilot 360. Pre Bronco je navyše pripravených viac ako 100 doplnkov príslušenstva. Ich výber uľahčujú špecializované balíky – Bicykel, Sneh, Voda a Kempovanie. Prvé vozidlá sa majú k zákazníkom dostať ešte pred koncom roka.