Ford Fiesta: Modernizácia prináša mild-hybrid aj digitálny kokpit

Jeden z najpredávanejších Fordov v Európe absolvoval po piatich rokoch hĺbkovú revíziu. Palivom šetrí tak ako nikdy predtým, no nezabudol ani na ostrú verziu ST s výkonom rovných 200 koní.

17.09.2021 10:00
debata
Vynovená Fiesta má vyššie situovanú kapotu a... Foto: Ford
Ford Fiesta - 2021 Vynovená Fiesta má vyššie situovanú kapotu a väčšiu masku s logom Fordu.

Fiesta je pre Ford v Európe stále jedným z najdôležitejších modelov. V predajoch ju poráža jedine Focus. Hoci vlani si Fiesta zaknihovala vplyvom koronakrízy len 156 000 regis­trácií, rok predtým to bolo 228 000 a v roku 2018 dokonca 270 000 predajov. To rozhodne nie sú zanedbateľní čísla. A keďže súčasná generácia musí ešte nejaký ten čas vydržať, Ford jej naordinoval hĺbkovú revíziu. Väčšiu, ako nedávno absolvovalo konkurenčné Polo či Seat Ibiza. Netýkali sa len faceliftu, ale aj techniky, konektivity a bezpečnosti. Zmeny sú napokon zjavné na prvý pohľad. Vynovená Fiesta sa hlási zásadne prepracovanou prednou časťou.

Vzadu sa objavuje nová grafika svetiel. Foto: Ford
Ford Fiesta - 2021 Vzadu sa objavuje nová grafika svetiel.

Kapota je umiestnená vyššie, čím sa zväčšila aj predná maska. Odteraz je domovom loga Ford, ktoré sa sem „presťahovalo“ z kapoty. Nové svetlá sú štandardne vybavené full-diódovou technikou a po prvýkrát si môžu zákazníci voliť svetlá Matrix LED. Retušované zadné svetlá dostali čierny rám a za príplatok zatmavené LED vyhotovenie Premium Black. Facelift uzatvára ponuka siedmich nových dizajnov kolies a dvoch nových lakov karosérie – modrej Boundless Blue a červenej Beautiful Berry. Ford si dal navyše záležať, aby ešte viac odlíšil jednotlivé verzie. Fiesty Trend a Titanium majú horizontálne lamely, Fiesta ST športový plástový výplet a Fiesta Active vertikálne rebrovanie.

Nechýba ani Fiesta Active s mierne zdvihnutým a... Foto: Ford
Ford Fiesta Active - 2021 Nechýba ani Fiesta Active s mierne zdvihnutým a lepšie chráneným podvozkom.

Pre športovú Fiestu ST je vyhradené špecifické zelené lakovanie ST Mean Green, sivé dekorácie Chrystaline Grey a jedinečné 17-palcové matné disky Magnetite. A potom sú pre Fiestu Titanium, ST-Line a Active pripravené luxusné doplnky Vignale s 18-palcovými diskami. Najväčšou novinkou v interiéri je 12,3-palcový virtuálny kokpit s viacerými možnosťami zobrazenia. Infotainment SYNC 3, kompatibilný so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto, umožňuje cez aplikáciu FordPass Connect diaľkové štartovanie, uzamykanie či odomykanie, ale aj prístup k údajom palubného počítača a lokalizáciu vozidla. Samozrejmosťou je hlasové ovládanie.

V interiéri je najväčšou novinkou digitálny... Foto: Ford
Ford Fiesta - 2021 V interiéri je najväčšou novinkou digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca.
Ford Bronco Sport - 2021 Čítajte viac Ford Bronco Sport: Toto je priamy útok na Cherokee

Balík asistenčných systémov je teraz obohatený o upozornenie na pasažierov sediacich vzadu a systém výstrahy pred jazdou v protismere, ktorý využíva údaje čítačky značiek a navigácie. Inteligentný tempomat dostal funkciu Stop&Go a rýchlosť jazdy upravuje aj na základe dopravného značenia. Fiesta tiež zvláda udržiavanie v jazdnom prúde a parkovanie na pozdĺžnych aj priečnych parkovacích miestach s automatickým riadením. Z komfortných prvkov si zas môžete dopriať prémiové audio B&O s desiatimi reproduktormi a výkonom 575 W. Fiesta ST pridáva karbónové dekorácie palubnej dosky, sploštený kožený volant a najmä športové sedadlá Performance Seats potiahnuté tkaninou Sensico s kontrastným červeným prešívaním.

Fiesta ST zvláda akceleráciu na stovku za 6,3... Foto: Ford
Ford Fiesta ST - 2021 Fiesta ST zvláda akceleráciu na stovku za 6,3 sekundy, to vďaka jej 3-valcu 1,5 EcoBoost s výkonom 147 kW a krútiacim momentom zvýšeným z 290 na 320 Nm.

Pod kapotou prináša Fiesta po prvýkrát mild-hybridnú technológiu, a to hneď so 48 V štartér-generátorom. Rekuperovanú energiu ukladá do malej li-ion batérie. Následne ju využíva pri akcelerácii aj pri štartovaní, ktoré trvá len 350 milisekúnd. Fiesta dokáže vďaka tomu plachtiť s vypnutým motorom už keď rýchlosť klesneťpod 25 km/h. Ušetriť to má od 5 do 10 % paliva. Systém je spojený s 3-valcami 1,0 EcoBoost vo výkonových verziách 92 alebo 114 kW. Spojené sú štandardne so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Pre slabší mild-hybrid je pripravená 7-stupňová dvojspojková prevodovka Powershift. Okrem toho ostáva v ponuke klasická verzia 1,0 EcoBoost s výkonom 74 kW a 6-stupňovým manuálom.

Ford Bronco - 2020 Čítajte viac Ford je šokovaný záujmom o manuál v Broncu. Chce ho až 25 % zákazníkov

Vrcholom ponuky je opäť 3-valec, ale s objemom 1,5 litra. Agregát 1,5 EcoBoost je určený výhradne pre Fiestu ST, takže má výkon 147 kW a krútiaci moment 320 Nm, čo je o 30 viac ako v minulosti. Fiesta ST potom zvláda šprint na stovku za mimoriadne atraktívnych 6,5 sekundy. Na ceste ju drží upravený podvozok s patentovanými pružinami vyrobenými z ocele lisovanej za studena a s dvojplášťovými tlmičmi Tenneco. Za mechanický samosvorný diferenciál, ktorý zlepšuje trakciu na klzkých povrchoch či v zákrutách, si však priplatíte. Fiesta ST nahrádza režim Eco režimom Track, ktorý mení činnosť trakčných systémov, riadenia či reakcie motora na stlačenie plynu.

Vynovená Fiesta by sa mala dostať k prvým zákazníkom ešte do konca tohto roka. Ceny zverejní automobilka v októbri. K dispozícii bude naďalej 3-dverová verzia, ktorá je v dnešných časoch naozaj unikátna. Väčšina konkurentov od 3-dverových hatchbackov totiž už dávno upustila.
Ford Fiesta - 2021
Ford Fiesta - 2021
+9Ford Fiesta - 2021
Ford Fiesta ST - 2021
Ford Fiesta ST - 2021
+9Ford Fiesta ST - 2021
Ford Fiesta Active - 2021
Ford Fiesta Active - 2021
+4Ford Fiesta Active - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Ford #Ford Fiesta
Články podľa značiek