Citroën C3: Toto je nová generácia. Ale nie tá z Trnavy!

Citroën sa snaží zbaviť závislosti od európskeho trhu. No na to potrebuje aj špecifické autá. Toto je prvé z nich. Zamieri do Indie a do Južnej Ameriky.

21.09.2021 10:00
debata
Citroën C3 pre Indiu má na dĺžku len 3 980 mm.... Foto: Citroën
Citroën C3 - 2022 India Citroën C3 pre Indiu má na dĺžku len 3 980 mm. Z toho mu budú plynúť v Indii daňové výhody. Zato sa svetlou výškou 180 mm tvári na SUV.

Aj Citroën patrí k automobilkám, ktoré pociťujú prudký prepad odbytu v Číne. Kým ešte v roku 2015 dokázala táto francúzska značka osloviť v ríši stredu 298 000 zákazníkov, v roku 2019 sa odbyt prepadol na 50 000 a vlani približne na 20 000 kusov. A to nie je dobré, pretože tým sa Citroën stáva nebezpečne závislý od náročného európskeho trhu. Navyše klesajúceho. Preto neprekvapí, že má expanzné plány. Najmä v Indii, v druhej najľudnatejšej krajine sveta, kde pôsobí len od minulého roka. Jeho SUV C5 Aircross sa chytilo celkom dobre, no to rozhodne nestačí. A nestačí ani ponuka európskych modelov, ktoré sú kvôli emisným a bezpečnostným technológiám pre Indov jednoducho drahé.

Napriek kompaktným rozmerom má byť kabína... Foto: Citroën
Citroën C3 - 2022 India Napriek kompaktným rozmerom má byť kabína mimoriadne priestranná. Kompromisy sa nerobili ani v konektivite. Infotainment má uhlopriečku až desať palcov.

Preto razí podobnú cestu ako koncern Volkswagen, ktorý vyvíja špecifické modely pre tamojší trh. V priebehu nasledujúcich troch rokov predstaví hneď tri novinky určené pre Indiu. A prvou z nich je Citroën C3. S tým európskym, vyrábaným v Trnave, si ho ale nemýľte. Kvôli tamojším daňovým predpisom má na dĺžku len 3 980 mm, takže sa tesne zmestí pod hranicu štyroch metrov. A navyše, nejde o klasický hatchback, ale crossover, teda akéhosi kríženca európskeho C3 a C3 Aircross. Naznačuje to veľkorysou svetlou výškou 180 mm, ale aj robustnou karosériou s výraznou ochranou spodných partií. Že ide o Citroën, je jasné na prvý pohľad. Preberá najnovšie štylistické prvky vrátane rozdvojených svetiel, úzkej masky, plávajúcej strechy aj hravých kontrastných dekorácií, ktoré umožňujú vytvárať množstvo farebných schém.

Štýlom nezaprie súčasný dizajnový rukopis... Foto: Citroën
Citroën C3 - 2022 India Štýlom nezaprie súčasný dizajnový rukopis moderných Citroënov. Nechýba plávajúca strecha ani kontrastné dekorácie.

Indom má „lichotiť“ štruktúra svetiel pripomínajúca riasy, ale najmä priestranný interiér, ktorý je v Indii mimoriadne žiadaný. Kompromisy nerobil Citroë ani v konektivite, a tak je jednoducho spracovaná palubná doska osadená veľkým 10-palcovým displejom infotainmnetu. Ten je kompatibilný so smartfónmi cez platformy Apple Carplay a Android Auto. Napriek tomu by mal byť Citroën C3 neporovnateľne lacnejší. Možno aj vďaka technike a nižšej úrovni bezpečnostného vybavenia. K týmto oblastiam sa ale Citroën zatiaľ nevyjadril. C3 bude automobilka vyrábať od roku 2022 v novom indickom závode Chennai s výrobnou kapacitou 100 000 vozidiel.

Citroën ë-Jumpy Kombi (2021) Čítajte viac Test: Citroën ë-Jumpy Kombi - rozumný pohľad na elektromobil

„V B-segmente je Citroën tradične zastúpený modelom C3,“ vysvetľuje použitie známeho označenia generálny riaditeľ značky Vincent Cobe. Motívy SUV sú potom prispôsobené indickej klientele, ktorá automobily so zvýšenou svetlosťou miluje. „Hlavnou úlohou bolo zabezpečiť priestranný interiér, ktorý je v Indii veľmi žiadaný,“ dopĺňa ho šéfdizajnér Citroënu Pierre Leclercq. Lenže v Indii sa kariéra C3 neskončí. Chystá aj do Južnej Ameriky, napríklad do Brazílie, Čile, Uruguaja alebo do Ekvádoru. Automobilka verí, že v najbližších rokoch bude aj vďaka trom novým, cenovo orientovaným modelom, predstavovať jej mimoeurópsky predaj až 40 percentný podiel.

Citroën C3 - 2022 India
Citroën C3 - 2022 India
+6Citroën C3 - 2022 India

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #India #crossover #Citroen #Citroen C3
Články podľa značiek