
V roku 2019 sa Bugatti postaralo o poriadny prievan v automobilovom svete. Jeho špeciálny Chiron dosiahol na okruhu Ehra-Lessien rýchlosť 490,484 km/h, takže prepísal razom celú históriu. Ešte veľkolepejšie znel úspech Bugatti v britských mierach, keďže toto auto ako prvé na svete prekonalo magickú hranicu 300 míľ za hodinu. Konkurencia však diabolskú jazdu Chironu spochybnila. Práve preto, že išlo o upravenú verziu. Lenže v Molsheime dali tejto kritike zakrátko na frak. Bugatti oznámilo, že z tohto špeciálu vyrobí 30-kusovú limitovanú edíciu. Dostala názov Chiron Super Sport 300+ a čo je podstatné, dnes je realitou. Prvých osem exemplárov mieri k zákazníkom.


Od „bežných“ Chironov sa Super Sport 300+ líši zásadne prepracovanou aerodynamikou. Má výrazne predĺženú zadnú časť, takzvaný „Long tail“, ktorý podporuje laminárne prúdenie vzduchu a znižuje turbulencie až o 40 %. Premiestnenie výfukov umožnilo vytvoriť v zadnej časti difúzor, ktorý dokáže pri vysokých rýchlostiach generovať dostatočný podtlak aj bez pomoci výsuvného zadného krídla. Lenže aerodynamická mágia sa začína už v prednej časti, kde je vzduch vedený aj za pomoci otvorov usmerňujúcich prúdnice v oblasti kolies a podbehov. Výsledkom je dostatočná stabilita pri redukcii aerodynamického odporu.


Ak si to dáme do súvisu s karbónovou konštrukciou karosérie a brutálnym výkonom, je Super Sport 300+ tým najrýchlejším Bugatti všetkých čias a vôbec najrýchlejším sériovým hyperšportom v dejinách. Pod zadnou kapotou z uhlíkových vlákien pracuje agregát 8,0 W16 podporený štvoricou turbodúchadiel. Kým však v Chironoch má 1 500 koní, ten v 300+ pridáva k dobru ďalších 100. K obom nápravám tak posiela 1 176 kW. Super Sport si ho požičal z výročného Bugatti Centodieci. Výsledok? Maximálna rýchlosť stúpla na nepredstaviteľných 490 km/h. Novinku spoznáte vďaka oranžovým pruhom na kompozitnej karosérii, špecifickým horčíkovým kolesám či smaltovanému logu. V kabíne zasa dostali prednosť eloxované povrchy.


Cena je vskutku astronomická. Akoby 2,4 milióna eur nestačilo. Za Super Sport 300+ si totiž priplatíte ďalších 1,1 milióna eur. Nemusí to byť ale zlá investícia. Je totiž pravdepodobné, že ide o posledné a najvýkonnejšie Bugatti so spaľovacím motorom v histórii a žiadne ďalšie nevznikne. A ostane tiež najrýchlejším sériovým autom tankujúcim benzín už na večné veky. Nie je totiž vylúčené, že v budúcnosti spojí Bugatti svoje sily s chorvátskym Rimacom, takže by malo čerpať z technológie elektrického hyperšportu Nevera, iste s ešte extrémnejšími výkonmi, aby nebolo pochýb o tom, že značka z Molsheimu ostane aj v budúcnosti na absolútnom vrchole automobilovej hierarchie.
„Super Sport 300+ vzdáva poctu našej slávnej histórii s početnými rýchlostnými rekordmi. Je však viac než len edíciou. Je to zďaleka najrýchlejšie luxusné hyperšportové auto na svete a skutočné Bugatti v každom ohľade – nekompromisne krásne, rýchle, pohodlné a excelentné,“ povedal na jeho tému Stephan Winkelmann, šéf automobilky z Molsheimu.
