Bugatti Chiron SS 300+: Šialený hyperšport je realitou. Omráči nielen cenou

Bugatti predstavilo svoj rekordný model Chiron Super Sport 300+ už pred dvoma rokmi. Lenže k zákazníkom sa táto 16-valcová beštia dostáva do rúk až teraz. A je pravdepodobne aj definitívnou rozlúčkou Bugatti s fosílnou érou. Žiadne ďalšie Bugatti tankujúce benzín už asi nevznikne. Rozlúčka je to naozaj veľkolepá a tiež drahá.

28.09.2021 10:00
debata (1)
Najvýkonnejšia verzia Chironu odkazuje na... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 2021 Najvýkonnejšia verzia Chironu odkazuje na predošlý Veyron Super Sport čierno-oranžovou kombináciou karosérie. Čierny lak tu ale v skutočnosti nenájdete. Je priesvitný a odhaľuje karbónové diely.

V roku 2019 sa Bugatti postaralo o poriadny prievan v automobilovom svete. Jeho špeciálny Chiron dosiahol na okruhu Ehra-Lessien rýchlosť 490,484 km/h, takže prepísal razom celú históriu. Ešte veľkolepejšie znel úspech Bugatti v britských mierach, keďže toto auto ako prvé na svete prekonalo magickú hranicu 300 míľ za hodinu. Konkurencia však diabolskú jazdu Chironu spochybnila. Práve preto, že išlo o upravenú verziu. Lenže v Molsheime dali tejto kritike zakrátko na frak. Bugatti oznámilo, že z tohto špeciálu vyrobí 30-kusovú limitovanú edíciu. Dostala názov Chiron Super Sport 300+ a čo je podstatné, dnes je realitou. Prvých osem exemplárov mieri k zákazníkom.

Kabína používa vo veľkom kožu, karbón a... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 2021 Kabína používa vo veľkom kožu, karbón a eloxované povrchy.
Bugatti-Rimac - 2021 Čítajte viac Hádanka je rozuzlená. Bugatti a Rimac vytvoria spoločný podnik!

Od „bežných“ Chironov sa Super Sport 300+ líši zásadne prepracovanou aerodynamikou. Má výrazne predĺženú zadnú časť, takzvaný „Long tail“, ktorý podporuje laminárne prúdenie vzduchu a znižuje turbulencie až o 40 %. Premiestnenie výfukov umožnilo vytvoriť v zadnej časti difúzor, ktorý dokáže pri vysokých rýchlostiach generovať dostatočný podtlak aj bez pomoci výsuvného zadného krídla. Lenže aerodynamická mágia sa začína už v prednej časti, kde je vzduch vedený aj za pomoci otvorov usmerňujúcich prúdnice v oblasti kolies a podbehov. Výsledkom je dostatočná stabilita pri redukcii aerodynamického odporu.

Najväčší rozdiel v porovnaní s bežnými Chironmi... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 2021 Najväčší rozdiel v porovnaní s bežnými Chironmi je v predĺženej zadnej časti. Túto úpravu si vyžiadala aerodynamika. Výfuky sa posunuli do strán, aby vytvorili miesto pre nový difúzor.
Bugatti Chiron Super Sport - 2021 Čítajte viac Bugatti Chiron Super Sport: Na 300 km/h za 12,1 sekundy! A to v pohodlí

Ak si to dáme do súvisu s karbónovou konštrukciou karosérie a brutálnym výkonom, je Super Sport 300+ tým najrýchlejším Bugatti všetkých čias a vôbec najrýchlejším sériovým hyperšportom v dejinách. Pod zadnou kapotou z uhlíkových vlákien pracuje agregát 8,0 W16 podporený štvoricou turbodúchadiel. Kým však v Chironoch má 1 500 koní, ten v 300+ pridáva k dobru ďalších 100. K obom nápravám tak posiela 1 176 kW. Super Sport si ho požičal z výročného Bugatti Centodieci. Výsledok? Maximálna rýchlosť stúpla na nepredstaviteľných 490 km/h. Novinku spoznáte vďaka oranžovým pruhom na kompozitnej karosérii, špecifickým horčíkovým kolesám či smaltovanému logu. V kabíne zasa dostali prednosť eloxované povrchy.

Takto sa už osem prvých exemplárov nikdy... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 2021 Takto sa už osem prvých exemplárov nikdy nestretne.
Bugatti La Voiture Noire Čítajte viac Bugatti La Voiture Noire: 65 000 hodín vývoja a cena 11 miliónov eur

Cena je vskutku astronomická. Akoby 2,4 milióna eur nestačilo. Za Super Sport 300+ si totiž priplatíte ďalších 1,1 milióna eur. Nemusí to byť ale zlá investícia. Je totiž pravdepodobné, že ide o posledné a najvýkonnejšie Bugatti so spaľovacím motorom v histórii a žiadne ďalšie nevznikne. A ostane tiež najrýchlejším sériovým autom tankujúcim benzín už na večné veky. Nie je totiž vylúčené, že v budúcnosti spojí Bugatti svoje sily s chorvátskym Rimacom, takže by malo čerpať z technológie elektrického hyperšportu Nevera, iste s ešte extrémnejšími výkonmi, aby nebolo pochýb o tom, že značka z Molsheimu ostane aj v budúcnosti na absolútnom vrchole automobilovej hierarchie.

„Super Sport 300+ vzdáva poctu našej slávnej histórii s početnými rýchlostnými rekordmi. Je však viac než len edíciou. Je to zďaleka najrýchlejšie luxusné hyperšportové auto na svete a skutočné Bugatti v každom ohľade – nekompromisne krásne, rýchle, pohodlné a excelentné,“ povedal na jeho tému Stephan Winkelmann, šéf automobilky z Molsheimu.

Rimac Nevera - 2021 Čítajte viac Rimac Nevera: Chorvátska ‘búrka‘ má 1,4 MW! Chiron poráža na plnej čiare
Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 2021
Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 2021
+15Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 2021

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Bugatti #Bugatti Chiron #Bugatti Chiron Super Sport 300+
Články podľa značiek