Mercedes-Benz triedy G mal odštartovať svoju kariéru ako špeciál pre nemeckú armádu. Nakoniec však vyhral v súboji o veľkú štátnu zákazku konkurenčný Volkswagen so svojim modelom Iltis. To však stuttgartskej automobilke a jej partnerovi, rakúskej spoločnosti Steyr Daimler Puch, nebránilo projekt dokončiť. V roku 1979 prišli na svet rôzne civilné verzie a v roku 1991 sa objavila luxusne vybavená trieda G. Tá vydržala s mnohými inováciami na linkách v rakúskom Grazi až do roku 2019, keď ju vystriedala nová generácia W463 – po neuveriteľných štyroch dekádach.
Lenže úžitkové a vojenské verzie, ktoré si predsa len našli časom cestu do ozbrojených zložiek na celom svete, ostali bez zmien. Rad na inováciu prichádza až teraz, hoci nie takú zásadnú ako v prípade triedy G. Novinka bude totiž stále vychádzať z overeného „hardvéru“ s kódovým označením W461. To znamená zachovanie pôvodného rámového podvozku, karosérie aj elektrického systému s napätím 24 Voltov. Zmeny sa však odohrajú pod kapotou. Drsné géčko použije nový vznetový motor OM 656 D s výkonom 183 kW a krútiacim momentom 600 Nm.
Čítajte viac Mercedes-Benz EQG: Ikona terénu už jazdí na batérie. Má až štyri motory To znamená nárast výkonu približne o 35 % a krútiaceho momentu až o 50 %. To mu dá triede G viac asertivity na bežných cestách, ale aj v teréne. Navyše pribudne osvetlenie na báze diód, ktoré je nielen výkonnejšie, ale aj trvanlivejšie. A aby si novinku nik nemýlil, dostane kódové označenie W464. Je pravdepodobné, že tak ako v minulosti má aj z tejto verzie vzniknúť limitovaná edícia určená pre civilný trh. Inak zamieri len k profesionálom. Ak sa vám z nej náhodou neujde, pripomeňme, že Stuttgart predstavil verziu Professional aj z civilnej triedy G.